Katica Konstantinović već 15 godina radi kao učiteljica. Radi u Osnovnoj školi Nikole Tesle, Mirkovci. Iako je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske. Ovo je najnovija kolumna na Školskom portalu – učitelji od listopada 2016. godine svake srijede mogu pratiti događaje iz simpatične učionice i prijedloge ove kreativne učiteljice.
KREATIVNI KUTAK UČIONICE
Baloni, baloni …
objavljeno: 17. svibnja 2017.

Čini se da za gotovo svaku priliku imam osmišljenu društvenu igru. Ali, moji učenici se jako vole igrati pa mi onda nije ni teško napraviti nešto novo. Vodi me ona: „Kad ima volje, ima i načina“.

Danas ću vam predstaviti igru koju sam izradila prije nekoliko dana, a moguće ju je primijeniti u više različitih prilika.

Pripremila sam ju u velikom formatu da ju, ako želite, ispišete na 6 papira tako da se mogu igrati svi učenici u isto vrijeme.

Polja su veličine običnog magnetića koji, vjerujem, svatko od nas ima u školskom ormaru.

Kako igrati?

■ MATEMATIKA

  • ZBRAJANJE BROJEVA

Učenik baca kockicu. Broj koji dobije na kockici pribroji broju s polja na kojemu je trenutačno te se za toliko mjesta pomiče naprijed.

Učenicima 2. razreda je ova igra lagana, ali ako prije bacanja kockice izvuku papirić na kojemu je zapisan neki dvoznamenkasti broj i njemu trebaju dodati broj s polja, tada će i njima igra imati smisla.

Za slobodan odabir brojeva uvijek upotrebljavam matematičke štapiće o kojima sam pisala > NIJE MATEMATIKA BAUK | Magični matematički ‘štapići’

  • MNOŽENJE BROJEVA

Bacanjem kockice krećemo se po poljima na način da se broj s polja pomnoži brojem s kockice.

Također, moguće je u igru uvrstiti i dvoznamenkaste brojeve pa ćemo, na primjer, od broja s polja i broja s kockice složiti dvoznamenkasti broj te ga pomnožiti brojem dobivenim na kockici. Ako je zadatak točno riješen, figurica se pomiče za zbroj kockice i broja s polja.

Ovako, uz vježbanje računskih radnja, učenici usvajaju pojmove zbroj i/ili umnožak koji su im jako potrebni pri rješavanju zadataka postavljenih riječima.

  • DIJELJENJE BROJEVA

Učenik će zadani dvoznamenkasti ili troznamenkasti broj podijeliti brojem s polja. Ostatku od dijeljenja pribrojit će broj koji je dobio bacanjem kockice i za toliko polja ide naprijed.

■ PRIRODA I DRUŠTVO

U igri su baloni u četiri boje. Svaka može predstavljati jednu cjelinu koju želimo s učenicima ponoviti. Učenik se kreće po polju bacanjem kockice. Ovisno o tome na koju boju stane, dobiva pitanje iz određene cjeline. Ako točno odgovori, njegova skupina osvaja onoliko bodova koliki je broj na polju na koji je stao.

U ovoj inačici igre nije potrebno stići do cilja, nego u određenom vremenu prikupiti što više bodova.

Vjerujem da ćete se i vi sjetiti još nekoliko različitih načina kako biste s učenicima mogli zaigrati ovu igru. Bit će mi drago, u svakom slučaju.

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske.