Što bi trebali raditi?
- Trebali bi razgovarati o onome što su radili, koje su nastavne sadržaje u svojim razredima lakše, a koje teže ostvarili, na što ubuduće treba posebno pripaziti, koje gradivo više vježbati…
- Korisno bi bilo dati učiteljima pripravnicima svoje planove i programe da ih tijekom ljeta pogledaju, usporede sa svojima – možda bi našli nešto što bi primijenili iduće školske godine. Naime, nakon iduće školske godine ionako ćemo birati nove udžbenike, stoga nije potrebno raditi uzaludne poslove. Mislim da su planovi i programi koje smo sami napisali i ostvarili u protekle tri godine bolji i korisniji nego oni koji su nastali za nekakav zamišljen razred.
- Mogli bi razgovarati o izvanučioničkoj nastavi – koja je bila uspješna, a koja nije, planirati onu koju treba ponoviti…
- Jednako tako mogli bi napraviti popis ostvarenih projekata i projekata koje treba nastaviti te onih koje treba prestati provoditi.
- Trebali bi pregledati plan i program GOO-a i samo dodati ono što se želi promijeniti ili drukčije učiniti, prepričati primjere dobre prakse.
Takav oblik suradnje među razrednim aktivima korisniji je i kvalitetniji nego sjedenje u velikim dvoranama i slušanje predavanja s katedre nekog vanjskog stručnjaka koji u tom trenutku nema uvid u naše razrede.
Nama, budućim učiteljima prvog razreda, slijedi aktivno ljeto. Stalno tražimo nove ideje – kako da prvi tjedan nastave bude aktivan i zanimljiv prvašićima, a i ne znamo / ne poznajemo te male glave.
Izrađujemo kartice s imenima, stalno se međusobno ispitujemo što ćemo i kako raditi. Pomalo strahujemo od tih velikih očiju koje nas očekuju u rujnu.
Mnogi će ljeto provesti odmarajući se i čitajući, neki će nešto i pisati – punit ćemo baterije na različite načine.
Svi koji su neke od projekata Udruge Zvono vodili na e-Twinning platformi trebali bi urediti stranice, objaviti materijale i slikovne prikaze te projekt, ako ga drže kvalitetnim, prijaviti za oznaku kvalitete.
Naša će udruga također vrednovati sve projekte – ovisno o korisnicima koji su se uključili u provedbu, ostvarenju ciljeva i načinima vođenja. Očekuje nas zanimljiva jesen.
Dotad uzmite šešir, ručnik, dobru knjigu i odmorite učitelja/učiteljicu u sebi.
Čitamo se potkraj kolovoza.
Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/4bsvetanedelja/home | UHURN Zvono
……………..
Rođena je i školovana u Zagrebu, studij za učitelje završila je na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Svih je godina (točnije 23) bila zaposlena u zagrebačkoj Osnovnoj školi Augusta Šenoe. Mentorica je na metodičkim vježbama za studente UFZG-a. Trenerica je i e-mentorica mnogim učiteljima u području korištenja IKT-a u nastavi. Sudjelovala je kao „kritički prijatelj” u izradi Nacionalnoga kurikuluma. Promovirana je u učiteljicu mentoricu.
Objavljuje stručne radove i članke, izlaže na međunarodnim i državnim stručno-znanstvenim skupovima te stalno sudjeluje u profesionalnom usavršavanju svojih kolegica i kolega u Hrvatskoj i izvan nje. Profesionalni rad nastavlja od rujna 2016. u Osnovnoj školi Sveta Nedelja, a daljnju edukaciju i usavršavanje usmjerava prema svim učiteljima koji su spremni za izazov poučavanja učenika 21. stoljeća. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
………..
Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.