Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Dopunska nastava u prvom razredu
objavljeno: 27. studenoga 2017.

Današnji učenici imaju siromašan rječnik i usto prepun tuđica, odnosno stranih riječi koje oni ne doživljavaju kao strane (npr. riječ cool). Nadalje, broj djece s određenim govornim teškoćama povećao se više od 20 % u posljednje četiri godine.

Na dopunskoj nastavi u prvom razredu ponavljamo sadržaje matematike i hrvatskog jezika. Učenicima su pojmovi broja, brojevne crte i količine nekoga skupa poprilično razumljivi ako ih povežemo sa sadržajima iz njihove neposredne okoline. Svi oni znaju od plastelina izraditi pet kuglica i zatim ih razvrstati prema boji ili veličini. Na taj način broj 5 rastavljaju na različite načine.

 

Učenici na dopunskoj nastavi vole slagati slagalice i igrati se plastificiranim kartama. To ih je potaknulo na to da ostalim učenicima prenesu kako se često igramo na dopunskoj nastavi, pa mi se broj učenika jako povećao.

 

Dopunska nastava iz hrvatskog malo je drukčije organizirana i pohađa je više učenika. Imam učenike koji još nemaju razvijenu slušnu percepciju, pa s njima igram igre pogađanja riječi. Katkad igramo igru vješanja, a katkad igru kalodont. Uvijek ih s pomoću igre potičem na to da čuju barem jedan glas više od ona 3-4 glasa koja većinom čuju.

Drugu skupinu čine oni koji imaju razvijenu slušnu percepciju, ali ipak nisu uspješni u zapisivanju onoga što čuju. Više je razloga njihova neuspjeha, ali najčešći je taj da nisu usvojili obrađena slova.

Igramo igre oblikovanja slova od plastelina, izrezivanja slova iz različitih časopisa i novina, igre sa slovaricom, pišemo neobične riječi pokušavajući razviti sposobnost prepoznavanja i oblikovanja rime. Na taj ih način želim potaknuti da što više pišu.

U trećoj su skupini učenici s određenim govornim manama. Oni ne pohađaju samo dopunsku nastavu nego su također u stručnom postupku ili već idu na vježbe k određenim stručnjacima za govor. S njima radim čitajući im različite brzalice koje ponavljaju za mnom. Posudila sam više knjiga koje se bave tom problematikom. Nažalost, moji učenici imaju problema s izgovorom različitih glasova, stoga je teško naći vježbu koja bi bila jednako dobra i korisna za sve njih.

Budući da dopunsku nastavu hrvatskog jezika pohađa mnogo učenika, oni se već sami znaju organizirati – podijele se u manje skupine i čekaju kad ću naći vremena za rad s njima.

Svaki sat dopunske završavam nekom igrom koristeći se knjigom M. Čudine OBRADOVIĆ Kad kraljevna piše kraljeviću.

Nešto od materijala koji sam upotrijebila za dopunsku nastavu:

…………………….

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/prvibsvetanedelja/  | UHURN Zvono

………..

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.