Građanski odgoj i obrazovanje nastoji razviti kod učenika kritički pogled, vlastiti stav, primjerenost u ophođenju, debatiranje i razumijevanje. Sve te elemente uvrstila sam u pripremu projekta Sandučić povjerenja.
Budući da smo u prvostupanjskom projektu Memento prijateljstva 1 dogovorili, usuglasili i potpisali određena razredna pravila, načine postupanja u razredu i međusobno ophođenje, a vrhunac našeg projekta bilo je darivanje onima kojima je u zajednici najpotrebnije – djeci bez odgovarajuće roditeljske skrbi, ove godine nastavljamo (neke stvari i ponavljamo) razvijati te kompetencije koje želimo da učenik razvije putem građanskog odgoja i obrazovanja.
ELEMENTI SANDUČIĆA POVJERENJA:
- odvija se u 2. b razredu i dob učenika je 8-9 godina
- želimo utjecati na razrednu klimu nizom aktivnosti i radionica
- želimo uspostaviti povjerenje i mogućnost otklona možebitnih nesuglasica u razredu
- želimo razvijati poticajnu motivaciju i najviše od svega odnos prema školi kao mjestu sigurnosti, mjestu razvoja njihove osobnosti
- potičemo učenike da se razviju kao osobe bez negativnih interesa, sa željom da vrijeme dijele s drugom osobom, da razvijaju vlastitu osobnost utemeljenu na dobrim odnosima s drugim ljudskim bićima.
ŠTO RADIMO NA RADIONICAMA?
Kako bismo kod djeteta razvili osjećaj prijateljstva, nužno je prije oblikovati i na radionicama učvrstiti stavove i znanja, sposobnosti, emocije, iskustva i osjećaje koji će mu pomoći da živi skladnim životom u zajednici.
Na radionicama ćemo osvijestiti TKO JE DOBAR PRIJATELJ I ZAŠTO, kako se ponašaju dobri prijatelji, kako održati prijateljstvo, a prijatelj je netko tko se brine o drugima, tko se trudi napraviti nešto dobro u korist svojih prijatelja i ne tuče se s njima, netko tko dijeli svoje knjige i igračke, razgovara s drugom djecom, tko nastoji pomoći prijatelju koji je nešto skrivio i objašnjava mu u čemu je pogriješio, netko tko nastoji uvjeriti prijatelja da je prekršio razredna pravila te da postoji način popravljanja učinjenog (četiri čarobne riječi).
Posebno je u učeniku važno razvijati empatiju za drugačije od njih samih te razvijati stalnu potrebu da se drugome pomogne.
SANDUČIĆ povjerenja služi kao potpuno otvorena komunikacija u kojoj učenik ostavlja zapis o dobrom/lošem što želi istaknuti. Voditelj (učitelj) nakon pročitane poruke odlučuje i pronalazi načine kako razriješiti problem ili kako istaknuti odlične primjere prijateljstva. Problemi se rješavaju na radionicama ili posebnim individualnim radom s pojedincem, sve u cilju ostvarenja općeg prijateljskog ozračja u razredu.
- Cijeli projekt prijavljen je na eTwinningu pa možete pratiti naše korake i kako stvaramo dobro ozračje u razredu.