Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Bojanke
objavljeno: 8. siječnja 2018.

Osim što držim da je to trenutačni, odnosno pomodarski hir/hit, mislim i da ih trebamo doživljavati na različite načine – ovisno o tome koja im je svrha i kome su namijenjene.

BOJANKE ZA DJECU

Postoji jedno područje koje je nazvano art-terapija. U tom području bojanke imaju poprilično veliku ulogu. Bila sam sretna i bila mi je iznimno velika čast kad me mr. sc. Dijana Škrbina, autorica udžbenika za fakultete Art terapija i kreativnost, pozvala da aktivno sudjelujem u pisanju udžbenika, odnosno da svojim primjerima obogatim udžbenik.

Tad sam se prvi put upoznala s bojankama sa psihološkoga gledišta te s njihovim utjecajem na djecu.

Dakle, bojanke ne služe samo za poticanje likovnog izričaja. Autorica me upoznala s ostalim svrhama bojanki:

  • bojanke razvijaju sposobnost koncentracije i pozornosti, odnosno produljuju ih
  • bojeći površine od jednog do drugog ruba, djeca stječu sposobnost orijentacije u prostoru
  • u djece se javlja i razvija osjećaj uspješnosti kad je neki crtež ispunjen bojom
  • potiču djecu na istraživanje traga koji bojice ostavljaju, pa tako nastaju zanimljive apstrakcije (koje se kasnije mogu razviti u fraktalne crteže).

U školi bojanke imaju i obrazovnu svrhu. Naime, u matematici želimo da učenik automatizira neki sadržaj, a rezultat (produkt) je da upoznaje boju kojom je obojio plohu.

 BOJANKE ZA ODRASLE

Bojanke za odrasle izazvale su veliko zanimanje i postigle velik uspjeh. U Americi je razvijen i potpuno nov stil načina pisanja, to jest skiciranih crteža – doodle.

Bojanke za odrasle otkrivaju odraslima  da mogu nešto obojiti te da to ima neku ljepotu, ispunjava ih pozitivnom energijom i smiruje (kao što neke smiruje čitanje ili igranje igrice). Bojanke imaju svoje pobornike kojih će ubuduće biti sve više.

Upotreba bojanki u nastavi smislena je ako ima jasno određen cilj i svrhu, a ne ako ih se upotrebljava zbog njihove popularnosti.

Učenicima četvrtog razreda objašnjeno je kako nastaju bojanke i crteži, čime se ispunjavaju određeni dijelove, a zatim su sami izrađivali svoje bojanke. Treba posebno istaknuti da su djevojčice izrađivale bojanke, a dječaci bojili. Rad u takvom ozračju zaista je bio mirniji, pozitivniji i bolji.

  •  Primjeri: čipkasta slova

 

  • Rad koji je ogledalo svega čemu sam učila druge – moja je „velika“ to upila.

…………………….

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/prvibsvetanedelja/  | UHURN Zvono

………..

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.