Uza sve predmete koji ostaju, spominje se informatika, još se ne zna ide li kao predmet (kako, ako satnica ostaje ista) ili kao izborni predmet (dakle, učenik je bira, u RN-u, očito bira roditelj) ili samo kao dopuna ostalim postojećim predmetima.
Očito će mi se to razbistriti kad vidim kurikulum za informatiku.
Umjesto učenika, ja bih zavapila – informatika za sve, ponajprije učitelje.
Kao zaseban predmet i sa satnicom od dva sata tjedno mislim da se gubi istinska bit informatike, biti nov, na pragu nečeg novoga, otkrivati, stvoriti… Jer, nakon kurikuluma slijedi izrada nastavnog programa, pa udžbenici i dok sve to dođe van 2020. godine, neke stvari će vrijeme pojesti. Mnogi moji učenici neće ni znati što je stolno računalo, a kamoli da uče što je kućište (2020.).
Zato ću ja dati svoj uvid u to kako informatika treba svima, prije svega učiteljima.
a) Reformom učitelji razredne nastave produljuju svoj boravak s jednim razredom do 5. razreda, dakle u startu (pogotovo 1./0. razred) trebat ćemo mijenjati puno toga. Današnji učenici stalno očekuju interakciju. Hoće li je koristiti samo 2 x 45 minuta u jednom radnom tjednu ili će učitelj/učiteljica to koristiti stalno?
b) Suvremeni pristup predmetima uvelike vezuje i pojam IKT-a u nastavi. Nije li učitelj/razrednik tog razreda u najboljoj mogućnosti da koristi resurse IKT-a u prirodi, hrvatskom jeziku, matematici ili će to činiti vanjska osoba koja ulazi u razred? Hoće li vanjska osoba sjesti sa svakim pojedinačnim učiteljem i proći njegov program da vidi zajedničke mogućnosti i djelovanje, posebno u velikim školama?
c) Na čemu će ti mali učenici koji još nisu u mogućnosti napisati svoje ime raditi, na starim računalima!? Opremit će se tehnologijom informatičke učionice za velike, a vi mali, „packavih“ prstiju, dobit ćete nešto što možda možete vidjeti samo u muzeju.
d) Edukacija učitelja s pojačanom informatikom, jesu li današnji fakulteti u razini tehnologije koja prevladava, imaju li u programima naši fakulteti rad na tabletu i znaju li studenti napraviti neki sadržaj, recimo TZK, u nekom od alata, a ako da, voljela bih vidjeti neke od radova, da barem malo povjerujem u to.
e) Mi koji smo se samousavršavali, učili, dijelili znanje, radimo, iza nas stoje stručni radovi, učenička postignuća, uspjesi…, a nemamo pojačanu informatiku u diplomi? Mi ćemo ostati i nadalje entuzijasti, i prije reforme raditi posao koji svi spominju, a kad stupi na snagu, biti nevidljivi.
- Naravno, ima tu i drugih metodičko-didaktičkih pitanja, ali ostavljam ih za neki drugi post.
Do objave kurikuluma i programa informatike ostavljam naš link Webučionice, rad učenika 2. b razreda i njihove učiteljice u čijoj diplomi piše pojačani sadržaji hrvatskog jezika. 😉
Zato je moj stav: educirajmo učitelje da informatiku koriste u svim segmentima svog rada i dobit ćemo generacije djece koja će znati djelovati, koristiti se i biti odgovorni korisnici društvenih mreža.
…………
Piše: Sandra VUK | Osnovna škola Augusta Šenoe – Zagreb | UHURN Zvono |
Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i stavovima kolumnista i ne mora odražavati stavove uredništva Školskog portala ni Školske knjige.
…………