Katica Konstantinović već 15 godina radi kao učiteljica. Radi u Osnovnoj školi Nikole Tesle, Mirkovci. Iako je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske. Ovo je najnovija kolumna na Školskom portalu – učitelji od listopada 2016. godine svake srijede mogu pratiti događaje iz simpatične učionice i prijedloge ove kreativne učiteljice.
KREATIVNI KUTAK UČIONICE
Broj do broja – umnožili se svi
objavljeno: 5. travnja 2017.

Neka me prate. Ne smeta mi. Ako imaju korist od mojih listića i dragocjenog vremena utrošenog na izradu, uveseljavaju me još više. Dobro je znati da te listiće ne rješavaju samo moji učenici.

Prošle sam godine poučavala učenike drugog razreda. Baš smo bili na sredini s tablicom množenja. I nekako… nekim učenicima je to išlo teže. Naravno, drugi to usvajaju bez problema. Ali, znam ja da uz igru ide lakše pa sam počela praviti listiće. Neke sam izrađivala sama, neke sam nalazila po raznim internetskim stranicama pa prepravljala. Svašta sam radila i smišljala kako učenicima olakšati svladavanje tablice množenja. Većinu listića redovito sam objavljivala na učiteljskim grupama na Facebooku, sve dok mojoj dragoj kolegici Sandri Vuk nije „pukao film“ i odlučila me potaknuti i pomoći mi otvoriti projekt u koji će se uključiti još učitelja i učiteljica iz raznih škola, iz Hrvatske pa i šire.

Zahvaljujući Sandri, projekt imena „Broj do broja – umnožili se svi“ prošle je godine doživio svoj prvi nastup na eTwinning portalu, a podržala me je i Udruga učitelja razredne nastave Zvono.

Danima i noćima su se kolegice pripremale, objavljivale materijale, listiće i igrice, a sve to da bismo učenicima približili množenje i dijeljenje te kako bismo ih malo više zainteresirali za vježbanje i učenje matematike.

Projekt smo pokrenuli u svibnju jer tada, otprilike, drugaši završavaju učenje tablice i kreću s uvježbavanjem.

Projekt je proveden i više nego uspješno. Pozitivne reakcije dodatno su me razveselile i već sad pripremamo nove aktivnosti za ovogodišnji krug umnoženih aktivnosti.

Moji su učenici sad u trećem razredu i već su naučili pisano množiti. Polako ulazimo u svijet pisanoga dijeljenja i naravno da ćemo i ove godine aktivno sudjelovati u projektu „Broj do broja – umnožili se svi“.

Nakon proljetnih praznika projekt će biti otvoren i trajat će do 12. svibnja. Zainteresirane kolege i kolegice moći će se prijaviti za sudjelovanje i putem eTwinning portala i na FB grupi projekta.

Danas ću predstaviti dvije igre. Slične su i obje imaju veze s množenjem i dijeljenjem. Ideju za igru sam pronašla OVDJE  no ove sam sama napravila pa ih dijelim s vama.

■ Jedna je igra za uvježbavanje množenja, a druga je za dijeljenje, no pravila su jednaka.

Igraju dva igrača.

Svaki igrač treba imati petnaestak žetona jednake boje (ili jedan igrač može imati zrna kukuruza, a drugi zrna graha).

Prvi igrač kreće s lijeve strane i kreće se udesno, a drugi igrač kreće s desne strane i kreće se ulijevo.

CILJ IGRE je što prije prijeći s jedne strane na drugu tako da se po poljima stvara neprekinuti niz žetona.

Polja za igranje su oblika šesterokuta pa je i smjer kretanja žetona veći, tj. raznolik.

Uz vježbanje tablice množenja i dijeljenja, igra je i dobra strategija, gdje treba dobro razmisliti nekoliko poteza unaprijed.

Ako učenici još nisu dobro utvrdili tablicu, moguće im je uz igru dati i kartončić s ispisanom tablicom s rješenjima kako bi im bilo lakše pratiti računanje suigrača.

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske.