Katica Konstantinović već 15 godina radi kao učiteljica. Radi u Osnovnoj školi Nikole Tesle, Mirkovci. Iako je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske. Ovo je najnovija kolumna na Školskom portalu – učitelji od listopada 2016. godine svake srijede mogu pratiti događaje iz simpatične učionice i prijedloge ove kreativne učiteljice.
KREATIVNI KUTAK UČIONICE
‘Duplo’ je duplo zanimljivije
objavljeno: 10. siječnja 2018.

Igru koju ću vam danas predstaviti otkrila mi je moja kćer prije par godina. Željela je da joj kupim no činila mi se preskupa za ono što mi se činilo da ona predstavlja. Nakon tužne faze, ušla je u fazu zaborava. No, nedavno mi se igra opet prikazala pa sam ju odlučila bolje proučiti.

Na jednoj internetskoj stranici sam ju pronašla po zaista povoljnoj cijeni te ju napokon naručila. Dobro sam ju proučila pa izradila vlastitu inačicu.

Kći me je više puta pobijedila što je dokaz da je igra zaista dobra.

Igru sam napravila za učenike povodom Večeri matematike. Jako im se svidjela. I njima i njihovim roditeljima. Pripremila sam im osam različitih igara [uglavnom radim svoje igre za Večer matematike!]  i primijetila sam da su se vraćali i ponovo igrali baš ovu igru.

Originalnu igru čine okrugle karte za igru. Ja sam si napravila u obliku kvadrata i šesterokuta kako bi mi bilo brže i jednostavnije izrezivati karte. Igru sam nazvala „DUPLO“.

Budući da je riječ o kartama, nije ih dobro samo ispisati na papiru A4 formata i izrezati jer će se papiri savijati, gužvati i izdržat će možda dva ili tri kruga igranja.

Zaključila sam i da ih nije dobro ni plastificirati jer će se karte sklizati, a zbog pravila igre, potrebno je njima brzo i spretno vladati. Čak bi se dijelovi karte, zbog folije kojom su plastificirane, previše sjajile što bi sprječavalo igrača da vidi svaki detalj.

Ja sam karte ispisala na samoljepljive naljepnice A4 formata i potom ih zalijepila na tvrđi papir pa onda izrezala.  Da sam ih ispisala na običan papir, morala bih ih lijepiti na ‘hamer’ pomoću ljepila u stiku, a njega se ne nanosi u jednakom sloju svugdje pa bi se moglo dogoditi da mi se karte počnu odljepljivati na rubovima, a to se ni jednom igraču ne bi svidjelo.

  KAKO IGRATI

Igru mogu igrati dva do četiri igrača.

Paketić sadrži 31 kartu.

Ovo je igra prepoznavanja uzoraka u kojoj igrači moraju pronaći jednaku brojku na dvije različite karte.

Karte, okrenute licem prema gore, postave se u sredinu između igrača. Svaki igrač si spusti jednu kartu s glavnog špila.

Svaki igrač uspoređuje brojeve s karte koja se nalazi ispred njega s brojevima na karti koja se nalazi na hrpi u sredini.

Prvi igrač koji pronađe jednake brojeve, izgovori glasno taj broj te si uzima tu kartu iz sredine i stavlja ju na kartu koja se već nalazi ispred njega.

Igra se odmah nastavlja dalje jer kad igrač uzme kartu s hrpe, odmah se otvara nova igra s novim brojevima.

Kad se sve karte iz sredine „potroše“, igrači prebrojavaju karte koje su si prikupili.

Pobjednik je igrač s najviše skupljenih karata.

Kako biste bolje shvatili pravila igre, pogledajte video…

DIJELIM DANAS S VAMA DVIJE VERZIJE IGRE DUPLO:

  • igru s brojkama
  • igru sa slikama školskog pribora

………..

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja volonterka, državna instruktorica, trenerica voditelja te načelnica za program Saveza izviđača Hrvatske.