Katica Konstantinović već 15 godina radi kao učiteljica. Radi u Osnovnoj školi Nikole Tesle, Mirkovci. Iako je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske. Ovo je najnovija kolumna na Školskom portalu – učitelji od listopada 2016. godine svake srijede mogu pratiti događaje iz simpatične učionice i prijedloge ove kreativne učiteljice.
KREATIVNI KUTAK UČIONICE
Čudotvorni napitak za množenje
objavljeno: 30. svibnja 2018.

„Šetam” raznim stranicama. Zahvaljujući Googleovu prevoditelju, strani mi jezici nisu veliki problem. A uz njega se katkad mogu i dobro nasmijati.

Dakle, pronašla sam igru kartama. Ilustracije na kartama baš su me jako privukle pa sam se malo dulje zadržala na toj stranici i sličnima.

Igra potječe iz Francuske i zove se MULTIPLIPOTION.

Igrači imaju čarobne napitke pomoću kojih hvataju čudovišta. Više o igri pročitajte OVDJE!  

Jako mi se svidjela. Toliko da sam uspjela doći do originalnog primjerka igre.

✿ ŠTO JE POTREBNO

Igra sadrži ukupno 60 karata koje su podijeljene u dvije skupine: „lakše” za vježbanje množenja brojevima od 1 do 5 (ukupno 24 komada) i „teže” za množenje brojevima od 6 do 9 (ukupno 36 komada).

Svaka karta ima dvije oznake. Na jednoj je polovici upisana jačina napitka – faktor, a na drugoj je strani čudovište koje treba uhvatiti – umnožak.

U pozadini je dijela karte s faktorima crtež bočice s napitkom, a umnošci (brojke) ilustrirani su tako da nalikuju na vesela čudovišta.

✿ KAKO IGRAMO

Igra je predviđena za dva igrača.

Moguće je igrati samo „lakšu” varijantu ili samo „težu” varijantu, a moguće je i sve karte promiješati pa igrati s čitavim špilom.

Igrači sjede jedan nasuprot drugome.

Karte su promiješane i okrenute licem prema dolje, između igrača. Svaki igrač uzima po jednu kartu sa špila te ju postavlja na stol ispred sebe. Dio karte na kojoj je napitak okrenut je prema njemu, a onaj dio s čudovištem okrenut je prema protivničkom igraču.

Nakon toga svaki igrač uzima po četiri karte koje drži u ruci. Te karte ne smije pokazati protivničkom igraču.

  • Cilj je igre što prije zarobiti pet protivnikovih čudovišta.

Igrač koji počinje igru postavlja jednu kartu iz ruku na stol pored karte koja je već tamo. Nakon toga izvlači jednu kartu iz špila. Igrač UVIJEK treba imati četiri karte u ruci.

Koju kartu postaviti na stol?

  • Cilj je igre i uhvatiti čudovište. Hvatamo ih tako što ćemo pomnožiti dva broja s dvije karte koje su na stolu.

PRIMJER: Protivnički igrač na stolu ima kartu s čudovištem broj 63. Na našoj je strani stola već karta na kojoj je napitak broj 9. Kako bismo uhvatili čudovište broj 63, uz napitak broj 9 treba nam još broj 7. Ako u ruci imamo kartu s napitkom broj 7, bacamo tu kartu na stol i postavljamo ju pored karte s napitkom broj 9. Ovim kartama možemo zarobiti protivnikovo čudovište broj 63. Kartu s čudovištem uzimamo sebi (stavljamo ju sa strane, kao trofej – tu kartu više ne koristimo za igru), a dvije karte s napitcima koje smo iskoristili stavljamo na dno špila.

Sa špila povlačimo jednu kartu, jer u ruci ih uvijek treba biti četiri. Igru nastavlja protivnički igrač.

Ako igrač koji je na redu za bacanje nema kartu s napitkom da bi uhvatio čudovište, izbacit će bilo koju drugu koju ima u ruci. Pri tome treba voditi računa da izbačenom kartom ne pomogne svome protivniku.

Tijekom igre igrač smije izbaciti samo jednu kartu iz ruku. Nakon poteza treba vući samo jednu kartu iz špila tako da uvijek u rukama ima četiri karte.

…..

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica, trenerica voditelja te načelnica za program Saveza izviđača Hrvatske.