Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Mi – vi – oni (ja)
objavljeno: 7. studenoga 2016.

U ovoj ću kolumni pisati o roditeljima.

Roditelji učenika 4.b razreda mogu uspoređivati moj rad s radom druge učiteljice jer su nakon dva mjeseca uočili koliko smo u radu slične, a koliko različite.

Najčešća je rečenica koju čujem od roditelja: „Vi ste jako strogi!”

U početku nisam previše razmišljala o tome, ali sam nakon određenog vremena shvatila da je to obilježje mojeg stila poučavanja.

Što u današnje vrijeme znači biti strog i zašto to roditelji odmah primijete u mojem načinu rada?

Svoj posao smatram iznimno odgovornim.

Trudim se biti upućena u sve segmente rada i načine pristupa učenicima. Redovito se usavršavam, čitam stručnu literaturu. Za potrebe svojeg razreda izrađujem nastavne materijale, smišljam projekte, sastavljam provjere znanja, tražim zanimljive filmove, e-knjige i sve što po mojemu mišljenju oplemenjuje rad u razredu.

Sve spomenuto samo su pomoćna sredstva u nastavnom procesu jer držim da je najvažnije sredstvo i dalje živa riječ nastavnika i moj način rada u razredu.

IMAM NEKOLIKO PRAVILA.

  • U razred uvijek ulazim vedro te s pomoću neke zanimljive rečenice, osmijeha ili pitanja uljepšam taj trenutak.
  • Želim da učenici poštuju razredna pravila i kućni red i na tome poprilično inzistiram. Svakog dana odvojim 15 minuta za SR (sat razrednika) jer neke događaje treba odmah prokomentirati, objasniti i pokazati interes za njih.
  • Držim da domaća zadaća služi sustavnom učenju, istraživanju i dopunjavanju gradiva. Stoga je redovito zadajem učenicima tijekom radnog tjedna. Zadaće su vikendom rijetke, najčešće ih zadajem ako je potrebno ponoviti neko gradivo prije provjere znanja.
  • Za projektne zadatke istraživačke prirode uvijek ostavim dovoljno vremena kako bi učenici pronašli odgovore. Sama pripremim dosta materijala i očekujem od učenika da to naprave na jednak način.
  • U razredu postoji hijerarhija – na vrhu sam ja, razrednica tog razreda. Donosim odluke važne za razred i planiram što ćemo raditi. Učenik nije taj koji odlučuje, traži ili „bojkotira” nešto.
  • Ne volim „odgojne ispade” koji pripadaju slobodnom odgoju jer osnove bontona nemaju veze sa slobodnim odgojem – starije treba pozdraviti, ustupiti im prolaz, a ne srušiti ih, nepristojno je prekidati ih u govoru, treba saslušati i drugo mišljenje.

 

Ako su navedena pravila obilježja strogoće, onda jesam stroga. Nisam spominjala ocjenjivanje jer to roditelji i ne spominju u razgovorima.

Moram istaknuti da nakon rečenice: „Vi ste jako strogi!” najčešće slijedi dodatak da to učenici iznimno cijene i smatraju me pravednom.

Sa svojim načinom i načelima rada upoznala sam roditelje na roditeljskom sastanku, ali ću morati to još nekoliko puta ponoviti kako bi me svi razumjeli i shvatili ozbiljno.

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja |  https://sites.google.com/site/4bsvetanedelja/home | UHURN Zvono

………………

Rođena je i školovana u Zagrebu, studij za učitelje završila je na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Svih je godina (točnije 23) bila zaposlena u zagrebačkoj Osnovnoj školi Augusta Šenoe. Mentorica je na metodičkim vježbama za studente UFZG-a. Trenerica je i e-mentorica mnogim učiteljima u području korištenja IKT-a u nastavi. Sudjelovala je kao „kritički prijatelj” u izradi Nacionalnoga kurikuluma. Promovirana je u učiteljicu mentoricu.

Objavljuje stručne radove i članke, izlaže na međunarodnim i državnim stručno-znanstvenim skupovima te stalno sudjeluje u profesionalnom usavršavanju svojih kolegica i kolega u Hrvatskoj, a i izvan nje. Profesionalni rad nastavlja od rujna 2016. u Osnovnoj školi Sveta Nedelja, a daljnju edukaciju i usavršavanje usmjerava prema svim učiteljima koji su spremni za izazov poučavanja učenika 21. stoljeća. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.

…………

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.