Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Mislimo zeleno
objavljeno: 28. ožujka 2016.

…pa će, na primjer, na roditeljskom sastanku reciklirati tkaninu i stvarati nešto novo.

Osim aktivnog sudjelovanja na roditeljskom sastanku, pomoć roditelja trebat ćemo i u nabavi sredstava i sjemenja koje ćemo upotrebljavati na radionicama nazvanim Zeleni petak.

O projektu

Svrha je projekta nizom međupredmetnih aktivnosti ekološki osvijestiti učenike kako bi se savjesno odnosili prema Zemlji i njezinim prirodnim izvorima kojima se koriste.

Učenike je potrebno s pomoću različitih aktivnosti podučiti prihvatljivu ekološkom ponašanju koje će ih potaknuti da i sami razmišljaju o toj temi te da se aktivno uključe i ekološki djeluju u svojoj zajednici.

Naše aktivnosti:

a) tradicijska radionica bojenja jaja (18. ožujka)

b) sijanje začinskog bilja (1. travnja)

c) izrada mozaika od čepova (8. travnja)

d) svaka je kap važna – pokusi s vodom (15. travnja)

e) izrada vrećica od starih majica (21. travnja, roditeljski sastanak)

f) zeleno, zeleno – uređivanje okoliša škole biljkama i cvijećem (22. travnja).

Sve aktivnosti planiramo početi i završiti do Dana planeta Zemlje, 22. travnja.

ZADATCI U PROJEKTU JESU:

  • usvojiti zdrav način života shvatiti da prehrambene navike, tjelesna aktivnost i odluke o vlastitu ponašanju i odnosima s drugim ljudima utječu na tjelesno, mentalno, emocionalno i socijalno zdravlje
  •  razvijati u učenika svijest o njihovoj povezanosti s okolišem i osjetljivost za nj   izgraditi pozitivan odnos učenika prema okolišu, razviti u njih mišljenje da i oni mogu nešto učiniti za svoj okoliš te ih potaknuti na aktivan, istraživački i optimističan odnos prema svijetu.

Ključne riječi: zdrav okoliš, održivi razvoj, odgovornost građana za održivi razvoj, akcije zaštite i očuvanja okoliša.

Učenik bi na kraju projekta trebao znati:

– razlikovati pojmove zdrav okoliš i održivi razvoj

– primjerom objašnjavati ulogu koju zdrav okoliš ima za dobrobit pojedinca i lokalne zajednice

– opisivati postupke u obitelji, školi i lokalnoj zajednici kojima se pridonosi održivu razvoju

– razumjeti zašto je odgovorno ponašanje svih građana prema vlastitoj, tuđoj i zajedničkoj imovini važan dio održiva razvoja

– sudjelovati u akcijama prikupljanja starog papira, čepova, odjeće…

Projekt je pripremila učiteljica Petrunjela KRAJAČIĆ. Riječ je o aktivnu projektu Udruge Zvono prijavljenu na eTwinning portalu.

Za cijeli sam projekt smislila mrežnu stranicu http://mislimzeleno.weebly.com/, a mnogi učitelji koji su se pridružili njegovu

provođenju smislili su radionice kojima ćemo se svi još dugo koristiti.

Mislimo zeleno!

…………

Piše: Sandra VUK | Osnovna škola ‘Augusta Šenoe’ – Zagreb | UHURN Zvono | 

…………

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i stavovima kolumnista i ne mora odražavati stavove uredništva Školskog portala ni Školske knjige.