Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Stotica
objavljeno: 2. siječnja 2017.

Najčitanija je kolumna, bez sumnje, moja jadikovka o odnosu između roditelja i mene u kojoj sam pisala o tome kako bi nam roditelji olakšali posao kad bi djecu naučili samo osnovne stvari.

Reakcije na taj članak prate me već dvije godine.

Preveden je na sve jezike naših susjeda, čak i na makedonski. Taj je članak dočarao svakidašnjicu svih učitelja jer se u njemu govori o vječnoj borbi o tome tko je što rekao te o razlikama u ponašanju učenika kada su u obiteljskom okružju i kada su u školi. Isto tako, u njemu se govori i o stalnom uplitanju roditelja u posao učitelja.

 

Iduća je kolumna koju želim istaknuti autobiografski opis upisa moje starije kćeri na Učiteljski fakultet. Zbog nekih danas potpuno nevažnih razloga taj sam dan provela pred vratima Učiteljskog fakulteta i upijala dojmove i izjave mladih ljudi. Sve me to zabrinulo jer takvo stajalište nije dobro za ljude koji će mirovinu dočekati u učionicama. Danas, dvije godine poslije, gledajući studij očima svojeg djeteta, vidim da profesori provode selekciju i da se situacija mijenja. Bilo bi još bolje kad bi bilo više praktičara za katedrom. Ipak, mislim da ćemo većinom dobiti vrijedne, marljive i profesionalne učitelje.

Ako vas zanima više, uvijek možete pronaći nešto među 100 objavljenih kolumni.

Vratimo se temama o kojima pišem.

Ušli smo u 2017. godinu, mnogi su na zasluženom zimskom odmoru. Osim odmaranja, volim se i usavršavati iz svojeg doma, to je online usavršavanje.

Zašto online usavršavanje?

Zato što sama biram sadržaje i načine učenja te određujem kada se mogu tome posvetiti. Majka sam dviju djevojaka, pa mi je najbolje vrijeme za učenje kad one spavaju.

Danas ću vas upoznati s dvjema vrstama usavršavanja koje možete pogledati i nešto naučiti iz svojeg doma.

  • YouTube kanal profesora Roba Amchina — University of Louisville – u Hrvatskoj postoji slično usavršavanje koje vodi profesorica Atanasov s Učiteljskog fakulteta, ali mi je učenje od kuće puno draže. Najprije biram skladbe koje me zanimaju, zatim promatram i gledam. Proučavam pristup dinamici, obradu ritma i tjeloglazbu. Nakon toga odaberem neku temu koju želim svladati. Prije nekoliko mjeseci učenici u mojem razredu pitali su me otkud sve znam – korake, kako da se ponašaju, kako da plešu, odnosno kako da koracima prate glazbu.

Da bih im pokazala kako sam to naučila, pustila sam im videosnimke. Nakon nekoliko sekundi gledanja počeli su uzvikivati da tako i mi radimo i da tako izgleda naš sat glazbenoga. To je najbolji pokazatelj da se takav način usavršavanja isplati. Za znatiželjne – nema potvrda.

  • Pričam ti digitalnu priču – naši susjedi Srbi odlučili su velikim koracima krenuti u online usavršavanje svojih prosvjetnih djelatnika. Omogućili su prosvjetnim radnicima koji su dugo u online okružju da sami osmisle svoje webinare.  To se pokazalo dobitnom kombinacijom jer praktičari najbolje znaju što kolegama u zbornici treba. Udruga Zvono počela je provoditi online usavršavanje prije pet godina putem Moodlea/Loomena, ali se poslije pokazalo da je pristupačnost velik problem za odgojitelje pripravnike. Godinu dana poslije usavršavanje smo preselili na eTwinning Live, ali tamo nismo imali mogućnost postavljanja zadataka i međusobne komunikacije, pa smo nakon godine dana odustali i od toga. Trenutačno nemamo besplatne platforme na kojima bismo se mogli usavršavati, pa vrlo rado sama završavam tečajeve na platformama susjeda. Mnogo toga znam, ali uvijek je dobro ponoviti, družiti se s drugima i stvoriti nešto novo.

Odmorite se, uživajte u mirnoći svojeg doma i, ako želite, sami istražujte neke od tečajeva učenja. Možete ih i sami napraviti. Lijep pozdrav do sljedeće kolumne!

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja |   https://sites.google.com/site/4bsvetanedelja/home |  UHURN Zvono

………………

Rođena je i školovana u Zagrebu, studij za učitelje završila je na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Svih je godina (točnije 23) bila zaposlena u zagrebačkoj Osnovnoj školi Augusta Šenoe. Mentorica je na metodičkim vježbama za studente UFZG-a. Trenerica je i e-mentorica mnogim učiteljima u području korištenja IKT-a u nastavi. Sudjelovala je kao „kritički prijatelj” u izradi Nacionalnoga kurikuluma. Promovirana je u učiteljicu mentoricu.

Objavljuje stručne radove i članke, izlaže na međunarodnim i državnim stručno-znanstvenim skupovima te stalno sudjeluje u profesionalnom usavršavanju svojih kolegica i kolega u Hrvatskoj i izvan nje. Profesionalni rad nastavlja od rujna 2016. u Osnovnoj školi Sveta Nedelja, a daljnju edukaciju i usavršavanje usmjerava prema svim učiteljima koji su spremni za izazov poučavanja učenika 21. stoljeća. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.

………..

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.