Savjeti stručnjaka
KORISNO I UPOTREBLJIVO ■ 25 NAJBOLJIH SAVJETA
Upravljanje učionicom je osjetljivo balansiranje, što raditi, a što ne činiti
objavljeno: 14. listopada 2015.
  • Slijedi 25 savjeta za upravljanje učionicom edukatora koji su željeli s drugima podijeliti svoje najvrednije savjete.

 25 NAJBOLJIH SAVJETA

 1. ODABERITE SVOJA PRAVILA PAMETNO. VIŠE PRAVILA NE ZNAČI UVIJEK I BOLJE PONAŠANJE.

„Okruženje kojim dominira previše pravila je rigidno, hladno i vjerojatno će izazvati revolt. Pravila i rutine odličan su način za prenošenje vaših bihevioralnih očekivanja učenicima, ali nisu način za potpuno upravljanje vašim razredom.“

Dr. Tracey GARRETT, profesorica učiteljskog obrazovanja

2. IZBJEGNITE SUKOB S PROBLEMATIČNIM UČENICIMA PRED NJIHOVIM RAZREDNIM KOLEGAMA.

„Kad god bih se sukobio s nekim problematičnim učenikom pred njegovim vršnjacima, situacija je eskalirala. Stoga bih zamolio učenika da izađe iz učionice da popričamo. Obično sam ostao smiren i razuman, ali čvrst u vezi s ponašanjem koje mogu i ne mogu prihvatiti. U 90 posto slučajeva vratili bismo se u učionicu i situacija bi time bila razriješena.“

Gary LATMAN, umirovljeni profesor engleskoj jezika

 3. NEMOJTE TROŠITI ENERGIJU NA KRITIKU BAŠ SVAKOG SLUČAJA NEDOLIČNOG PONAŠANJA.

„Birajte svoje bitke kad je riječ o nedoličnom ponašanju. Trošimo dragocjenu energiju i vrijeme te stvaramo još više problema skačemo li na svaku stvar koju učenici rade. Odlučite koje su vaše granice i budite spremni iznova ih utvrđivati svaki dan u godini.“

RENEE/TEACHMOORE, učiteljica engleskog

 4. OSTANITE MIRNI I NASTAVITE SA SVOJIM POSLOM.

„Kad je svaki drugi element izvan vaše kontrole, vi još možete kontrolirati svoju reakciju.“

Nastavni stručnjak, AutismClassroom.com

 …

„Pokušajte ne vikati. Jednom kad počnete vikati, oni su pobijedili. Osobno dobijem puno bolju reakciju od učenika kad jednostavno brojim unatrag ili samo gledam u njih.“

MARGIE, učiteljica trećeg razreda

5. UVIJEK IMAJTE PLAN ZA BORBU S NEDOLIČNIM PONAŠANJEM.

„Uvijek imati plan. Od malih do velikih prekršaja, vrlo je važno biti dosljedan svome planu. Učenici će vas uvijek željeti testirati, ali ako je vaša reakcija uvijek ista, igra brzo završava.“

Jo Ann BRASS

 6. POZDRAVITE UČENIKE NA VRATIMA.

 „Odmah ujutro pozdravite svako dijete na vratima ili na početku nastave da biste stvorili ozračje zajedništva i postavili odličan ugođaj za ostatak dana.“

JANOFMI

7. POKUŠAJTE NA STVARI GLEDATI IZ PERSPEKTIVE UČENIKA I BUDITE SUOSJEĆAJNI.

„Čvrsto vjerujem da, ako se učitelji ne stave u položaj svojih učenika kad je to potrebno, ne rade dobro svoj posao. To posebno vrijedi u slučaju adolescenata. Moramo biti vrlo pažljivi s tim što kažemo i kako govorimo.“

ROSELINK, učitelj

8. IZGRADITE ODNOS S UČENICIMA I POKAŽITE IM DA VAM JE STALO.

„Provedite vrijeme sudjelujući u izvannastavnim aktivnostima, budite na sportskim događajima, koncertima itd. da biste iskazali podršku svojim učenicima. To se isplati zato što, ako moram porazgovarati s učenikom o njegovom akademskom uspjehu ili ponašanju, u stanju sam postići puno više zato što sam razvio povjerljiv i pošten odnos s njim.“

EMILY

9. SUOČITE SE S PROBLEMIMA DA BISTE PRONAŠLI RJEŠENJE.

„Primijetila sam da učenici koji prave probleme obično skrivaju nešto drugo. Obično otkrijem o čemu je riječ izravnim pristupom. Pokušam biti prijatelj tom učeniku. Odlazim na njegove utakmice, pričam s njima tijekom ručka itd. Primjećujem kako reagira na proces učenja. Ako dijete ima poteškoća s čitanjem ili matematikom, radimo na tome prije ili nakon škole.“

Tanya SHANK

10. NE UZIMAJTE OSOBNO KAD SE UČENIK ISTRESE NA VAS. SMATRAJTE SVAKI DAN PRILIKOM ZA NOVI POČETAK.

„Počela sam svoju učiteljsku karijeru u alternativnoj školi u lošem dijelu grada. Moj mentor mi je rekao: ‘Ne uzimaj ništa k srcu. Učenici te žele povrijediti zato što su i sami povrijeđeni.’ Nikad to nisam zaboravila, svaki dan počinjem ispočetka i ne zamjeram ništa svojim učenicima.“

Lisa BROWN

 11. NE BOJTE SE OBRATITI RODITELJIMA.

 „Oni su naši saveznici. Za svaka dva telefonska poziva koje morate obaviti u vezi s problemom s kojim ste suočeni u razredu, obavite jedan pozitivni poziv roditelju samo da kažete nešto lijepo o njihovom djetetu.“

Elizabeth RAMOS, srednjoškolska učiteljica

12. POSTAVITE UČENICIMA PITANJA KAKO BISTE IM POMOGLI DA SE OSJEĆAJU UGODNIJE.

„Budite prijateljski nastrojeni prema učenicima i pomozite im da se osjećaju ugodno. Komunikacija je vrlo važna da bi se osjećali slobodno uz vas. Angažirajte ih u raspravama i postavljanjem pitanja, to će ojačati njihovo samopouzdanje i razinu interesa.“

JESSICA, učiteljica matematike

13. NEKA VAŠA OČEKIVANJA BUDU JASNA OD POČETKA.

„Uzmite si vremena da učenicima prenesete što očekujete od njih i po potrebi vraćajte se na to. To će se možda činiti kao bacanje vremena koje biste mogli posvetiti nastavi, ali će se na kraju višestruko isplatiti.“

Carey REBECCA, srednjoškolska učiteljica engleskog jezika

 14. USVOJITE „ZLATNO PRAVILO“ U SVOJOJ UČIONICI.

„Ja imam samo jedno pravilo: tretirajte me s istim poštovanjem i dignitetom koje želite da ja vama pokazujem. Uvijek podsjetim učenike kad nešto nije u redu: Kako biste se vi osjećali da ja to vama napravim? To može razriješiti razne situacije.“

LORRAINE

15. BUDITE DOSLJEDNI U OČEKIVANJIMA I DISCIPLINI.

„Dosljedna provedba pravila pomaže održati poštovanje u učionici. Mislim da je najvitalniji dio upravljanja učionicom razvijanje odnosa povjerenja i jednakosti. Ako je to krajnji cilj učeničko-učiteljskog odnosa, pravo učenje može početi.“

Jennifer HENDREN

16. NAUČITE „GLATKO“ UPRAVLJATI PRIJELAZIMA DA BISTE OGRANIČILI DISTRAKCIJE.

„Naučite upravljati prijelazima! Premještanje iz blagovaonice natrag u razred, iz grupne rasprave u samostalan rad, iz čitanja na matematiku… Svaki prijelaz mora biti razlomljen na stepenice i eksplicitno popraćen.“

Tom STACHO, predavač/konzultant pri BehaviorlnSchools.com

 17. NEMOJTE ZAGLIBITI U UVIJEK ISTOM NAČINU POUČAVANJA.

„Često mijenjajte način predavanja. Mi učitelji često upadnemo u zamku obavljanja stvari na isti način. Mi smo bića navike jednako kao i svi drugi. Kad stvari postanu dosadne i previše predvidljive, javljaju se problemi s disciplinom.“

Joseph D.

