Katica Konstantinović već 15 godina radi kao učiteljica. Radi u Osnovnoj školi Nikole Tesle, Mirkovci. Iako je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske. Ovo je najnovija kolumna na Školskom portalu – učitelji od listopada 2016. godine svake srijede mogu pratiti događaje iz simpatične učionice i prijedloge ove kreativne učiteljice.
■ KREATIVNI KUTAK UČIONICE ■
Dobar dan! Izvolite!
objavljeno: 8. veljače 2022.

Bistro je otvoren već skoro mjesec dana i dosta dobro posluje. Korisnici su zadovoljni, a moji prijatelji rade ono što vole.

I ja radim ono što volim. Smatram to velikom srećom.

Mojim dragim poduzetničkim bićima u čast osmislila sam igru za uvježbavanje i ponavljanje gradiva.

Na trenutak povedem moje učenike u bistro. I dobro se provedemo.

Idete sa mnom?

U bistrou možemo naručiti ukusna jela no moguće je popiti i kavu/čaj te pročitati dnevne novine. Ako želimo jesti, možemo sjesti za bilo koji od šest stolova i naručiti hranu. Onaj tko nije gladan, slobodno će sjesti za zasebni stol i popiti piće.

U ovoj igri mi smo konobari i poslužujemo goste.

ŠTO NAM JE POTREBNO:

  • ploča za igranje (možete ju ispisati na tri lista papira A4 formata)
  • igraća kockica
  • žetoni u boji – jedna boja po igraču
  • listić s pripremljenim pitanjima (možete preuzeti primjer pitanja za 4. razred, cjelina Čovjek – to sam ja)

KAKO IGRAMO:

Igru mogu igrati dva igrača, a i četiri skupine – ovisno o tome kako sami složite vrstu sata i pitanja.

  • Svaki igrač (ili skupina igrača) ima žetone u jednoj boji. Četiri igrača (skupine) – četiri boje žetona.

Igrač koji započinje igru baca kockicu koja određuje koji stol treba poslužiti. Na svakom su stolu četiri postavljena tanjura (četiri pitanja).

  • Igraču tada netko od igrača čita jedno od četiri pitanja koja su namijenjena za taj stol. Ako igrač točno odgovori na pitanje, žetonom prekriva jedan tanjur, što znači da je poslužio jednoga gosta. Igru nastavlja sljedeći igrač.

Ako igrač bacanjem kockice dođe do stola koji je u potpunosti poslužen, odnosno svi su tanjuri prekriveni žetonima, ima pravo poslužiti stol s pićem, tj. odgovoriti na posebno pitanje (koje je obično malo zahtjevnije). Ako točno odgovori, svojim žetonom prekriva šalicu koja se nalazi na stolu.

  • Ako igrač netočno odgovori na pitanje, nema pravo postaviti svoj žeton na željeno mjesto, a igru nastavlja sljedeći igrač.

Ako kockica odvede igrača na stol koji je u potpunosti postavljen, a i stol s pićem je također zauzet, tada igru nastavlja sljedeći igrač.

Pred kraj igre će se dogoditi da igrači bacanjem kockice ne mogu dobiti stol koji nije poslužen. Možete dogovoriti pravilo da je dozvoljeno baciti kockicu tri puta i ako u tri pokušaja igrač ne uspije dobiti broj slobodnoga stola, tada se isključuje iz igre.

  • Pobjednik je onaj igrač (skupina) s najviše postavljenih žetona.

Treba voditi računa da pitanja postavlja „protivnički” igrač ili učitelj/učiteljica.

Pitanja na koje je dan točan odgovor ne treba postavljati ponovo.

Moguće je uz pitanje napisati i točan odgovor kako bi se spriječio mogući sukob ili svađa.

Igra se može igrati i u parovima, gdje su igrači u jednom paru, ustvari međusobni protivnici. Svaki će imati žeton u jednoj boji. Tema igranja bit će matematika. Par u isto vrijeme dobije matematički zadatak koji treba riješiti. Onda učenik koji zadatak riješi brže, a točno, stječe pravo postavljanja žetona.

Puno je raznih varijacija. Igru koristimo za bilo koji nastavni predmet. Važno je samo unaprijed pripremiti dovoljno pitanja.

■   Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci | Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja volonterka, državna instruktorica, trenerica voditelja te načelnica za program Saveza izviđača Hrvatske ■