Potrebno je iznimno puno rada i poticaja da bi učenici došli do tog stupnja (mnogi do njega nikad i ne dođu) te da samostalno zapisuju kraći zapis.
Područje jezičnog izražavanja (kako pisano, tako i usmeno) od prvog dana osobito potičem i izrađujem mnoštvo materijala da bih potaknula učenike.
a) Teme – slikovni materijal ili riječi moraju biti iz njihova leksika, odnosno moraju im biti poznati (njihovo značenje, simbolika…).
b) Pojmovi rečenica i interpunkcija svim učenicima moraju biti dobro poznati, odnosno moraju znati pisati točku, upitnik i uskličnik.
c) Rečenica ima neke osnove jezičnog ustrojstva koje svaki učenik prvog razreda treba svladati: veliko slovo na početku rečenice i rečenični smisao.
d) Povezivanje rečenica u smislenu cjelinu (katkad najteži dio) koje razvijamo od prvog do četvrtog razreda.
U prvom je razredu to dugotrajan posao – radimo ga na svakom satu. Naime, i na satu matematike postavljaju pitanja i pišu odgovore, a upoznati su i s matematičkim pričama.
Oni čak i samostalno sastavljaju matematičke priče u kojima njihovi prijatelji iz razreda imaju glavne uloge.
Matematičke priče 1. razreda (album)
-
Na kraju prvog razreda mogu uzviknuti: „Pustite ih da govore!“
Vidjet ćete koliko su napredovali i koliko su se osamostalili te da su njihove rečenice cjelovite i da znaju lijepo sve objasniti, ispričati cijelu priču.
U svemu tome uvelike im je pomoglo mnoštvo materijala koje sam izradila za njih, ali i njihova vlastita znatiželja, odnosno želja za napredovanjem i izniman trud.
UČENIČKI RADOVI
OVDJE SE MOGU PREUZETI NAŠE PRVE PJESME (KLIK)
ZAGONETKE LINK
Žao mi je što uskoro počinju ljetni praznici koje neću provesti s njima, stoga nećemo moći razvijati jezičnu pismenost. Međutim, rujan će brzo doći.
Materijali se mogu preuzeti OVDJE.
…………………….
Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/prvibsvetanedelja/ | UHURN Zvono | Sav materijal izradila je S. Vuk s pomoću alata Worksheet crafter.
………..
Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.