Dinka JURIČIĆ, urednica za cjeloživotno obrazovanje u Školskoj knjizi i motivacijska govornica... Uživa u učenju koje nikad nije bilo tako lako i tako izazovno kao danas. Internet koristi kao svoju osobnu golemu knjižnicu u kojoj joj je sve dostupno. Društvene su mreže njezina Agora. Sve što nauči dijeli dalje. Čvrsto vjeruje da se znanje množi dijeljenjem.
TRAŽI TO ŠTO TRAŽIŠ, ALI NE TAMO GDJE TRAŽIŠ. [ SV. AUGUSTIN ]
Mikroučenje
objavljeno: 16. ožujka 2018.

… najčešće uopće nema veze sa samom idejom. Razumjeti nešto, naime, znači prepoznati u novome neku misao ili iskustvo koje već nosimo u sebi. Kad uspiješ utišati buku vanjskoga svijeta, odjednom svi odgovori koje tražiš izrone iz tebe, iz tvojih iskustava koja se počnu povezivati na nove načine.

Tema ove kolumne danas je mikroučenje: laka dostupnost brzog, konkretnog učenja kad nam u nekom trenutku zatreba neko određeno znanje. Na primjer, izišli ste na trenutak iz auta skinuti kaput, a ključ ostavili u motoru. Zalupite vratima, auto se iznutra zaključa. Vani mrkla noć, nigdje ni žive duše, a vi se smrzavate i drhturite razmišljajući kako bez ključa otključati zaključanu bravu. Sasvim je sigurno da nećete te noći upisati trogodišnju bravarsku školu ili upisati večernji tečaj bravarije da to otkrijete. Vama treba mikropouka. Ciljana. Jedan problem, jedan koncept, jedno rješenje. Ako vam je, kojim slučajem mobitel ostao u džepu, potražit ćete najkraći mogući konkretan praktični savjet na YouTubeu. Eto, to je mikroučenje: ne razumiješ koncept, evo ti objašnjenje, isprobaj ga i riješi problem.

Vrijednost mikroučenja shvatite i kad se izgubite u nepoznatom gradu pa pitate prolaznike kako najjednostavnije stići do autoputa. Promislite od kojih objašnjenja imate najviše koristi:

a) od onih kad ljudi pokažu rukom i kažu da je autoput u onom pravcu, ali ćete morati malo kružiti gradom jer ne postoji izravna kratica

b) od onih kad ljudi potroše pet minuta nabrajajući vam gdje ćete skrenuti lijevo, gdje desno i tako vas zatrpaju informacijama da sve to zaboravite i prije nego dovrše svoje tumačenje?

Dobro, sad to iskustvo primijenimo na svoje učenike u razredu. Hoće li imati više koristi od 45 minuta slušanja gdje lijevo, gdje desno ili od 5-6 malih, zaokruženih mikrolekcija u jednome satu?

A kako zapravo izgleda mikrolekcija? Sve što treba znati o mikrolekcijama naučit ćete iskustvom u Google Digitalnoj garaži. Taj Googleov portal za mikroučenje nudi 7 tema iz digitalnoga marketinga. Svaka se tema sastoji od nekoliko (najviše 6) mikrolekcija. Za svaku uspješno dovršenu mikrolekciju dobivate digitalnu značku. Kad prođete sve teme i sve lekcije, otključate svih 26 digitalnih znački koje ste osvojili i pristupate završnom ispitu. A za završeni ispit dobivate Google certifikat za digitalni marketing.  I sve je to besplatno! I na hrvatskom. J

Besplatno se prijavite i iskušajte se na barem jednoj temi, na primjer onoj prvoj, nakraćoj, ima samo 2 lekcije… Svaka se lekcija sastoji od nekoliko minuta videa  i jednoga pitanja na koje nakon gledanja videa treba odgovoriti. Nakon obje lekcije je majušni završni test (koji možete rješavati bezbroj puta dok ne odgovorite točno). To znači da do svoje prve dvije digitalne značke stignete za manje od 10 minuta. I što se tad dogodi? Navuče vas! Naprosto ne možete ne poželjeti još koju značku! I krenete na nove mikrolekcije iako zapravo u počeku uopće niste imali namjeru učiti, samo zaviriti…

Otkrit ćete još nešto: pitanje nakon lekcije ne provjerava nikakvu zapamćenu faktografiju. Na njega možete odgovoriti koristeći zdrav razum i svoja prethodna iskustva čak i ako lekciju niste ni pogledali. Ni za onaj ispitić nakon lekcija ne treba reproducirati faktografiju, ali treba razumjeti koncepte o kojima je bila riječ u videima…

Novi trendovi u poučavanju traže od nas učitelja da motiviramo učenika kako bi on, motiviran, sam naučio sve što treba. Kako da ga motiviramo? Tako da uđemo u njegove cipele, otkrijemo na koji način voli učiti i ponudimo mu da baš na takav način uči. Kako da mu ponudim mikrolekciju, ako sama nisam osjetila čar mikroučenja? Zato svakako zavirite u Google Digitalnu garažu, steknite iskustvo mikroučenja,  osvojite svoju prvu kolekciju digitalnih značaka, steknite besplatno svoj prvi certifikat za digitalni marketing… i navucite svoje učenike na učenje – mikrolekcijama.