Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
Igrajmo se jezikom
objavljeno: 7. ožujka 2016.

Željela sam tu ideju podijeliti s drugima.

Budući da je veljača bila prepuna zbivanja (poklade, Valentinovo, 100. dan…), ožujak je bio bolji izbor.

Iako je Dan materinskoga jezika u veljači, a hrvatskoga od 11. ožujka datum, 10. 3. odabran za ovu aktivnost ne treba nikoga zbunjivati niti ga je baš nužno vezati uz neke događaje.

Uostalom, aktivnosti nisu i ne moraju biti vezane samo uz hrvatski jezik. Djeca nam uče i druge jezike, pa neka toga dana pokažu roditeljima što sve mogu i znaju na nekom drugom jeziku i provjere kako se njihovi roditelji snalaze u aktivnostima na stranim jezicima.

Uživajte u druženju sa svojim učenicima i njihovim roditeljima toga (i svih drugih) dana.

Vrlo brzo, kao i u svakom projektu Udruge Zvono, pokrenuli smo cijelu učiteljsku zajednicu, pa su nam se pridružili i viši razredi, kao i profesori Učiteljskog fakulteta.

   

Želju da svi mi zajedno pristupimo jezičnim sadržajima putem igre potaknula je i misao profesorice UFZG-a: Upravo je stoga oblikovana i jezična igra čiji je cilj ovladavanje jezika i njegovih sadržaja kroz različite igre koje potiču pisano i usmeno izražavanje, ovladavanje sadržajima gramatike i pravopisa koji su vrlo često djeci osnovnoškolske dobi nezanimljivi, nerazumljivi i teški. Međutim, koliko god govorili o važnosti igre, istraživanja pokazuju (Aladrović Slovaček, 2011.) da se djeca u školi ne igraju često, tj. da se samo 15 posto učenika mlađe školske dobi u nastavi hrvatskoga jezika igra i kroz igru uči. S druge strane, učitelji su svjesni važnosti provođenja različitih metoda i načina učenja te važnosti provođenja igre u nastavi hrvatskoga jezika, no često zbog potrebe ulaganja dodatnoga truda i napora igru ne provode.

Sve ovo potaknulo je i mene da uključim svoj razred u ovaj pomalo drugačiji projekt. Uzela sam svu relevantnu literaturu koja se bavi jezičnim igrama i sastavila plan koji je primjeren mom razredu.

Sadržaji i aktivnosti za 2.b

CILJ | Obilježimo dane materinskog jezika i dane hrvatskog jezika u jednom danu (10. 3.) nizom jezičnih igara kojima ćemo učenicima približiti ljepotu materinskog jezika.

Učenici će u nizu niz manjih aktivnosti uz pomoć odraslih svladati i neke teže oblike jezičnih sadržaja koristeći igru kao glavnu aktivnost.

Kao što je vidljivo, potrebno je za taj dan dobro se pripremiti, uzeti u obzir i situacije u kojima učenici neće biti uspješni, pa ih nekim mikropauzama potaknuti (brzalice, zagonetke).

Hvala učiteljici Marici na divnom poticaju, veselimo se ovako organiziranom danu.

…………

Piše: Sandra VUK | Osnovna škola ‘Augusta Šenoe’ – Zagreb | UHURN Zvono | 

…………

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i stavovima kolumnista i ne mora odražavati stavove uredništva Školskog portala ni Školske knjige.