Dnevnik jednog odrastanja

DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA

Učenje s jednim računalom

ponedjeljak, 24. travnja 2017.

U novoj školi i novom razredu dočekao me „projekt” u učionici – veliko platno i 26 učenika. Vrlo brzo sama sam smislila razrednu strategiju kako se koristiti time što imam a da bude primjereno učenicima mojeg razreda.

Učenje s jednim računalom

Prvi sam roditeljski sastanak održala bez ikakvih pomagala – sama pred pločom. Više je razloga za to. Držala sam da me roditelji moraju upoznati kao osobu od krvi i mesa, a ne neku virtualnu osobu. Zaključila sam da im nabrajanje mojih prijašnjih postignuća neće značiti ništa. Isto tako, nisam željela da im pozornost bude usmjerena na platno, nego da uspostavimo kontakt očima.

Tijekom prvog polugodišta u radu s učenicima također sam se pravila da ne primjećujem tehnologiju, odnosno da se ne koristim njome. Nisam je uopće spominjala. I za to imam više razloga. Trebala sam upoznati učenike, pristupiti svakom od njih, željela sam ih čuti i učiniti sve kako bi prilagodba bila bezbolna. Najvažnije mi je bilo otkriti koja temeljna znanja i vještine posjeduju da bih mogla stvarati nešto za njih.

Moji učenici kažu da (odnosi se na sva područja rada) mjerim njihovo napredovanje od dana kad sam ušla u učionicu.

U drugom su polugodištu bili dovoljno zreli, pa sam se počela koristiti IKT-om u nastavi – korak po korak.

Najprije su to bile igre vezane za sadržaje koje smo obrađivali. Nalazile su se na razrednim stranicama. Drugi korak bio je izrada prezentacija za sadržaje prirode i društva uz pomoć roditelja, a treći pisanje pjesama i priča te njihovo objavljivanje u obliku e-knjige.

U ožujku 2017. počeli smo projekt „Igra(j)mo se jezikom”.

Odlučila sam koristiti se u projektu informacijskim i komunikacijskim tehnologijama, tj. računalom i web 2.0 alatima u razredu.

Za sve to bilo je potrebno uvesti neka pravila, omogućiti svakom učeniku da se koristi računalom kada je to potrebno te puno više razvijati njihovu informatičku pismenost.

  • Prva aktivnost bila je pisanje zajedničke kružne priče.

UPUTE: Prvi učenik počinje pisati priču potaknut vidljivim poticajem. Sljedeći učenik čita rečenice koje su napisane i smisleno nastavlja priču držeći se teme. Tako se priča vrti ukrug. Taj smo put priču pisali na računalu, odnosno u Wordu. Na kraju smo dobili tri neobične priče.

https://issuu.com/sandraturinavuk/docs/svemirci/10

Što su radili drugi dok su pojedinci pisali priču? (Imam 26 učenika u razredu.) Ostali su izrađivali svemirce, oblikovali ih na neobičan način i ukrašavali. Uglavnom, u razredu je bila radna atmosfera.

  •  Druga aktivnost bila je stvaranje oblaka riječi.

Učenici su bili podijeljeni u skupine. Trebali su pronaći što više riječi koje sadržavaju određeni glas ili glasovni skup.

Upute: Zajednički zapisuju riječi koje sadržavaju određeni glas, zatim na računalu u alatu za stvaranje zapisuju oblak riječi – jedan učenik zapisuje, drugi diktira riječi, treći provjerava kako sve izgleda kada se projicira na platnu, a četvrti bira izgled oblaka riječi. Skupine su imale 4 – 5 članova.

Primjer oblaka riječi – imenice.

  • Treća aktivnost bila je izrada križaljki – pravih križaljki. Tu su aktivnost također provodili u skupini. Na kraju projekta ocijenili su je kao najtežu.

