Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
Razglednice moga zavičaja
objavljeno: 23. studenoga 2015.

Voditeljica projekta je napisala [D. K. Lebinec, Varaždin]:

Radi se prema Nastavnom planu i programu, ali su oblici rada i metode suvremenijeg tipa. Nastava tako postaje istraživačka i učenicima zanimljivija, a samim time stečena znanja kvalitetnija.

Bit ovog rada je da dijelimo ideje i nastale radove, te tako predstavljajući sebe učenici pojačavaju interes za upoznavanjem i uvažavanjem drugih.

S obzirom na to da ima pitanja vezanih uz korištenje tehnike (fotoaparati, snimalice zvuka, kamere…), koja je često nedostupna, VAŽNO je naglasiti da je pojam „razglednice“ u ovom projektu upotrijebljen u širem kontekstu. Dakle, nisu nužna snimanja. Ne zaboravimo da se razglednice mogu iscrtati, slikati, da je razglednica i tekstualna (sastavak, opis, slogan), da dramski prizori mogu biti izvedeni i da, ako ih se ne snimi, ne znači da ne postoje. Ne opterećujte se tehnikom, nego jednostavno razgledajte, razdijelite, razigrajte se.

 Mi smo učenici 2. razreda i učenici nisu bili upoznati s načinima snimanja fotografije.

Najprije smo imali pokusna snimanja. U tim pokusnim snimanjima trebali su naučiti centrirati određenu pojavu ili predmet, pripaziti na mirnoću ruke i zapravo odabrati kadar kojim želimo nešto prikazati.

Sljedeći element je bio prijenos fotografija na računalo. Tu smo zajedno procjenjivali uspješnost dobivenih fotografija.

Treći element je bio odabir programa u kojem ćemo obraditi fotografije i napraviti razglednice. Odabrala sam Photoscape (besplatni program koji se instalira na računalo).

Učenicima sam ukratko objasnila načine na koji program učitava fotografiju, kako je smanjiti, kako je pročistiti. Nakon toga sam ih pustila da sami istražuju. Pošto su sami svoje fotografije uredili, krenuli smo na kreativni dio. Osmisliti izgled razglednice, koji detalj želimo istaknuti i što želimo napisati na razglednicu.

Stvarati obrub oko fotografije, istaknuti neki detalj bila je kao neka nova igra u kojoj su tako uživali. Nije bilo lako odabrati najbolji detalj, najbolji pogled, pa je umjesto jedne nastalo čak četiri-pet razglednica.

U projektu je prva tema bila: jesen u zavičaju.

Učenici su htjeli pokazati listopadno drveće jer ono je najbolje oslikavalo jesenske boje. Drugi motiv koji su htjeli pokazati su škola i školsko igralište (bista Augusta Šenoe). Na kraju tu su i sami đaci jer po njihovim riječima trebalo je pokazati život oko škole i ljepotu igre u jesenjem danu.

 Već sljedeći tjedan pitali su me koja je nova tema, nestrpljivo iščekujući nove zadatke u ovom projektu. Svi mi dobili smo malu skupinu učenika od 9 godina koje su naučili fotografirati, obraditi fotografiju i istaknuti bitno, sve u nekoliko zanimljivih i korisnih trenutaka rada na ovom projektu.

…………

Piše: Sandra VUK | Osnovna škola ‘Augusta Šenoe’ – Zagreb | UHURN Zvono | 

…………

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i stavovima kolumnista i ne mora odražavati stavove uredništva Školskog portala ni Školske knjige.