Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
Ljetne aktivnosti za prvašiće
objavljeno: 29. lipnja 2015.

Učenici provode svoje dane u različitim aktivnostima, netko odlazi na more, netko provodi dane kod bake i djeda, drugi putuju, treći grade mali grad u svom dvorištu, neki ih provode u parku…

TREBA ISPUNITI SEDAMDESET DANA BEZ ŠKOLE

  • Sunce je izašlo, vrijeme je za igru, krenimo zajedno u istraživanje…

a) Odaberi neku malu životinju, recimo pčelu, i kreni u šetnju. Pokušaj nabrojiti koliko si vidio pčela od kuće do parka. Kad dođeš u park, otvori svoju bilježnicu (nazovimo je SVAŠTARA) i upiši broj. Pokušaj ju nacrtati (onu stvarnu pčelu, ne onu iz crtića ;), što misliš kako pčele žive, bi li mogao/mogla zamisliti jedan dan kao pčela. Ako ti se svidi to o čemu maštaš, napiši priču ili nacrtaj strip o pčeli.

b) Voliš sladoled, zar ne? Skupljaj drvene štapiće. Napiši u svoju bilježnicu koje sve okuse sladoleda poznaješ, a ako ih ne poznaješ, prošeći se do prodavaonice sa sladoledima i pogledaj. Ispiši sve okuse (npr. čokolada, banana, jagoda, karamela…). Neku drugi dan, recimo kad pada kiša, poredaj okuse abecednim redom. Otkrij koje je slovo najčešće u riječima, a koje se najmanje koristi. Zapiši to u bilježnicu.

c) Želiš imati svoj mali šator, svoj mali prostor? Razmisli o tome što ti sve treba za gradnju suvremenog, drugačijeg šatora. Napravi ga u svojoj sobi. Koristi se stolicama, dekama, plahtama. Prije nego što kreneš u tu avanturu obavijesti mamu da ćeš taj dan biti mali izviđač. Ako ti se svidi, zamoli roditelje da te upišu u Male izviđače i saznaj kako oni logoruju i kako se druže.

d) Kružna priča. Pozovi prijatelje na druženje (mogu to biti i bratići i sestrične) i zajedno osmislite priču. Prije nego dođu napiši riječi na isjeckani papir i postavi na mjesto oko kojeg ćete sjediti. Svatko izvlači jednu riječ. Od riječi mora osmisliti rečenicu, a rečenice moraju biti vezane uz priču. Na kraju zadnji koji igra mora ispričati cijelu priču (riječi koje ti mogu pomoći u igri su: gusar, kuka, blago, dječak, otok, more, spas, pomoć, brod).

e) Vrlo sličan dan možeš provesti u društvu roditelja osmislivši igru s blagom. Roditelji neka sakriju „blago“ negdje kod bake ili djeda u kući, a tebi neka predaju kartu s blagom. Pokušaj naći blago. Sve što nađeš pripada tebi. Pusti neka se i roditelji zabave crtajući ti različite slike koje će ti pomoći u traženju.

f) Posjeti knjižnicu. Pogledaj različite naslovnice. Neke će te privući, neke ćeš uzeti u ruku i pogledati. Pitaj knjižničarku što bi ti ona preporučila. Zapiši naslov pročitane knjige/slikovnice u bilježnicu. Potraži tko je napisao knjigu. Svidi li ti sadržaj knjige, zapiši nekoliko rečenica o tome što ti se svidjelo, tko je glavni lik, o čemu se u knjizi radi, ima li u njoj nešto neobično. Jedan od glavnih zadataka ovoga ljeta je da čitate, bilo slikovnice, stripove ili knjige.

g) Režemo i stvaramo. Uzmi novine koje su roditelji pročitali i izreži više riječi, od kojih sastavi nove rečenice. Prepiši ih pisanim slovima u svoju bilježnicu. Pokušaj sastaviti i neku pjesmicu ili rimu, igraj se riječima i stvori nešto novo. Možeš od izrezanih riječi napraviti i sliku. Recimo grad. Slaži i kombiniraj različite plohe izrezanih riječi i napravi moderan i nov grad.

h) Nebo iznad nas. Ljeti noći znaju biti bistre, prepune zvijezda. Što vidiš kad pogledaš u nebo? Pokušaj naslikati vodenim bojama nebo i zvijezde. Želiš li saznati više o zvijezdama, posjeti Tehnički muzej, potraži na internetu informacije o zvijezdama, a najljepše zvijezde vidjet ćeš 27./28. srpnja i 12./13.kolovoza, kad se očekuje „kiša meteora“.

i) Vodi dnevnik. Dnevnik je zapis tvojih događaja u bilježnicu. To je dobra vježba pisanja pisanim slovima. Dobra vježba za kratke zapise o tome što ti se u nekom danu dogodilo. Možeš u dnevnik zalijepiti, recimo, ulaznicu s nekog koncerta, muzeja ili ZOO vrta. Možeš i crtati. Možeš zapisivati sva mjesta, sela i gradove koje si posjetio. U dnevniku je jedino važno da se PIŠE.

j) I na kraju, kad počne kiša, kad nema prijatelja za igru, kad mama i tata rade i dosadno ti je, možeš ponoviti gradivo prvog razreda uz VJEŽBENICU.

Ne trebaš ju rješavati nekim redom, nego ono što ti se svidi, i kad poželiš, jer nitko te neće kontrolirati 😉

Uživajte u ljetu, svi zajedno!

……………..

OŠ Augusta Šenoe Sandra VUK

Zagreb

UHURN Zvono