Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Stvaranje rečenica
objavljeno: 11. lipnja 2018.

Potrebno je iznimno puno rada i poticaja da bi učenici došli do tog stupnja (mnogi do njega nikad i ne dođu) te da samostalno zapisuju kraći zapis.

Područje jezičnog izražavanja (kako pisano, tako i usmeno) od prvog dana osobito potičem i izrađujem mnoštvo materijala da bih potaknula učenike.

a) Teme – slikovni materijal ili riječi moraju biti iz njihova leksika, odnosno moraju im biti poznati (njihovo značenje, simbolika…).

b) Pojmovi rečenica i interpunkcija svim učenicima moraju biti dobro poznati, odnosno moraju znati pisati točku, upitnik i uskličnik.

c) Rečenica ima neke osnove jezičnog ustrojstva koje svaki učenik prvog razreda treba svladati: veliko slovo na početku rečenice i rečenični smisao.

d) Povezivanje rečenica u smislenu cjelinu (katkad najteži dio) koje razvijamo od prvog do četvrtog razreda.

U prvom je razredu to dugotrajan posao – radimo ga na svakom satu. Naime, i na satu matematike postavljaju pitanja i pišu odgovore, a upoznati su i s matematičkim pričama.

Oni čak i samostalno sastavljaju matematičke priče u kojima njihovi prijatelji iz razreda imaju glavne uloge.

Matematičke priče 1. razreda (album) 

  • Na kraju prvog razreda mogu uzviknuti: „Pustite ih da govore!“

Vidjet ćete koliko su napredovali i koliko su se osamostalili te da su njihove rečenice cjelovite i da znaju lijepo sve objasniti, ispričati cijelu priču.

U svemu tome uvelike im je pomoglo mnoštvo materijala koje sam izradila za njih, ali i njihova vlastita znatiželja, odnosno želja za napredovanjem i izniman trud.

 UČENIČKI RADOVI

OVDJE SE MOGU PREUZETI NAŠE PRVE PJESME (KLIK) 

PROLJETNE PJESME   

ZAGONETKE  LINK 

Žao mi je što uskoro počinju ljetni praznici koje neću provesti s njima, stoga nećemo moći razvijati jezičnu pismenost. Međutim, rujan će brzo doći.

Materijali se mogu preuzeti OVDJE.

…………………….

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/prvibsvetanedelja/  | UHURN Zvono | Sav materijal izradila je S. Vuk s pomoću alata Worksheet crafter.

………..

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.