Katica Konstantinović već 15 godina radi kao učiteljica. Radi u Osnovnoj školi Nikole Tesle, Mirkovci. Iako je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske. Ovo je najnovija kolumna na Školskom portalu – učitelji od listopada 2016. godine svake srijede mogu pratiti događaje iz simpatične učionice i prijedloge ove kreativne učiteljice.
KREATIVNI KUTAK UČIONICE
Alias
objavljeno: 23. studenoga 2016.

…tako da pripadnici jedne ekipe pogode što više pojmova prije isteka vremena. 

Inačicu te igre provodim sa svojim učenicima. Najbolja mi je za ponavljanje i utvrđivanje gradiva iz prirode i društva. Učenici imaju priliku učiti jedni od drugih. Treba znati opisati traženi pojam drugim riječima. Nije to uvijek jednostavno.

  U DRUGOM RAZREDU smo obrađivali cjelinu Dom i obitelj pa smo imenovali prostorije u kući te predmete i uređaje koji su u njima.

Na internetu sam našla sličice uređaja i predmeta, ispisala ih na pisaču u boji te izrezala u male kartice.

Učenike sam podijelila u manje skupine. Jedan učenik izvlači karticu te pokušava objasniti svojim prijateljima pojam prikazan na sličici. Pri objašnjavanju ne smije koristiti korijen riječi koju objašnjava niti spominjati riječi kojima bi naveo druge da pogode traženi pojam odmah. Na primjer, pojam je sušilo za kosu – učenik ne smije reći da je to predmet kojim „sušimo kosu“.

Prihvatljivo je objašnjenje, recimo, da koristimo taj uređaj koji radi na struju nakon što operemo kosu i sl.

  U TREĆEM RAZREDU sam svakom učeniku pripremila po tri-četiri kartončića i na svaki napisala redne brojeve od 1 do 6.

Ponavljali smo cjeline Nastanak zemljovida i Snalaženje u prostoru. Učenici su pojmove vezane uz cjeline pisali na pripremljene kartice (uredno, tiskanim slovima). Igramo tako da su učenici u skupinama (dvije-tri). Jedan učenik iz skupine baca kockicu. Broj koji dobije je redni broj pojmova na karticama koje treba objašnjavati u roku od minute (ili dulje, ovisi o raspoloženju i dogovoru).

Broj objašnjenih pojmova je ujedno i broj bodova koje je skupina osvojila.

  ČETVRTI RAZRED nudi mnoštvo mogućnosti igranja te igre. Najvažnije je da učenici sami sudjeluju u kreiranju i provedbi igre, a tako i uče – igrajući se.

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske.