Kreativni kutak učionice

KREATIVNI KUTAK UČIONICE

Deset, da, deset...

srijeda, 18. siječnja 2017.

Taman kad učenici 1. razreda nauče zbrajati brojeve do deset, na pozornicu trebate pustiti ovu zanimljivu igru.

Na zimskim praznicima učitelji bi se trebali opuštati i ne misliti na posao, učenike i imenike, ali ja to ne mogu. Lako je to reći, ali nije baš jednostavno napraviti. Pa mi je pala na um ideja, a budući da mi je kći ležala u krevetu boreći se s glavoboljom, u tišini i mraku sam mogla jedino razmišljati… o brojevima, o matematici, o igrama, o učenicima…

Uzela sam 60 čepova s raznoraznih boca (što mi i nije bio neki problem prikupiti jer sam odavno zamolila prijatelje iz lokalnog kafića da mi ih skupljaju).

S VANJSKE STRANE sam nalijepila naljepnice koje sam uzela iz stare likovne mape svoje kćeri, a

U UNUTARNJU STRANU svakoga čepa sam zalijepila po jedan broj od 1 do 9.

Na četiri čepa s unutarnje strane sam, umjesto brojke, nalijepila okruglu naljepnicu u boji.

Budući da sam igru napravila u vrijeme praznika, nisam ju iskušala s učenicima, nego s ukućanima. Kći me pobijedila, što znači da je to to – igra će biti super zanimljiva.

  • KAKO IGRAMO?

Sve čepove okrenemo tako da se brojevi ne vide. Igrači naizmjenično okreću po jedan čep. Kad okretanjem nađe dva ili tri broja koji zbrajanjem daju broj 10, igrač glasno povikne „Deset!“

Ako je točno izračunao, igrač uzima čepove sebi te igru nastavlja ukrećući idući čep. Ako igrač okrene čep na kojemu je umjesto brojke naljepnica, tada mora u igru vratiti sve dotad prikupljene čepove tako da se brojevi ne vide, a čep bez broja ostavlja sebi. Igru igramo dok možemo zbrajanjem dobivati broj 10. Pobjednik je onaj tko prikupi više čepova.

  • Igru možemo igrati i bez čepova na kojima nema brojeva, no tada izostaje napetost.
  • Naravno, sad je u igri cilj dobiti broj 10 zbrajanjem.
  • No, može se i promijeniti ciljani broj. Na primjer, zbrajanjem dobiti broj 8.

A zašto zbrajati? Može se igrati i oduzimanje. Oduzimanjem, recimo, dobiti broj 1 ili 2. A zašto ne bismo množili? Ako je umnožak veći od 40, čepove možemo uzeti, a ako je manji, čepove ostavljamo.

Zaista ima puno varijacija. Važna je igra...

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske.

Vezani članci
Školski portal: Baloni, baloni …

Baloni, baloni …

Čini se da za gotovo svaku priliku imam osmišljenu društvenu…

Školski portal: Mali veliki novinari

Mali veliki novinari

Izvještavaju me redovito o tome što se novoga događa u…

Školski portal: Pisano dijeljenje brojeva jednoznamenkastim brojem s ostatkom

Pisano dijeljenje brojeva jednoznamenkastim brojem s ostatkom

Nema tu nekog univerzalnog lijeka. Svatko matematiku doživljava na svoj…

Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Najkvalitetniji materijali za likovnu kulturu

Najkvalitetniji materijali za likovnu kulturu

Cijenjene učiteljice i učitelji, predstavljamo vam…

Školski portal: Učenici iz četiri europske zemlje u gostima

Učenici iz četiri europske zemlje u gostima

Tijekom tog tjedna ugostit će učitelje…

Školski portal: U žitnici Rupe – Tajne iz Matovog sepeta

U žitnici Rupe – Tajne iz Matovog sepeta

…u Etnografskom muzeju u žitnici Rupe…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…