Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Priroda nas zove
objavljeno: 25. travnja 2016.

Kako organizirati izvanučioničku nastavu na otvorenom? Odlučila sam pokušati povezati sadržaje što više nastavnih predmeta. Ovako sam organizirala takav oblik nastave sa svojim učenicima.

HRVATSKI JEZIK

Cilj je sata bio pronaći tratinčicu, dobro je promotriti, uočiti sve njezine detalje i usporediti je s fotografijom istog cvijeta radi uočavanja različitosti.

Jezična igra – pripovijedanje u prvom licu. Svaki se učenik trebao uživjeti u ulogu tratinčice i ispripovijedati gdje je ona bila tijekom zime, kako ju je sunce probudilo…

Osim toga, učenici su smjeli odabrati hoće li izraditi umnu mapu s pomoću koje bi prikazali sve detalje koje smo uočili ili u pisanu obliku opisati cvijet koji smo promatrali i fotografirali.

 

MATEMATIKA – igra u paru. Učenici su jedni drugima postavljali zadatke koje je trebalo riješiti u određenom vremenu. Naravno, ja sam sudila i pazila na vrijeme.

PRIRODA I DRUŠTVO – boravak u prirodi bio je odlična prilika za promatranje biljaka i uočavanje promjena na njima koje se zbivaju s dolaskom novoga godišnjeg doba (proljeća). Nakon toga razmišljali smo o tome koju bismo temu mogli odabrati i obraditi na satu razrednika.

SAT RAZREDNIKA – improvizirana sudnica. Podijelila sam učenike u dvije skupine – afirmacijsku koja je predstavljala prirodu i negacijsku koja je predstavljala čovjeka. Svaka skupina imala je svojeg odvjetnika i svjedoke. Dogovorili smo se koji će učenici glumiti porotnike. Ja sam bila sudac. Da bi se učenici pripremili, obje sam skupine upitala mogu li priroda i čovjek postojati jedno bez drugoga, tko je kome potrebniji i u kakvu su međusobnom odnosu. Za pripremu su imali 30 minuta.

TJELESNE AKTIVNOSTI:

a) preskakanje prepreka na koje smo naišli u prirodi ili onih koje smo napravili od predmeta pronađenih u školskom dvorištu

b) vođenje lopte drvenim štapom – igra koja razvija motoriku i koordinaciju.

U jednom školskom satu nismo stigli napraviti sve što sam zamislila, ali nismo bili opterećeni vremenom. Važno je bilo imati dobru volju i jasan cilj koji smo postigli kvalitetnom pripremom i osmišljenim nastavnim sadržajima.

…………

Sandra VUK | Osnovna škola Augusta Šenoe, Zagreb | UHURN Zvono

…………

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.