Naši učenici provode u školi veći dio dana, a znamo koliko je za razvoj djece važno da su u neposrednom dodiru s prirodom. Vođene tom činjenicom učiteljica Snježana Babić i ja, u suradnji s roditeljima, osmislile smo kako učionicu, barem djelomično, preseliti u školsko dvorište.
Roditelji učenika 1. c razreda OŠ „Rudeš“ donirali su 20 sadnica lovor-višnje na čemu smo im silno zahvalni. Svi smo u ovaj projekt timskim radom i izvrsnom suradnjom uložili trud i slobodno vrijeme. Zajedno s našim učenicima i njihovim roditeljima okupili smo se jednog subotnjeg jutra kako bismo posadili sadnice lovor-višnje u školskom dvorištu, ispred naše učionice.
Ovaj smo projekt u našem školskom dvorištu iskoristili za ostvarivanje ishoda učenja vodeći istovremeno brigu o tjelesnom i psihomotornom razvoju te emocionalnom zdravlju djece.
S pripremama smo započeli prije sadnje još u učionici. Iz Prirode i društva obradili smo nastavnu jedinicu Istražujem promjene u proljeće – priroda u proljeće.
Slikopriča Proljetna zdravica Željke Horvat-Vukeljeposlužila je, osim za ostvarivanje ishoda iz Hrvatskoga jezika, kao poticaj za razgovor o jednoj životinji koja je važna za biljke. Tako smo naučili ulogu kišne gliste u prirodi.
Na likovnoj smo radionici Pružimo prirodi ruku prijateljstva dizajnirali plakate kako bismo zaštitili naše sadnice.
Nakon sadnje projekt nije završio, tek tada je počeo jer sadnice redovito zalijevamo i pratimo njihov rast i razvoj. Naši učenici svakodnevno vode brigu o ovim malim biljkama koje će rasti i ukrašavati okoliš naše škole.
Prije pisanja ovog članka pitala sam učenike što su do sada naučili iz našeg projekta o
lovor-višnjama i zapisala njihove izjave:
✿ Lovor višnje su dio prirode.
✿ Smeće šteti biljkama koje se onda mogu razboljeti, zato ne smijemo bacati smeće.
✿ Moramo se brinuti za biljke da prežive jer ako cijeli svijet ostane bez biljaka, nećemo imati kisika. Onda svi možemo umrijeti.
✿ Naučili smo da lišće ima male žilice po sebi. Tako putuje hrana da bi biljka mogla preživjeti i rasti.
✿ Biljke trebaju vodu da bi preživjele.
✿ Kišne su gliste jako važne za biljke. One vrte zemlju, omekšavaju zemlju i biljka tako lakše prima hranu i minerale iz zemlje.
✿ Trebamo saditi biljke, brinuti se o njima jer će one tada biti zdrave i davat će nam kisik. I mi ćemo biti zdravi.
✿ Jedna je djevojčica na kraju odlučno izjavila: „Biljke imaju osjećaje“, i dodatno pojasnila, „one su živa bića.“
Višestruko pozitivni učinci ovog projekta već su vidljivi: učenici uživaju boraveći na otvorenom, proučavaju uzročno-posljedične procese u prirodi, logički zaključuju o postojanju veze između prirode i zdravog života, razvijaju pozitivne stavove i odnos prema okolini.
Zaključujemo da su biljke živa bića i o njima trebamo voditi brigu. Pritom, svi zajedno uživamo boraveći na otvorenom, a u pripremi su i novi projekti kojima se jako veselimo.
■ Piše: Zrinka VEČEK, učiteljica razredne nastave ■ OŠ „Rudeš“, Zagreb ■ Učiteljica sam u produženom boravku u kojem imam priliku izraziti svoju kreativnost u osmišljavanju organiziranog vremena za učenje i igru. Kako bih u tome bila još uspješnija, redovito se usavršavam i učim o raznim motivacijskim metodama i inovativnim idejama koje mogu ugraditi u svoj rad s učenicima. Majka sam dvoje tinejdžera, što mi daje uvid u život učenika i sa strane roditelja te me podsjeća kako nam je zajednički cilj da nam djeca budu sretna i da se u školi osjećaju ugodno. ■