Željela sam tu ideju podijeliti s drugima.
Budući da je veljača bila prepuna zbivanja (poklade, Valentinovo, 100. dan…), ožujak je bio bolji izbor.
Iako je Dan materinskoga jezika u veljači, a hrvatskoga od 11. ožujka datum, 10. 3. odabran za ovu aktivnost ne treba nikoga zbunjivati niti ga je baš nužno vezati uz neke događaje.
Uostalom, aktivnosti nisu i ne moraju biti vezane samo uz hrvatski jezik. Djeca nam uče i druge jezike, pa neka toga dana pokažu roditeljima što sve mogu i znaju na nekom drugom jeziku i provjere kako se njihovi roditelji snalaze u aktivnostima na stranim jezicima.
Uživajte u druženju sa svojim učenicima i njihovim roditeljima toga (i svih drugih) dana.
Vrlo brzo, kao i u svakom projektu Udruge Zvono, pokrenuli smo cijelu učiteljsku zajednicu, pa su nam se pridružili i viši razredi, kao i profesori Učiteljskog fakulteta.
Želju da svi mi zajedno pristupimo jezičnim sadržajima putem igre potaknula je i misao profesorice UFZG-a: Upravo je stoga oblikovana i jezična igra čiji je cilj ovladavanje jezika i njegovih sadržaja kroz različite igre koje potiču pisano i usmeno izražavanje, ovladavanje sadržajima gramatike i pravopisa koji su vrlo često djeci osnovnoškolske dobi nezanimljivi, nerazumljivi i teški. Međutim, koliko god govorili o važnosti igre, istraživanja pokazuju (Aladrović Slovaček, 2011.) da se djeca u školi ne igraju često, tj. da se samo 15 posto učenika mlađe školske dobi u nastavi hrvatskoga jezika igra i kroz igru uči. S druge strane, učitelji su svjesni važnosti provođenja različitih metoda i načina učenja te važnosti provođenja igre u nastavi hrvatskoga jezika, no često zbog potrebe ulaganja dodatnoga truda i napora igru ne provode.
Sve ovo potaknulo je i mene da uključim svoj razred u ovaj pomalo drugačiji projekt. Uzela sam svu relevantnu literaturu koja se bavi jezičnim igrama i sastavila plan koji je primjeren mom razredu.
Sadržaji i aktivnosti za 2.b
CILJ | Obilježimo dane materinskog jezika i dane hrvatskog jezika u jednom danu (10. 3.) nizom jezičnih igara kojima ćemo učenicima približiti ljepotu materinskog jezika.
Učenici će u nizu niz manjih aktivnosti uz pomoć odraslih svladati i neke teže oblike jezičnih sadržaja koristeći igru kao glavnu aktivnost.
Kao što je vidljivo, potrebno je za taj dan dobro se pripremiti, uzeti u obzir i situacije u kojima učenici neće biti uspješni, pa ih nekim mikropauzama potaknuti (brzalice, zagonetke).
Hvala učiteljici Marici na divnom poticaju, veselimo se ovako organiziranom danu.
…………
Piše: Sandra VUK | Osnovna škola ‘Augusta Šenoe’ – Zagreb | UHURN Zvono |
…………
Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i stavovima kolumnista i ne mora odražavati stavove uredništva Školskog portala ni Školske knjige.