Nesvrstani
Individualni razgovori
objavljeno: 8. rujna 2015.

Tako je i za razvoj učeničkih sposobnosti, kompetencija i mogućnosti potreban dijalog razrednika i roditelja. Uspješnost učenika prati se i putem otvorene i srdačne komunikacije s roditeljem. Tako roditelj postaje aktivni sudionik u životu svog djeteta i aktivno se uključuje u rad razredne zajednice.

Individualni razgovori događaju se između roditelja i razrednika ili predmetnog nastavnika, i u njima ne sudjeluju druge osobe, jer je potrebno voditi brigu o privatnosti učenika.

■  Kada na informacije? ■ 

Vrijeme individualnih razgovora zapisano je na stranicama škole ili je u „informativki“ vašeg djeteta. Učitelj je također na prvom roditeljskom sastanku obavijestio roditelje u kojem vremenu će se održavati individualni razgovori.

Učitelju je važno da roditelj dođe na razgovor dva puta tijekom jednog obrazovnog razdoblja (polugodišta). Učitelj će vam pružiti informaciju o napredovanju vašeg djeteta, predočit će vam njegov brojčani uspjeh (osim u prvom polugodištu prvog razreda) te vas obavijestiti o odgojnim elementima i socijalnim aspektima u razredu, odnosno prihvaćenosti vašeg djeteta u njemu.

Roditelju je važno da dođe na individualni razgovor čim primijeti neki problem koji ometa učenika u radu, na primjer nesigurnost, plač, kada dijete ne želi ići u školu, nema prijatelja… Sa svim tim problemima učitelja bi trebalo upoznati. Roditelj na individualnim razgovorima upoznaje učitelja i s mogućim zdravstvenim poteškoćama koje ima dijete, s postupcima koje dijete redovito polazi, kao što su vježbe očiju ili vježbe kod defektologa. Roditelj učitelju prilaže i potvrde o izvannastavnim aktivnostima koje učenik pohađa, te zajedno donose procjenu o učenikovoj opterećenosti.

Individualni razgovori preporučuju se dva puta u jednom obrazovnom razdoblju, ali u razredu rade i ostali učitelji/nastavnici koji nisu razrednici, kao što su učitelji stranog jezika, vjeroučitelji, učitelji u produženom boravku, a u 4. razredu i profesor glazbene kulture, pa bi roditelj i njima jednom godišnje trebao doći na individualni razgovor.

Ako vaše dijete pohađa produženi boravak te redovito susrećete učitelja produženog boravka na hodniku, to ne bi smjelo biti dovoljno za vašu informaciju o djetetu i ipak biste trebali doći na individualni razgovor (pogotovo o odgojnim aspektima i vremenu koje dijete provodi u produženom boravku).

Uočite li neki negativni odmak od uobičajenog ponašanja učenika, pođite u školu kako biste s učiteljem zajednički pronašli rješenje problema.

■  Unaprijed se pripremite ■ 

Individualni razgovori omogućit će vam cjelovit uvid u aktivnosti i znanje vašeg djeteta. Njihova je važnost u tome što se na individualnim razgovorima govori o svakom djetetu posebno, što nije slučaj s roditeljskim sastancima.

Prije odlaska na individualne razgovore zabilježite si na papir pitanja koja želite postaviti razredniku (u takvim situacijama nas ponesu emocije i zaboravimo što smo htjeli pitati), ponesite papir i olovku i za svaki predmet si zabilježite kratku napomenu (na primjer, treba popraviti rukopis, nema redovito opremu…); recite razredniku informacije koje su važne za vašu daljnju komunikaciju; ako se ne slažete s određenim elementom, recite to razredniku i saslušajte objašnjenje; pokušajte naći zajednički cilj oko kojeg ćete nastaviti graditi odnos.

I neka vaše vrijeme provedeno na individualnim razgovorima ne bude dulje od 15 minuta.

Neke škole imaju e-imenike i roditelj može uspjeh učenika pratiti online. Nemojte zaboraviti da ništa ne umanjuje učeniku povratnu informaciju o uspjehu od osobnog odlaska na individualne razgovore.

  • Posjetite razrednika/razrednicu barem dva puta tijekom školske godine.

…………..

Sandra VUK

OŠ Augusta Šenoe, Zagreb

UHURN Zvono

…………..