Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Prijateljstvo
objavljeno: 8. listopada 2018.

U drugom razredu iznimno je važno poticati čitanje naglas i razvijati dobre odnose među učenicima te ih poticati na prihvaćanje različitosti i obzirnost prema drugima.

Sa svojim sam razredom sve te ciljeve uspješno ostvarila dvjema radionicama tijekom jednog tjedna u rujnu.

Te su radionice tematski i sadržajno bile vezane za dječji tjedan te prava i dužnosti učenika – teme prirode i društva.

Projektni način pristupa postignut je čitanjem Juhe od bundeve, slikovnice Helen Cooper koju je izdala Mozaik knjiga 2009.

✿  PRVI SAT ✿ IZVANNASTAVNA AKTIVNOST BAJKOLJUPCI

Pročitali smo knjigu u razredu, i to nekoliko puta.

Nakon prvog čitanja učenici su bili oduševljeni ilustracijama i bojama. Zatim su čitači odlučili pročitati knjigu još nekoliko puta u razredu.

Tematski analizirajući sadržaj i likove, učenici su prvi put uočili simbolizam i preneseno značenje.

✿ DRUGI SAT  ✿  IZVANNASTAVNA AKTIVNOST

Kad nam je sadržaj već bio dobro poznat, počeli smo pomnije analizirati slikovnicu služeći se nastavnim listićem.

Taj nastavni listić možete preuzeti na stranici https://adobe.ly/2OuNHKc.

Potom se razvila rasprava o tome što je prijateljstvo i koja su obilježja prijateljstva te o tome treba li prijatelj biti savršen, treba li druge prihvaćati s njihovim nedostatcima ili ih treba pokušati promijeniti.

✿ TREĆI SAT ✿ SAT RAZREDNIKA

Razgovor o prijateljstvu potaknuo ih je na izradu „juhe“ prijateljstva na radionici koja je dio projekta „Memento prijateljstva“ i zove se Recept za prijateljstvo. Možete je preuzeti ovdje: http://mementoprijateljstva.weebly.com/radionice.html

Učenici su istaknuli su da je za dobro prijateljstvo potrebno prihvatiti prijatelja takav kakav jest, poslušati prijateljske savjete, pružati podršku, provoditi vrijeme s prijateljem i upoznati ga. Bila sam iskreno dirnuta njihovim načinom razmišljanja i sadržajima koje su spominjali kao glavne sastojke „juhe“ prijateljstva jer su pokazali koliko su razmišljali  o toj temi.

✿ ČETVRTI SAT ✿ PRIRODA I DRUŠTVO PONAŠANJE U ŠKOLI PRIHVATLJIVO I NEPRIHVATLJIVO PONAŠANJE

Nakon što smo odabrali predsjednika i potpredsjednika razreda te donijeli razredna pravila, izradili smo suncokrete prijateljstva (na temelju dojmova o pročitanoj slikovnici).

Suncokreti prijateljstva

Svaki je učenik napravio obrise svoja dva dlana na listu papira. Jedan dlan  predstavljao je najboljeg prijatelja u razredu, a drugi je predstavljao prijatelja kojeg želi bolje upoznati tijekom 2. razreda. Na taj smo način spontano u razredu proveli sociometrijsko istraživanje jer su se neka imena više puta ponovila (omiljeni), a neka prvi put (učenici su bili sretni jer se i njihovo ime napokon pojavilo na panou).

Učenici su odabrali i kakvu će vazu izraditi te su samostalno uređivali pano.

Takav tematski pristup temi prijateljstva s pomoću niza kratkih aktivnosti doveo je do toga da nam je predsjednica razreda djevojčica koju svi prihvaćaju, koju svi vole i svi je smatraju svojom prijateljicom.

Prijateljstvo je neiscrpna i životna tema, a ja se nadam da će vam opisani način rada i aktivnosti pomoći da smislite slične sadržaje za svoj razred.

………………..

Sandra VUK, OŠ Sveta Nedjelja | https://sites.google.com/view/2-b-sveta-nedelja/ | osobne stranice [s interaktivnim materijalom]  goo.gl/tXVqPa

  • Svi su radovi nastali pod mentorstvom Sandre Vuk.