Kako motivirati učenike

INOVACIJE SU ONO ŠTO LJUDE DIJELI NA VOĐE I SLJEDBENIKE. [ STEVE JOBS ]

Tri čudotvorna sastojka

utorak, 22. kolovoza 2017.

Što je zajedničko vrhunskom znansteniku i vrhunskom slastičaru? Koji bismo čudotvorne sastojke njihova uspjeha mogli primijeniti da i naši učenici sutra budu u nečemu – vrhunski?

Tri čudotvorna sastojka

Tajna je u tri čudotvorna sastojka: mašti, kreativnosti i strasti.

1. MAŠTA je stvaralački način razmišljanja: stvaranje novih predodžbi, kombiniranjem različitih ideja i pojmova koje nemamo u svom ranijem iskustvu. Einstein je srčano promovirao maštu kao neizostavni dio znanstvenoga procesa. Njegov je recept bio: Uzmi neku sliku, neku ideju... i dopusti da te obuzne, da ti zaokupi um. Zaroni u nju, vrti se oko nje, promatraj je iz svih kuteva, rastavljaj je i ponovno sastavljaj, kombiniraj, analiziraj. Igraj se. Znanje te može iz točke A dovesti do točke B, ali mašta je važnija, ona te može dovesti kamo god poželiš.

2. KREATIVNOST je praktična mašta: ostvarivanje i oživljavanje nečega što u tom obliku nikad nije postojalo; pronalaženje mnoštva rješenja za probleme koji su se činili nerješivima. Ako ste ikad kušali P'tit Zef,one čarobne francuske karamele zbog kojih vam okusni pupoljci propjevaju u ustima od ushita, onda vam je vjerojatno poznat i njihov kreator, Emmanuel Hamon, inovativni slastičar iz Bresta. Za nedavna boravka u Zagrebu, Hamon je rekao: U slastičarstvu je ljepota u tome što su mogućnosti neiscrpne, bitno je samo imati mašte. Često mislim kako je to upravo savršen posao za mlade koji su kreativni, a ne znaju koju bi profesiju odabrali. Sve je u pokretu. Nikad nema odmora, uvijek se radi na nečem novom, isprobavaju se nove kombinacije okusa, nove teksture, novi oblici... Naravno jako je važno pritom imati tehniku u rukama i ne bojati se pogriješiti.

3. STRAST je začin bez kojega je svaki posao pomalo bljutav, dosadan i težak. Bez tog začina samo mrcvarimo i sebe i posao, umaramo se i nezadovoljni smo. Međutim, kad čovjek voli to što radi, posao mu je zabava i igra. Edison, radoholičar, inovator s najviše prijavljenih patenata u povijesti, poznat je po svojoj tvrdnji da u životu nije radio ni jedan jedini dan. Cijelo se vrijeme samo – igrao. 

Razmislimo sad o svojim učenicima i aktivnostima kojima ih planiramo usmjeravati prema željenim postignućima. Ima li u tim planovima mjesta za aktivnosti kojima ćemo poticati njihovu maštu, kreativnost i strast prema onome što uče? Ako ima, ima li ih dovoljno? Ako nema, čeka nas još jedna teška godina. Dakako da su važna znanja i vještine, to se podrazumijeva. Ali mašta, kreativnost i strast - to je ono što čini razliku između običnog  i vrhunskog, muke i igre. Kad te čudotvorne sastojke uspješnosti naučimo osloboditi u sebi, moći ćemo ih osloboditi i u svojim učenicima.

Piše: Dinka JURIČIĆ

 

Vezani članci
Školski portal: Zlatno pravilo planiranja

Zlatno pravilo planiranja

… s rješenjem i ljutimo se sami na sebe što…

Školski portal: Uravnoteži se

Uravnoteži se

Emocije su zarazne, veli Goleman. Upravo zato kronično nezadovoljni ljudi…

Školski portal: Nije dovoljno naučiti...

Nije dovoljno naučiti...

Što im se dogodilo? Što ih je iskvarilo i deformiralo?…

Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Radostan povratak u školske klupe

Radostan povratak u školske klupe

…potaknuti razvoj suradničkih oblika učenja te…

Školski portal: Digitalni sadržaji i aktivnosti

Digitalni sadržaji i aktivnosti

■ 1. RAZRED Prvašići će kroz…

Školski portal: U školi u Kućancima tri brata i učiteljica

U školi u Kućancima tri brata i učiteljica

Sada školu polaze samo tri učenika…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…