Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Informatika za sve
objavljeno: 25. siječnja 2016.

Uza sve predmete koji ostaju, spominje se informatika, još se ne zna ide li kao predmet (kako, ako satnica ostaje ista) ili kao izborni predmet (dakle, učenik je bira, u RN-u, očito bira roditelj) ili samo kao dopuna ostalim postojećim predmetima.

Očito će mi se to razbistriti kad vidim kurikulum za informatiku.

Umjesto učenika, ja bih zavapila – informatika za sve, ponajprije učitelje.

Kao zaseban predmet i sa satnicom od dva sata tjedno mislim da se gubi istinska bit informatike, biti nov, na pragu nečeg novoga, otkrivati, stvoriti… Jer, nakon kurikuluma slijedi izrada nastavnog programa, pa udžbenici i dok sve to dođe van 2020. godine, neke stvari će vrijeme pojesti. Mnogi moji učenici neće ni znati što je stolno računalo, a kamoli da uče što je kućište (2020.).

Zato ću ja dati svoj uvid u to kako informatika treba svima, prije svega učiteljima.

a) Reformom učitelji razredne nastave produljuju svoj boravak s jednim razredom do 5. razreda, dakle u startu (pogotovo 1./0. razred) trebat ćemo mijenjati puno toga. Današnji učenici stalno očekuju interakciju. Hoće li je koristiti samo 2 x 45 minuta u jednom radnom tjednu ili će učitelj/učiteljica to koristiti stalno?

b) Suvremeni pristup predmetima uvelike vezuje i pojam IKT-a u nastavi. Nije li učitelj/razrednik tog razreda u najboljoj mogućnosti da koristi resurse IKT-a u prirodi, hrvatskom jeziku, matematici ili će to činiti vanjska osoba koja ulazi u razred? Hoće li vanjska osoba sjesti sa svakim pojedinačnim učiteljem i proći njegov program da vidi zajedničke mogućnosti i djelovanje, posebno u velikim školama?

c) Na čemu će ti mali učenici koji još nisu u mogućnosti napisati svoje ime raditi, na starim računalima!? Opremit će se tehnologijom informatičke učionice za velike, a vi mali, „packavih“ prstiju, dobit ćete nešto što možda možete vidjeti samo u muzeju.

d) Edukacija učitelja s pojačanom informatikom, jesu li današnji fakulteti u razini tehnologije koja prevladava, imaju li u programima naši fakulteti rad na tabletu i znaju li studenti napraviti neki sadržaj, recimo TZK, u nekom od alata, a ako da, voljela bih vidjeti neke od radova, da barem malo povjerujem u to.

e) Mi koji smo se samousavršavali, učili, dijelili znanje, radimo, iza nas stoje stručni radovi, učenička postignuća, uspjesi…, a nemamo pojačanu informatiku u diplomi? Mi ćemo ostati i nadalje entuzijasti, i prije reforme raditi posao koji svi spominju, a kad stupi na snagu, biti nevidljivi.

  •  Naravno, ima tu i drugih metodičko-didaktičkih pitanja, ali ostavljam ih za neki drugi post.

Do objave kurikuluma i programa informatike ostavljam naš link Webučionice, rad učenika 2. b razreda i njihove učiteljice u čijoj diplomi piše pojačani sadržaji hrvatskog jezika. 😉

Stručni rad Webučionica

Webučionica 2.b

Zato je moj stav: educirajmo učitelje da informatiku koriste u svim segmentima svog rada i dobit ćemo generacije djece koja će znati djelovati, koristiti se i biti odgovorni korisnici društvenih mreža.

…………

Piše: Sandra VUK | Osnovna škola Augusta Šenoe – Zagreb | UHURN Zvono | 

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i stavovima kolumnista i ne mora odražavati stavove uredništva Školskog portala ni Školske knjige.

…………