Katica Konstantinović već 15 godina radi kao učiteljica. Radi u Osnovnoj školi Nikole Tesle, Mirkovci. Iako je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske. Ovo je najnovija kolumna na Školskom portalu – učitelji od listopada 2016. godine svake srijede mogu pratiti događaje iz simpatične učionice i prijedloge ove kreativne učiteljice.
■ KREATIVNI KUTAK UČIONICE ■
Hajdemo u planine jer tamo nema zime
objavljeno: 18. siječnja 2022.

U nepreglednome moru zanimljivih igara na internetu naletjela sam i na ovu koju ću vam danas predstaviti. Dakako, igru sam prepravila, prilagodila, uredila prema svojim željama. A vama – kako bude.

■  Treba vježbati zbrajanje. Stalno i uvijek.

Igru sam nazvala HAJDEMO U PLANINE, inspirirana svojim dragim prijateljima koji se trude barem jedanput na mjesec uspeti se na neku od naših mnogobrojnih gora i planina.

POTREBAN MATERIJAL

  • figurica za svakog igrača
  • dvije igraće kockice ili jedna kockica s 12 ili 20 strana
  • ploča za igranje koju ćete moći preuzeti
  • papir i olovka za zapisivanje rezultata (nije nužno potrebno, ali može se iskoristiti)

KAKO IGRATI

  • Igrati mogu dva do četiri igrača.
  • Svaki igrač ima figuricu.

Za kretanje po ploči bacaju se dvije kockice. Božićni praznici bili su upotpunjeni mnogobrojnim akcijskim sniženjima pa sam si kupila kockice s 12 (dodekaedri) i 20 strana (ikosaedri) pa se sad možemo i „kvalitetnije“ igrati.

Svi igrači kreću s podnožja brda, s polja broj 150.

Igru počinje najmlađi igrač ili onaj čiji je datum rođenja najmanji broj. (Nije potrebno dobiti brojku šest kako bi se igra počela.)

Prvi igrač baca kockice i dobiveni broj s kockica pribraja broju s polja na kojemu se nalazi. Npr. igrač je na početnom polju broj 150, a bacanje kockica dobio je broj 11. Zbrajanjem tih brojeva dobio je broj 161. Na ploči nalazi polje s brojem 161 i prekriva ga figuricom.

Sljedeći igrač tada baca kockice te dobiveni broj pribraja broju koji se nalazi na polju na kojemu se on nalazi.

Da bi pobijedio, igrač se mora popeti na vrh planine, odnosno zbrajanjem treba dobiti točno broj 240.

Ako igrač stane na polje crvene boje, divokoza ga baca s litice te se treba ponovo početi penjati s polja broj 150.

Ako igrač stane na polje na kojemu se vidi crvena ili plava strjelica, kreće se u smjeru koji ona pokazuje.

Dva igrača ne bi trebala biti istodobno na istom polju. Ako igrač želi stati na polje koje je već zauzeto, tada se dogovara s igračem koji se već nalazi na tom polju. Ako igrač želi stati na zauzeto polje, tada predaje jedan svoj krug igraču pokraj čije će figurice stati. Dakle, igrač na čije je polje stao još jedan igrač u idućem krugu igra dva puta. Ako igrač ne želi stati na zauzeto polje, jednostavno ostaje na polju na kojem je i bio.

Učenici kojima zbrajanje ide malo teže i sporije, mogu na papir zapisivati brojeve te ih tako zbrajati (pisano ili usmeno).

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci | Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja volonterka, državna instruktorica, trenerica voditelja te načelnica za program Saveza izviđača Hrvatske ■