Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Moj osvrt o Pravilniku o napredovanju i nagrađivanju
objavljeno: 14. siječnja 2019.

Na početku želim pohvaliti što je, nakon toliko godina, konačno donesen Nacrt novog Pravilnika koji je uvelike usklađen s novim metodičkim spoznajama i oblicima rada te „prepoznaje“ vrijeme u kojem radimo i stvaramo.

Sve vas pozivam da do 1. veljače sudjelujete u javnoj raspravi na e-Savjetovanju na poveznici https://esavjetovanja.gov.hr/ECon/MainScreen?entityId=9965.

Sad ću ukratko napisati ono što sam napisala na e-Savjetovanju i na osobnom blogu, a sve radi toga da nas što više sudjeluje, da damo što kvalitetnije primjedbe i da se poslije ne pitamo tko je izglasovao taj Pravilnik i što uopće u njemu piše.

NAKON PRVOG ČITANJA imala sam tri primjedbe:

a) Razrađenost bodovanja dosta je loša, odnosno bodovanje je i dalje prepušteno osobnoj interpretaciji. Nigdje nije navedeno kako se nešto može ostvariti te tko će i kako dodjeljivati predložene bodove.

b) Razredna nastava, stručni suradnici i predškolski odgoj u cijelom su jednom poglavlju članka 8. zakinuti jer ne postoje natjecanja za spomenute skupine na kojima bi učitelji, nastavnici, stručni suradnici, odgojitelji i ravnatelji nekomu mogli biti mentori do državne razine.

c) Projektni pristup i projekti dosta su „šlampavo“ opisani. Opet se ne odvaja autorstvo (bez obzira na preporuke Europske unije o zaštiti autorstva) od običnog provođenja (što također treba bodovati).

NAKON DRUGOG ČITANJA pojavila su se još neka pitanja koja sam detaljno opisala, a tijekom idućih dana dopunit ću ih na svojoj osobnoj stranici i na e-Savjetovanju.

Ova kolumna jedna je od onih poticajnih, s iskrenom željom da nas što više sudjeluje i da se nekako probudimo iz letargije, odnosno da ne očekujemo da će netko drugi riješiti naše probleme.

Što se tiče „famoznog“ članka 26. o nagrađivanju učitelja, moje je mišljenje da on treba biti odvojen od spomenutog Pravilnika. Svaki učitelj koji predano radi svoj posao zaslužuje tu 13. plaću za sve one prekovremene sate tijekom kojih čita dodatnu literaturu, educira se, izrađuje nove sadržaje za svoje učenike…

Ali…

U ČLANKU 25. OBJAŠNJENJE O NAGRADI GLASI:

 

Nekako imam osjećaj (jer ipak smo mi takvog mentaliteta) da se zna kako će ljudi sami sebe prijavljivati. Nadvladat će oni najglasniji, oni koji prikazuju sadržaje koje nikada nisu proveli u razredu, ali to nije moja briga.

Nadalje, pitanje je koliko je stručna služba zaista upoznata s nečijim radom, a koliko s nečijom željom za samopromocijom i nametanjem nadređenima (na sve su ljudi spremni za nekoliko stotina kuna).

ŽIVIM U UVJERENJU da su svi ti koraci potrebni da bismo išli prema boljem. Naime, svi imamo mogućnost reagirati (dovoljno je registrirati se), sudjelovati, boriti se da budemo primijećeni i da se dobri primjeri prakse napokon novčano nagrade.

Preostaje mi posljednje čitanje i moj osvrt koji ću napisati na osobnoj stranici – tamo ga imam pravo iskazati, a ostali imaju pravo ne složiti se sa mnom.

…………………….

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | 2. razred | https://sites.google.com/view/2-b-sveta-nedelja/ | UHURN Zvono

………..

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige