Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Kocka priča pričalica
objavljeno: 7. prosinca 2015.

U 2. razredu jedan od temeljnih ciljeva jezika je rečenica, njen oblik, pravilan zapis i rečenični znak. Jedan od zadataka jezičnog izražavanja je opet rečenica – pravilan izgovor, oblik i intonacija ovisno o rečeničnom znaku. Zato je svaka druga aktivnost na dodatnoj nastavi vezana uz rečenicu.

  • Pitanje – kako proširiti dječji rječnik, naučiti nove riječi bez prisile?

U radu koristim kocku. Kocku isprintam na tvrđem kartonu. Na kocku zalijepim likove koji su djeci zanimljivi ili ih susreću u pričama i lektiri.

Kocka služi da učenik nakon bacanja sam osmisli rečenicu vezanu uz sliku prikazanu na kocki. Drugi učenik mora najprije ponoviti rečenicu koju je izrekao prvi učenik, zatim SMISLENO nastaviti priču vezanu uz sliku koju je on dobio bacanjem. Igra postaje zanimljiva kod četvrtog ili petog učenika, koji već pomalo zaboravlja prve rečenice pokušavajući osmisliti vlastitu, a da se tematski vezuje uz prvog igrača.

Naravno, to izazove i puno veselja, jer u ponavljanju mnogi promijene redoslijed i nastaju čudne priče koje vesele učenike.

U studenom smo pričali priče vezane uz superjunake.

Osim rečenice, ovdje su se opustili i svatko je predstavio jednog superjunaka. Mene je začudilo što najmanje znaju o Aladinu. Kao da je dio života prije škole vezan uz pričanje bajki siromašniji nego što je bio prije. Možda je to vezano uz užurbani životni stil pa je lakše pustiti neki crtani film nego naći vrijeme za pričanje priča.

Uz pomoć kocki koristimo i neke novonaučene riječi koje smo zabilježili u razredni rječnik i najčešće opisuju osobinu nekog lika: velikodušan, hvalevrijedan, tajnovit, najjači, maštovit itd.

Kocka učenika potiče na novu rečenicu, novu igru i iznimno je zadovoljstvo u mom razredu.

Kocke su preuzete s učiteljskog portala https://www.superteacherworksheets.com/, ovaj primjer s OVOG LINKA.

Piše: Sandra VUK | Osnovna škola Augusta Šenoe – Zagreb | UHURN Zvono | 

…………

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i stavovima kolumnistice i ne mora odražavati stavove uredništva Školskog portala ni Školske knjige.