Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Igre bez granica
objavljeno: 30. svibnja 2016.

Projekt je to koji je vezan za tradiciju našeg zavičaja i želju da pristupimo nastavnim sadržajima TZK-a igrajući stare igre našega kraja u školskom okružju.

Projekt je smislila učiteljica Marina NADOVEZA iz OŠ Brodarica koristeći se dugogodišnjim iskustvom u organiziranju sličnih događanja.

Svrha je projekta u olimpijskoj godini obilježiti svibanj s pomoću niza različitih sportskih aktivnosti koje se temelje na tradicionalnim igrama.

OSNOVNI SU CILJEVI:

  • rasterećenje učenika od školskih obveza
  • povećanje fizičke aktivnosti radi pozitivnog učinka na zdravlje učenika
  • povećanje stupnja spretnosti, koordinacije, izdržljivosti, snage, brzine i koncentracije.

Budući da TZK ima veliku važnost i utjecaj na zdravlje učenika i njihovo odrastanje, naglasak je bio na sportskim aktivnostima, odnosno tradicionalnim igrama određenoga zavičajnog područja.

OČEKUJEMO DA ĆE UČENICI TIJEKOM I NAKON PROVEDBE PROJEKTA ZNATI:

  • razlikovati poštenje od nepoštenja
  • uočavati i primjenjivati tolerantno i sportsko navijanje
  • poboljšati kvalitetu odnosa s drugima
  • prepoznavati i rješavati nesporazume i nasilne oblike ponašanja
  • prihvaćati odgovornost za svoje postupke
  • poštovati pravila i pravilno odlučivati
  • kontrolirati svoje osjećaje
  • razlikovati nepoželjne oblike usmene komunikacije od poželjnih
  • razlikovati privatnu imovinu od javne i odgovorno se ponašati prema objema
  • prepoznati svoje jake i slabe strane.

 

Kad sam izvijestila ostale učitelje drugih razreda u svojoj školi o tom projektu, odlučili su nam se pridružiti.

Dogovorili smo se da će svaki petak u svibnju biti dan međurazrednih natjecanja u sportskim tradicionalnim igrama. Neke od igara bile su: trčanje u vrećama, olimpijada iz našega grada, bacanje medicinske lopte (umjesto kamena) s ramena, tačkanje, potezanje konopa, hula-hup…

Osim u natjecateljskom dijelu, učenici su uživali u smišljanju taktike, okupljanju momčadi i bodrenju. Shvatili su da se iz poraza i pobjede podjednako može učiti.

Bio je to predivan projekt kojim smo obilježili svibanj i Svjetski dan sporta i koji je oplemenio sve nas koji smo sudjelovali u njegovoj provedbi.

………….

Sandra VUK  | Udruga hrvatskih učitelja razredne nastave Zvono | OŠ Augusta Šenoe, Zagreb

………….

Fotografije preuzete od sudionika u projektu (učiteljica Petrunjela Krajačić, OŠ Sveta Nedelja)