Dnevnik jednog odrastanja

DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA

Web učionica [2. dio]

ponedjeljak, 18. ožujka 2019.

Kad su moji učenici bili prvi razred, za njih sam izrađivala digitalne obrazovne sadržaje. U drugome sam razredu digitalnu pismenost odlučila proširiti pravom, informatičkom pismenošću i podukom samih učenika.

Web učionica [2. dio]

Koja je razlika između digitalnih obrazovnih sadržaja i digitalnih sadržaja koji su namijenjeni za učenje?
a) Digitalni obrazovni sadržaji – smišljeni su da bi učenici uvježbali i/ili usustavili određenu temu s pomoću igre (učenik je konzument).
b) Digitalni sadržaji namijenjeni za učenje – učitelj stvara određeni sadržaj s točno određenom svrhom. Sadržaj postaje interaktivan i učenici ga upotrebljavaju za svladavanje određene digitalne pismenosti i ponavljaju neki sadržaj. Materijal zatim upotrebljavaju drugi učenici kao vježbu.

WEB UČIONICA u 2. razredu: https://sites.google.com/view/2-b-sveta-nedelja/vjezbenica/webucionica

Svrha web učionice

Izrada edukativnih materijala kojima će se produbiti sadržaj nastavnih tema i predmeta u 2. razredu osnovne škole (izrađen plan rada te implementiran u razredni kurikul).

Ciljana skupina web učionice: učenici 2. b razreda OŠ Sveta Nedelja, ali se katkad pridružuju i ostali učenici (s područja RH) koje su izrađeni nastavni sadržaji potaknuli na sudjelovanje.

Kako je nastala naša web učionica?

Učenike sam prvo upoznala sa sučeljem i online učenjem (što je to digitalni obrazovni sadržaj). Zatim sam napravila obrnutu učionicu (flipped classroom) u kojoj učenici izrađuju nastavne materijale, produbljuju znanje, odnosno proširuju i dopunjuju osnovne ključne pojmove sadržajima koji su važni za cijelu razrednu zajednicu.

• Okvirni program izradila sam na temelju sadržaja iz Hrvatskog jezika, Matematike i Prirode i društva.

• Javna prezentacija učeničkih radova odrađena je na satima razrednika i na mrežnim stranicama razreda i škole.

NAŠI PRIMJERI:
a) Hrvatski jezik − Snjegović (opis lika):
https://docs.google.com/presentation/d/14v4RL1CtCzQ0fpvGR8ae6Xay4Q9TSpQX0UAY5hO2cJ8/copy

DIGITALNA PISMENOST:

  • kopiraj, zalijepi, upiši tekst
  • oblikuj tako da ima sve elemente (da bude vizualno prihvatljiv).

b) Hrvatski jezik – 100 imenica: https://docs.google.com/drawings/d/1-UIsOsMFeW_5i88TboRaGJQvrlRYAnSLJCVZchox3tA/copy

DIGITALNA PISMENOST− upiši, podijeli (share) sadržaj, kopiraj, zalijepi
c) Hrvatski jezik i Sat razrednika – Čajanka u 2. b: https://read.bookcreator.com/ADp17qxtm9emP6cZ56KGYX0fUhE3/jFxrVra3Tum_cx1m1bC_zA

DIGITALNA PISMENOST

  • prepiši kratak tekst, kopiraj, uredi ga
  • podijeli i objavi sadržaj
  • vizualno oblikuj tekst u e-knjigu

d) Priroda i društvo, održivi razvoj − „Uberi proljetnicu fotkom“ https://dotstorming.com/b/5c72c58ce2444ee72e2eb69d

DIGITALNA PISMENOST – fotografija, smanjenje fotografija, dijeljenje fotografija, upotreba alata za obradu fotografije, upotreba pametnih telefona
HRVATSKI JEZIK − medijska pismenost, fotografija
PRIRODA I DRUŠTVO − proljetnice, ekološke teme (fotografije, slike proljeća), uspomena na proljetnice, tj. na branje i skupljanje

e) Glazbena kultura − Skladam skladbu: https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/5298370293792768

DIGITALNA PISMENOST – alat za skladanje skladbe, rad na pametnoj ploči, pospremanje i objavljivanje sadržaja, objavljivanje sadržaja na mrežnoj stranici

  • GK − ritam, melodija, slušna percepcija
  • GOO – rad u skupini

f) Hrvatski jezik − Pričamo priču: https://docs.google.com/presentation/d/1w5co-pd6moQFbWVWNgBZ_v_Z3Q10Kmjzmjt9xou4c_0/copy

DIGITALNA PISMENOST

  • odabrati lik (zaštita autorskih prava)
  • kopirati, urediti tekst, upotrebljavati alat za pisanje

Hrvatski jezik:

  • zamišljamo / vođena priča
  • pisano i usmeno pričanje
  • mašta, razvoj pismenosti

Potrebno je puno istraživanja i učenja, ali moji učenici to jedva čekaju i svakog me dana pitaju što će naučiti raditi na računalu (bez informatike u satnici

Vezani članci
Školski portal: Znatiželja, želja, igra, istraživanje

Znatiželja, želja, igra, istraživanje

Nekako se izgubila motivacija, ono što nas je poticalo na…

Školski portal: Učimo crtanjem

Učimo crtanjem

Isto tako, rezultati pokazuju i da je u učenika potrebno…

Školski portal: Projekt na koji sam ponosna

Projekt na koji sam ponosna

Učitelji razredne nastave na Loomenu trenutačno uče kako osmisliti projekt…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…