Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Oprema za prvašiće – što im zaista treba, a što i ne?
objavljeno: 29. kolovoza 2016.
  • KNJIGE I BILJEŽNICE

Neka budu omotane u prozirnu plastiku ili samoljepljivu prozirnu foliju. Učeniku je teško prepoznati koji je koji predmet ako ne vidi naslovnicu knjige. U početku zbog lakšeg snalaženja u torbi na rub knjige za pojedini predmet zalijepite neki oblik po kojem će odmah prepoznati taj predmet (primjer – ja sam svojoj kćerki zalijepila u gornji lijevi kut trokutić na sve knjige i bilježnice iz matematike, krug na sve knjige i bilježnice iz PID-a, pravokutnik na pribor za hrvatski jezik).

Morate znati da mnogi nastavni predmeti imaju više različitih udžbenika (za 1. polugodište, za 2. polugodište, ponekad nastavni listići, zbirka zadataka) pa je dobro razgovarati s učiteljem o tome što je potrebno da dijete nosi u torbi kako torba ne bi bila preteška ili postoji li mogućnost da dio knjiga bude u školi. Bilježnica kupite više, napišite na svima ime i prezime, velikim tiskanim slovima, jer u razredu može biti puno Tomislava ili Ana pa nije lako ustanoviti kome koja bilježnica pripada.

  • TORBA

Torba mora biti funkcionalna, ne najmodernija. Najbolje je da ju prvašić prije kupnje pokuša staviti na leđa, zatim objasnite učeniku da je to prazna torba, a da za školu u nju ide jako puno stvari. U torbu mora stati oko 4 do 5 udžbenika, 2 do 3 radne bilježnice, pernica, papuče, kutijica s užinom, pribor za tjelesni ili likovni, ponekad i neka igračka.

Zato neka vas ne zavaraju lijepe slike supermena ili nekog drugog lika iz crtića, nego razmišljajte da učenik tu torbu treba prenijeti od kuće do škole i od škole do kuće. Ako ima previše pregrada, teško će se snaći u njoj. Osim prvih deset dana, naučite učenika da sam slaže torbu po rasporedu koji dobije u školu. Naučite li dijete da ćete uvijek vi to raditi, izrazit će bijes i nezadovoljstvo u 4. razredu kad od njega zatražite da tu brigu preuzme.

  • PERNICA

Roditelj kad kupuje pernicu kupuje najčešće najveću, a tu je i najveća zamka. U velikim pernicama učenici se nikako ne snalaze. Uz to, velika pernica zauzima jako puno prostora u torbi. U pernici bi trebali biti barem dvije olovke, šiljilo, gumica, ravnalo, bojice (ne flomasteri) i to je sve. Ako učiteljica traži više, reći će vam, ali uglavnom nam je najosnovnije potrebno i  važnije nam je da je svaki dan pernica bude uredna, posložena, s našiljenim olovkama, nego da ima 4 „kata“.

  • PRIBOR ZA TJELESNI

Većina učitelja zamoli roditelje opremu za TZK koja se sastoji od kratkih hlačica (plavo/crveno, ali to ne traže svi) i bijele majice. Osobno nisam pobornik boja i uniformi, ali vodim se time da oprema za tjelesni mora biti čista. Uza sve to, potrebne su određene tenisice. U svom razredu tražim platnene tenisice na „čičak“ zbog kratkoće vremena za presvlačenje i zato što ne zauzimaju puno prostora u torbi. Na tenisice je potrebno s unutrašnje strane vodootpornim flomasterom napisati djetetove inicijale.

  • PRIBOR ZA LIKOVNU KULTURU

Svaki će učitelj obavijestiti koji pribor je potreban za likovnu kulturu. Ovdje ću napisati što ja zamolim roditelje da kupe i kako da to poslože. Od pribora to su: dva smeđa i dva bijela kista (veći i manji), bijela tempera, vodene boje, crni deblji flomaster, flomasteri, škarice i ljepilo, olovka B, kolaž papir, čaša od deblje plastike, podloga za stol, plastelin…). Sav nabrojeni pribor složite u kutiju od cipela, označite kutiju i pribor imenom djeteta, a ponekad savjetujem da i kutiju oblijepite ukrasnim papirom da ju dijete lakše prepozna.

  • KUTAK ZA UČENJE I PISANJE ZADAĆA

Učeniku ne treba cijela soba, potreban mu je kutak sa stolom, na zidu ploča na koju se mogu lijepiti brze i kratke obavijesti, na stolu neka bude pribor za pisanje, i to je dovoljno. Učenika potaknite da sam vodi brigu o urednosti u svom kutku, nemojte premještati stvari bez znanja prvašića jer će dijete izgubiti pojam gdje je što ostavilo.

  • INFORMATIVKA

Važna veza između vas i učitelja/učiteljice. Na naslovnu stranicu napišite sve potrebne podatke o djetetu, svoje brojeve mobitela, broj osobe koja dolazi po dijete. U informativci će pisati svi važni podaci o vašem školarcu, informativka je također bilježnica u kojoj ćete vi pisati učitelju/učiteljici ako bude potrebe. Informativka je dvosmjerna komunikacija i tako ju i koristite.

I tako smo na pragu prvog razreda. Zajedno odaberite udobnu odjevnu kombinaciju za prvi dan. Dogovorite se oko frizure i duboko udahnite, imate prvašića i počinje najljepše đačko doba, uživajte zajedno.

………..

Piše: Sandra VUK | UHURN Zvono | majka prvašice, jednako uzbuđene kao i ona, ako ne i više

…………

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.