Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Vještine 21. stoljeća ili kompetencije učitelja u 21. stoljeću
objavljeno: 17. listopada 2016.

Nazočila sam skupu smatrajući da o toj temi imam što reći, ali na kraju nisam izrekla ni riječ. Ukupno je bilo podjednako ljudi u publici i onih koji su sudjelovali u okruglom stolu. Rasprava se istodobno mogla pratiti uživo na internetu, pa se nadam da su je neki učitelji pratili na taj način.

Odmah na početku omaknula se neistina da su svi sudionici okruglog stola iz vertikale obrazovanja, a za stolom nije bilo ni odgojitelja ni učitelja razredne nastave.

Držim da je to propust organizatora – možda učenici/djeca nisu u središtu interesa ljudi koji su se nalazili oko stola, ali ta su djeca ipak naša budućnost i učitelji su važan dio obrazovnog sustava.

Rasprava je pomalo sličila američkoj predsjedničkoj kampanji. Svatko je imao potrebu reći štogod – katkad i nevažno – držeći se svojeg papira, odnosno podataka i statistike, i zamarajući pritom ono malo publike nepotrebnim podatcima.

Naravno, sve se svelo na entuzijaste – na MZOS koji brani svoje utvrde zakonima i pravilnicima o napredovanju (koji se nisu promijenili od 1995.) i koji za provođenje bilo čega čeka novac i političke odluke te na nekoliko ljudi koji to rade iz puke znatiželje i radi samousavršavanja, a AZOO ne zna zašto bi i kako bodovao to usavršavanje.

Ono što sam mislila reći izgovorila je Sonja Lušić Radošević, prof. informatike i matematike u IX. gimnaziji. Govorila je o stvarnom stanju i problemima u školama – učenju s pomoću jednog računala, manjku tehnološke opreme, neprihvaćanju eTwinning-a i projektne nastave.

Na taj smo se način brzo udaljili od teme okruglog stola i završili u okršaju riječima u kojem su nas neki „počastili” porukom „više napadajte zelenu ploču kredom” – i to u 21. stoljeću!

No ondje sam čula da RN, sektor koji nije pozvan na sudjelovanje u okruglom stolu, očekuje 29. studenoga nove rezultate TIMSS-a i PIRLS-a, studija koje su prije pet godina pokazale da je naše školstvo, odnosno razredna nastava, na visokoj razini – među prvih 10 zemalja svijeta.

  • Na kraju je ostalo mnogo pitanja na koja prisutni nisu imali odgovor.

Mislim da bi naše znanstvenike trebalo pozvati u razred kako bi se uvjerili da nije stvar u tome imamo li nov alat u rukama, nego da imamo mogućnost ponuditi učeniku istraživanje, dati mu osnove digitalne pismenosti jer je pametni telefon „računalo u džepu” koje ima svaki drugi učenik, a nitko ga od sudionika okruglog stola ne zna upotrijebiti u korisne svrhe.

Piše: Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/4bsvetanedelja/home | UHURN Zvono

Rođena je i školovana u Zagrebu, studij za učitelje završila je na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Sve godine (točnije 23) zaposlena je bila u zagrebačkoj školi Augusta Šenoe. Mentorica je na metodičkim vježbama za studente UFZG-a. Trenerica i e-mentorica mnogim učiteljima u području korištenja IKT-a u nastavi. Sudjelovala je u radu kao „kritički prijatelj“ na izradi Kurikuluma. Promovirana je u učiteljicu mentoricu.

Objavljuje stručne radove i članke, izlaže na međunarodnim i državnim stručno-znanstvenim skupovima te stalno sudjeluje u profesionalnom usavršavanju svojih kolegica i kolega u Hrvatskoj, a i šire. Profesionalni rad nastavlja od rujna 2016. u Osnovnoj školi Sveta Nedelja, a daljnju edukaciju i usavršavanje usmjerava na sve učitelje koji su spremni na izazov poučavanja učenika 21. stoljeća. Kolumnistica Školskog portala od siječnja 2015. godine.

………..

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.