Tijekom smišljanja križaljke učenicima je bio problem objasniti neki pojam, odnosno opisati ga s pomoću malo riječi. Ipak, uspjeli su samostalno sastaviti križaljke u razredu. Bila sam ponosna jer su nakon samo tri sata rada s računalom znali kako se lijepo ponašati te kako postupati da bi dobiveno vrijeme najbolje iskoristili. Doslovce su rasli pred mojim očima.

KRIŽALJKE 

  •  Četvrta aktivnost bila je izrada loga projekta „Igrajmo se jezikom”. Njima je to bila najdraža aktivnost.

Uz gotov vizualan predložak bilo je potrebno u 30 znakova sažeti zašto je hrvatski jezik važan. Svatko je samostalno radio za računalom – odabirao, pisao i na kraju spremao fotografije.

ALBUM FOTOGRAFIJA 

 

Neću navoditi sve ostale aktivnosti (imali smo ih čak osam), ali moram napisati da smo se koristili računalom kako bismo ideje pretvorili u djelo, objavili ga i tako učinili dostupnim.

Jesmo li ostvarili ciljeve projekta? Da! Štoviše, mnogim ćemo se rezultatima nastaviti koristiti. Isto tako ostvarili smo ciljeve koji nisu bili dio projekta – razvili smo osnovne kompetencije učenika u korištenju računalom, izradi kvalitetnih (sadržajno primjerenih) materijala te im pomogli da shvate što sve računalo može i kako im može pomoći u učenju.

„Sve se može”, rekla bi moja kolegica Višnja, „jer – gdje ima volje, ima i načina.”

Ostale radove pogledajte na razrednim mrežnim stranicama. 

Hvala kolegici Marici Jurec na zanimljivu i poticajnu projektu.

Sandra VUK  | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/4bsvetanedelja/home  | UHURN Zvono

..................

Rođena je i školovana u Zagrebu, studij za učitelje završila je na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Svih je godina (točnije 23) bila zaposlena u zagrebačkoj Osnovnoj školi Augusta Šenoe. Mentorica je na metodičkim vježbama za studente UFZG-a. Trenerica je i e-mentorica mnogim učiteljima u području korištenja IKT-a u nastavi. Sudjelovala je kao „kritički prijatelj” u izradi Nacionalnoga kurikuluma. Promovirana je u učiteljicu mentoricu.

Objavljuje stručne radove i članke, izlaže na međunarodnim i državnim stručno-znanstvenim skupovima te stalno sudjeluje u profesionalnom usavršavanju svojih kolegica i kolega u Hrvatskoj i izvan nje. Profesionalni rad nastavlja od rujna 2016. u Osnovnoj školi Sveta Nedelja, a daljnju edukaciju i usavršavanje usmjerava prema svim učiteljima koji su spremni za izazov poučavanja učenika 21. stoljeća. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.

...........

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.

 

 

Vezani članci
Školski portal: Malo edukacije (3. dio)

Malo edukacije (3. dio)

U suradnji sa svojim pripravnicama Lanom Jager i Nevenom Petrović…

Školski portal: Malo edukacije (2. dio)

Malo edukacije (2. dio)

Ljetos sam pronašla (dobila sam preporuku u grupi Grow with…

Školski portal: Malo edukacije [1. dio]

Malo edukacije [1. dio]

… na kojima možete pronaći sadržaje za samoučenje, a u…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Izrada kostima za maškare i sudjelovanje u pokladnim svečanostima

Izrada kostima za maškare i sudjelovanje u pokladnim svečanostima

Maškaranje u Imotskom vuče svoje početke…

Školski portal: Za ljepši tjedan igrokaz jedan

Za ljepši tjedan igrokaz jedan

IZGUBLJENA SVJETILJKA  …………… o O o …………… NAPISALA…

Školski portal: Zahvaljujući mobilnosti SLAMathic Drnjani boravili u Ateni

Zahvaljujući mobilnosti SLAMathic Drnjani boravili u Ateni

Svrha je projekta popularizacija STEM područja,…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…