Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
Sandučić povjerenja
objavljeno: 10. studenoga 2015.

Građanski odgoj i obrazovanje nastoji razviti kod učenika kritički pogled, vlastiti stav, primjerenost u ophođenju, debatiranje i razumijevanje. Sve te elemente uvrstila sam u pripremu projekta Sandučić povjerenja.

Budući da smo u prvostupanjskom projektu Memento prijateljstva 1 dogovorili, usuglasili i potpisali određena razredna pravila, načine postupanja u razredu i međusobno ophođenje, a vrhunac našeg projekta bilo je darivanje onima kojima je u zajednici najpotrebnije – djeci bez odgovarajuće roditeljske skrbi, ove godine nastavljamo (neke stvari i ponavljamo) razvijati te kompetencije koje želimo da učenik razvije putem građanskog odgoja i obrazovanja.

ELEMENTI SANDUČIĆA POVJERENJA:

  • odvija se u 2. b razredu i dob učenika je 8-9 godina
  • želimo utjecati na razrednu klimu nizom aktivnosti i radionica
  • želimo uspostaviti povjerenje i mogućnost otklona možebitnih nesuglasica u razredu
  • želimo razvijati poticajnu motivaciju i najviše od svega odnos prema školi kao mjestu sigurnosti, mjestu razvoja njihove osobnosti  
  • potičemo učenike da se razviju kao osobe bez negativnih interesa, sa željom da vrijeme dijele s drugom osobom, da razvijaju vlastitu osobnost utemeljenu na dobrim odnosima s drugim ljudskim bićima.

 ŠTO RADIMO NA RADIONICAMA?

Kako bismo kod djeteta razvili osjećaj prijateljstva, nužno je prije oblikovati i na radionicama učvrstiti stavove i znanja, sposobnosti, emocije, iskustva i osjećaje koji će mu pomoći da živi skladnim životom u zajednici.

Na radionicama ćemo osvijestiti TKO JE DOBAR PRIJATELJ I ZAŠTO, kako se ponašaju dobri prijatelji, kako održati prijateljstvo, a prijatelj je netko tko se brine o drugima, tko se trudi napraviti nešto dobro u korist svojih prijatelja i ne tuče se s njima, netko tko dijeli svoje knjige i igračke, razgovara s drugom djecom, tko nastoji pomoći prijatelju koji je nešto skrivio i objašnjava mu u čemu je pogriješio, netko tko nastoji uvjeriti prijatelja da je prekršio razredna pravila te da postoji način popravljanja učinjenog (četiri čarobne riječi).

Posebno je u učeniku važno razvijati empatiju za drugačije od njih samih te razvijati stalnu potrebu da se drugome pomogne.

SANDUČIĆ povjerenja služi kao potpuno otvorena komunikacija u kojoj učenik ostavlja zapis o dobrom/lošem što želi istaknuti. Voditelj (učitelj) nakon pročitane poruke odlučuje i pronalazi načine kako razriješiti problem ili kako istaknuti odlične primjere prijateljstva. Problemi se rješavaju na radionicama ili posebnim individualnim radom s pojedincem, sve u cilju ostvarenja općeg prijateljskog ozračja u razredu.

RADIONICE: Priča o prijateljstvu; Povjerenje; Zajedno smo jači; Naša priča… i formiranje sandučića povjerenja u razredu.

  •  Cijeli projekt prijavljen je na eTwinningu pa možete pratiti naše korake i kako stvaramo dobro ozračje u razredu.

…………

Piše: Sandra VUK | Osnovna škola ‘Augusta Šenoe’ – Zagreb | UHURN Zvono | 

…………

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i stavovima kolumnista i ne mora odražavati stavove uredništva Školskog portala ni Školske knjige.