Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Informacijsko-komunikacijske tehnologije u razrednoj nastavi
objavljeno: 1. veljače 2016.

Najjednostavniji primjer: potrebno je pokrenuti film na računalu. Jer, što ako ne znamo spojiti projektor i računalo, pa još i zvučnike i onda su na kraju filmovi za medijsku kulturu najčešće u starom obliku TS audio i TS video? Dakle, potrebno nam je znanje IKT-a i za najjednostavnije dijelove naše nastave.

Što već sada radimo ili kako smo IKT već sada uveli u svoj rad.

Nastavna tehnologija u hrvatskom jeziku

Pruža neograničene mogućnosti počevši od medijske kulture. Najprije učenici gledaju film na ekranu četiri puta većem od TV ekrana, zvuk je kvalitetniji. Ovisno o sposobnosti učitelja i korištenju raznih web 2.0 alata, možemo izrezati kadrove, možemo usporiti snimku, možemo vraćati na pojedine dijelove, možemo izdvojiti ton i prikazati samo sliku i uočiti boju (sve spomenuto je u programu HJ, NPiP, 2003.) Treba li tome dodati sate stvaralaštva, jezičnog izražavanja, sate lektire, sate jezičnih sadržaja…. Za sve to nije potrebno imati informatiku od prvog razreda, nego naučiti učitelja, pokazati mu, pronaći, ukazati, pomoći, podijeliti, skupiti…

Nastavna tehnologija u matematici

 

 Igra djecu dovodi do automatizacije sadržaja. Flash igrice, igre izrađene u hot potatosu ili igre natjecanja u power pointu – sasvim je svejedno, igramo do pobjede, igramo računajući, brzo i točno. Programi matematike oskudni su igrama. Navest ću igre koje je učiteljica Dubravka Petković izradila u programu Zondle, a služe baš tome da učenici zavole matematiku, da im bude dio svakodnevice, da vole pobjeđivati, za što su im potrebne brzina, spretnost i automatizacija četiriju računskih radnji 😉

http://www.zondle.com/cdl.aspx?qp=353874&a=934

http://www.zondle.com/cdl.aspx?qp=341242&a=934

http://www.zondle.com/cdl.aspx?qp=329126&a=934

Za ostale predmete i sami uočavate koliko ima mogućnosti.

Navest ću još samo jedan predmet koji se rijetko vezuje uz IKT – tjelesna i zdravstvena kultura.

 

Nismo u mogućnosti ostvariti sva tri sata u dvoranama opremljenim za TZK i najčešće takve sate provodimo u prirodi i učimo ih dječjim igrama (tradicionalnima: Naokolo šalata, Ide mačka oko tebe), preskakuje se preko prirodnih prepreka, trčimo, igramo igre loptom, ali što kada pada kiša?

Postoji program dječje zumbe ili dječji program koji se zove GoNoodle (besplatan, potrebno je samo registrirati se), a moji ga učenici jako vole.

Na malo prostora oni pjevaju, plešu i pokušavaju uhvatiti zadani ritam vježbanja namijenjen djeci.

O sadržajima prirode i društva i IKT-a napisat ću zaseban članak, jer je puno primjera koje treba navesti.

Za sve to potrebno nam je nužno bolja opremljenost i bolja edukacija. I ne samo na papiru, ne samo teorijska, nego stvarna, ne staro donirano računalo bez veze s internetom na kojem se jedino soliter može igrati. Potrebno je opremiti u svakoj školi barem učionice s projektorom na stropu, računalom sa stalnom vezom i dopustiti školi da ima vlastiti prostor za pohranu dokumenata, za dijeljenje i suradnju (vlastita mrežna suradnja).

Naravno da će biti učitelja koji se time neće koristiti, koji će odbiti, ali i njih će vrijeme natjerati da svakim danom korak po korak nauče nešto. Okruženi ljudima koji tako rade i sami će nešto naučiti (uvijek se nadam), prisilom nećemo dobiti ništa, jedino možda pasivne učitelje koji će se samo mrgoditi i ljutiti na cijeli svijet, a posebno na nemirne i žive generacije.

…………

Piše: Sandra VUK | Osnovna škola Augusta Šenoe – Zagreb | UHURN Zvono | 

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i stavovima kolumnistice i ne mora odražavati stavove uredništva Školskog portala ni Školske knjige.