Dnevnik jednog odrastanja

DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA

Učimo crtanjem

ponedjeljak, 10. lipnja 2019.

Krajem svibnja na obrazovnim portalima osvanuli su rezultati jednoga istraživanja koja pokazuju da djeca puno bolje uče/shvaćaju/povezuju nove sadržaje ako istodobno crtaju, slikaju ili što boje…

Učimo crtanjem

Isto tako, rezultati pokazuju i da je u učenika potrebno što više poticati te aktivnosti (kao i svaku drugu vještinu).

Pogledajte video s rezultatima istraživanja:

 

Ti rezultati pokazatelj su mi da je sve što godinama pokušavam poticati ispravno i dobro. I sama crtam, slikam i bojim – katkad su ti radovi potpuno apstraktni, odnosno „izvan okvira“, ali sve to radim za svoju dušu. Naime, to me opušta, stoga sam poslije usredotočenija u radu s učenicima.

Kako uvijek tražim što novo za učenje jer je to za mene čisti užitak, tako sam naišla na kaligrafiju (umjetnost lijepoga pisanja rukom s pomoću pera, kista, tinte ili kojega drugog pribora za pisanje).

Sve što sam naučila na vanjskim, online tečajevima htjela sam prenijeti drugima (napisala sam u prošloj kolumni da sve volim podijeliti s drugima).

Pokrenula sam tečaj kaligrafije koji je, za razliku od onih koje sam ja pohađala, bio besplatan za svakoga tko je htio uživati i učiti sa mnom.

Tečaj sam vodila samo sedam mjeseci. Nažalost, zaljubljenika u učenje i onih koji drže da se crtanjem uči bilo je malo.

 Onda sam to učenje crtanjem primijenila u svojemu radu s učenicima. Prije prvih pisanih slova u 1. razredu kupila sam pisanku i vježbala pisanje, posebno malo pisano slovo e. Nakon što sam ga nekoliko puta napisala, počela sam produljivati crte oko njega i tako stvorila bajkovito slovo.

U prvome razredu učenici uče oponašajući svoju učiteljicu, pa smo godišnja doba učili crtajući zajedno po ploči.

Kad ih se sada pita o godišnjim dobima, sjete se baš toga crteža s ploče.

Ove sam godine puno putovala Hrvatskom nastojeći potaknuti učitelje da sami naprave rad iz likovne kulture prije nego što to traže od učenika.

 

Naišla sam na tihi otpor jer većina misli da ionako imaju previše posla.

Osim stručno-metodičkih razloga za otpor (uočili su što im je likovni problem, shvatili da nemaju potreban primjer za zahtjevnije likovne tehnike, shvatili su kojim elementima dolaze do kvalitetnih dječjih radova te koje je tehnike i metode najbolje primijeniti za motivaciju), bilo je i dosta osobnih razloga.

Najprodavanije knjige u svijetu su bojanke za odrasle. Zašto to kupovati kad u rukama imate svoje sredstvo: 35 sati bojanki za odrasle (mala ironija).

Kad biste se upustili u izradu rada za sat likovne kulture, uvidjeli biste da možda u kući/stanu nemate ljepila, zatim kolaža, možda bi vam flomasteri bili osušeni itd. Međutim, kad biste imali sav pribor i kad biste konačno sjeli i počeli raditi, rad srca bi vam se smirio/usporio, bili biste usredotočeni na to što radite i, vjerujte mi, većina vas bi na kraju hodala s radom po stanu/kući pitajući ukućane je li rad dobar. Baš taj trenutak i učenici proživljavaju kad od vas očekuju odgovor na pitanje: „Je li dobro?“ (i dalje sam pomalo ironična).

Učenje crtanjem je u prvome i drugom razredu sveprisutno, posebno u međupredmetnim temama. U međupredmetnoj temi Učiti, kako učiti učenicima pokazujemo načine i metode učenja, ali ne tako da ih pitamo koje su, nego da sami pokušaju različitim načinima prikazati učenje crtanjem (umne mape, skice, grafike).

Drugi razred – sažimanje teme Zima

Nikad se nisam zanosila mišlju da u mojemu razredu sjedi budući Picasso, ali vodila sam se mišlju da će možda polovica mojih učenika biti povezana s turizmom (mi smo turistička zemlja) i da će morati znati estetski urediti neki prostor − sobarice će morati znati spremiti i urediti sobe, slastičari ukrasiti tortu, kuhari prezentirati svoje jelo. Za sva ta zanimanja treba imati razvijenu vizualnost, a nama, učiteljima primarnoga obrazovanja, dana je velika mogućnost da odgajamo i obrazujemo učenike koji će uzeti olovku, boje i/ili kredu u ruke i učiti crtanjem. Počnimo svi tako raditi!

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | 2. razred | https://sites.google.com/view/2-b-sveta-nedelja/ 

...........

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige 

Vezani članci
Školski portal: Znatiželja, želja, igra, istraživanje

Znatiželja, želja, igra, istraživanje

Nekako se izgubila motivacija, ono što nas je poticalo na…

Školski portal: Projekt na koji sam ponosna

Projekt na koji sam ponosna

Učitelji razredne nastave na Loomenu trenutačno uče kako osmisliti projekt…

Školski portal: Bajkoljupci

Bajkoljupci

Potaknuta njihovom ljubavi prema čitanju, odlučila sam imati izvannastavnu aktivnost…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…