Dinka JURIČIĆ, urednica za cjeloživotno obrazovanje u Školskoj knjizi i motivacijska govornica... Uživa u učenju koje nikad nije bilo tako lako i tako izazovno kao danas. Internet koristi kao svoju osobnu golemu knjižnicu u kojoj joj je sve dostupno. Društvene su mreže njezina Agora. Sve što nauči dijeli dalje. Čvrsto vjeruje da se znanje množi dijeljenjem.
NAJVEĆA OPASNOST ZA LJUDE NIJE DA IH PREUZMU STROJEVI, NEGO DA SAMI POSTANU STROJEVI. [ GERD LEONHARD ]
Ključ s četiri utora
objavljeno: 5. listopada 2018.

Polazeći od tog krajnjeg cilja, dizajniraju se kurikulumi, preporučuju modeli rada s učenicima te sadržaj i opseg nastavne građe. Problem je, međutim, da nam je krajnji cilj mutan: danas zapravo pojma nemamo za kakav to život i za kakvo tržište rada treba pripremati svoje učenike.  

U Zagrebu je prije nekoliko dana održana Future Tense konferencija na kojoj je četvero vodećih svjetskih futurologa iznosilo svoja predviđanja o tomu kako ćemo živjeti i poslovati u budućnosti. Ja osobno jako volim „što bi bilo kad bi bilo“ teme pa me ono što je govorio Gerd Leonhard  doista natjeralo na razmišljanje.  Središnja tema Leonhardovih  promišljanja je utjecaj razvoja znanosti i tehnologije (posebice razvoj umjetne inteligencije) na razvoj čovječanstva. Uvjeren je, naime, da će ljudi u vrlo bliskoj budućnosti, dakle za deset do dvadeset godina u svim aspektima života postati potpuno ovisni o inteligenciji koja nije biološka. Računala su već danas u mnogočemu inteligentnija od ljudi, ne možemo se natjecati s tehnologijom ni u jednome poslu koji se može automatizirati. „Ne učite djecu rutinskim poslovima koji uključuju ponavljanje jer im tako jamčite nezaposlenost“ – poručuje Leonhard.

Tri najvažnije vještine u kojima računala (zasad) nisu nadmašila čovjeka su kreativnost, inventivnost i empatija. Umjetna inteligencija postaje sve sposobnija učiti. Postaju li i naši učenici sve sposobniji samostalno učiti? Zato ključu neophodnom učenicima koje priprema za život i za tržište rada treba urezati i četvrti utor: vještinu učenja.

Jedina istinska reforma školstva oduvijek su bili – učitelji. Najodgovorniji dio učiteljskoga posla leži upravo između onoga za što učenike moraju ocijeniti i onoga što će učenicima doista trebati u životu. To je vaš prostor, dragi učitelji. Vi ga sami dizajnirate. U njemu ste vi carevi! Golema je to moć i golemi izazov. Sretan vam Svjetski dan učitelja!