Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Drage učiteljice i učitelji!
objavljeno: 26. prosinca 2016.

Čemu toliko samopouzdanje?

Nadam se da ste svi pročitali i vidjeli vijest kako je razredna nastava u nas već pet godina (drugo ispitivanje po redu) na razini ostalih zemalja, a u području prirodoslovlja nalazimo se na samom vrhu.

Što to znači za nas učitelje? Puno – kazuje nam da dobro i kvalitetno radimo. Ako to već ne može reći ministar i nijedna politička stranka, pokazala su vanjska mjerila.

Nije to sve, imamo još toga čime se možemo pohvaliti – 100 škola koje su od Europske unije i eTwinninga dobile oznaku kvalitete. Sada bez lažne skromnosti smijem reći da je među tih 100 škola tridesetak onih u kojima se provode projekti kojima sam ja autor i nositelj. Naši projekti (mislim na projekte Udruge Zvono) prepoznati su po svojoj kvaliteti provođenja, aktivnostima i poticanju učitelja da se okušaju u nečem novom – projektnoj nastavi koja se temelji na suvremenom suradničkom učenju.

Vrlo me često, kao sada, na kraju 2016., uhvati melankolija, osjećam se kao da nisam stigla sve napraviti, kao da je dio mojih ideja ostao neiskorišten.

Tada se samo sjetim da je upravo završen projekt „Dvadeset dana dobrote“ koji je obuhvatio više od 100 partnera, 100 učionica i učenika u njima. Razmišljam o 100 ideja koje su rezultat tog projekta i duhu zajedništva koji se proširio među ljudima i pokrenuo ih. Oni se i dalje vesele mojim idejama i pogledu na budućnost.

Ovu kolumnu posvećujem svim učiteljima koji su skriveni u nekoj sivoj zoni, koji ne objavljuju fotografije na društvenim mrežama i ne provode kulturni turizam, nego rade.

Rade bez pomagala, a mnogi (uključujući i mene) i bez interneta. Rade najbolje što znaju i mogu – mnogi nemaju dvoranu za TZK, ali svi rade kvalitetno i dobro, svi su oni mnoge generacije učenika naučili pisati, čitati i računati. Naučili su ih misliti, izreći što žele i kako se ponašati u zajednici. Pomogli su im da postanu samostalni.

Svima vama hvala od srca, hvala što hrabro idete dalje, što ponosno dočekujete učenike na vratima škole i otvarate vrata učionice – svijeta znanja. Hvala vam što ste oslonac mladim ljudima.

Rad učenika 4.b razreda

Sada slijedi odmor, punjenje baterija i vedar pogled u 2017. godinu.

Znamo da možemo, znamo da smo dovoljno hrabri i da se znamo nositi s izazovima.

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja |   https://sites.google.com/site/4bsvetanedelja/home  |   UHURN Zvono

………………

Rođena je i školovana u Zagrebu, studij za učitelje završila je na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Svih je godina (točnije 23) bila zaposlena u zagrebačkoj Osnovnoj školi Augusta Šenoe. Mentorica je na metodičkim vježbama za studente UFZG-a. Trenerica je i e-mentorica mnogim učiteljima u području korištenja IKT-a u nastavi. Sudjelovala je kao „kritički prijatelj” u izradi Nacionalnoga kurikuluma. Promovirana je u učiteljicu mentoricu.

Objavljuje stručne radove i članke, izlaže na međunarodnim i državnim stručno-znanstvenim skupovima te stalno sudjeluje u profesionalnom usavršavanju svojih kolegica i kolega u Hrvatskoj i izvan nje. Profesionalni rad nastavlja od rujna 2016. u Osnovnoj školi Sveta Nedelja, a daljnju edukaciju i usavršavanje usmjerava prema svim učiteljima koji su spremni za izazov poučavanja učenika 21. stoljeća. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.

………..

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.