18. ANGAŽIRAJTE UČENIKE I UKLJUČITE IH U LEKCIJE DA BISTE SPRIJEČILI OMETANJE.

„Ako imate zanimljivu lekciju, učenici će se vjerojatnije bolje ponašati. Bilo je trenutaka kad su moje lekcije više nalikovale na to da me učenici samo slušaju kako pričam i drugih trenutaka kad su rezultirale žustrom raspravom. Puno je manje problema s ponašanjem kad su učenici toliko angažirani.“

SIMON

19. POOŠTRITE UPRAVLJANJE VREMENOM I BUDITE ORGANIZIRANI.

„Puno nedoličnog ponašanja u mojoj učionici bilo je rezultat toga što sam zanemario ključne aspekte upravljanja učionicom poput organizacije i upravljanja vremenom. Jednom kada sam zaoštrio stvari u tom smislu, vrijeme za poučavanje i učenje naglo se povećalo. I, najbolje od svega, kultura učionice se također poboljšala.“

David GINSBURG

20. BUDITE TRANSPARENTNI U SVOJIM CILJEVIMA.

„Da biste osvojili pozornost učenika, motivirali ih i održali fokusiranima, najbolja praksa je transparentnost! Što učimo danas? Zašto to učimo? Što ćemo moći napraviti na kraju lekcije? Kako će vam to pomoći da se poboljšate?“

Clemence RINCE-BONSERGENT, učiteljica francuskog

 21. POTAKNITE UČENIKE DA SURAĐUJU KORISTEĆI SE NAGRADAMA.

„U mojem razredu tiho promatramo tijekom cijelog dana te dodajemo ili mičemo s ploče značke koje učenici dobivaju za dobro ponašanje. Učenik s najviše znački na kraju tjedna osvaja nagradu.“

KIMBERLY, učiteljica prvog razreda

 22. NEMOJTE SE BOJATI ZAMOLITI DRUGE ZA POMOĆ!

„Najveća pogreška koju učitelj može napraviti jest ne zamoliti za pomoć ili prestati postavljati pitanja. Neki učitelji će se radije mučiti sami, jer ne žele da netko pomisli kako ne znaju što bi radili. Ne možete sve sami shvatiti, morate naći mentore i vršnjake koji vam mogu pomoći.“

Alice MERCER

 23. OSTAVITE SVOJU PRTLJAGU NA VRATIMA.

„Ja u potpunosti vjerujem da stav učitelja svaki dan ostavlja trag na njegovim učenicima. Ako ujutro dođete u učionicu loše raspoloženi, vaši učenici će to isti tren prepoznati. Pokažemo li učenicima da ne želimo biti u školi, oni gube interes za učenje puno brže nego kad smo uzbuđeni i sretni što smo u učionici.“

LINDSAY, učiteljica prvog razreda

 24. POKAŽITE UČENICIMA DA VAM JE STALO DO NJIHOVA USPJEHA.

„Izgrađivanje pozitivnog odnosa s djecom i preuzimanje odgovornosti za to kako ćemo reagirati u učionici (dosada, umor, uzbuđenje itd.) znači vrlo mnogo.“

Bob SULLO, autor i edukacijski savjetnik

 25. JOŠ SAVJETA S EDUTOPIJE:

✽ Skinite Edutopijin vodič kroz učionicu: „Deset savjeta za upravljanje učionicom“ 

Pet brzih savjeta za upravljanje učionicom za nove učitelje 

Student Engagement Resource Roundup nudi članke, videomaterijale, linkove i druge resurse koji nude strategije i savjete o tome kako održati učenike angažiranima za učenje.

…………………….

Napomena:

  • PORTAL EDUTOPIA je online zajednica koja promiče i dijeli znanje o edukacijskim temama. Autori na tom portalu ističu projektno usmjereno učenje, profesionalni razvoj učitelja, društveno i emocionalno učenje, integraciju tehnologije itd.
  • Izvor: edutopia.org