Kreativni kutak učionice

KREATIVNI KUTAK UČIONICE

Idemo u krug

srijeda, 2. svibnja 2018.

Rado kreiram nove stvari. To me baš veseli. Obožavam dizajnirati i kreirati u PhotoShopu. To me baš opušta. Moj ispušni ventil. A otkad imam i grafički tablet, dosta sam se izvještila u crtanju, no uvijek mogu naučiti nešto novo.

Tražila sam tako način kako na brz i jednostavan način nacrtati kružnicu te ju podijeliti na 10, 12, 15 dijelova. U svom nastojanju kako pronaći najjednostavnije rješenje, sjetila sam se igre koju smo kao djeca igrali na ulici. Doduše, crtali smo kredom po betonu, za razliku od mene danas.

Modificirala sam ju, dodala svoja pravila, obojila i odnijela u školu učenicima. Jučer smo imali dodatnu nastavu pa smo se igrali. Baš im se svidjela pa danas pišem o njoj.

Nedavno sam pisala kako sam sam kupila kockice za igru koje, za razliku od običnih kockica za igranje igre „Čovječe ne ljuti se”, imaju 10, 12 i 20 strana.

E sad, ne smijem baš dopustiti da takve kockice rabim samo u jednoj ili dvije aktivnosti. Trebale bi biti ravnopravno zastupljene u svim mojim aktivnostima s učenicima.

  ŠTO JE POTREBNO

  • igraća ploča na jednom listu papira – moći ćete je preuzeti
  • figurica za svakog igrača (šest učenika može igrati odjednom)
  • jedna igraća kocka s 10, 12 i 20 strana
  • pet ili šest igraćih kockica sa šest strana

  KAKO IGRATI

Igru može igrati od dvoje do šest igrača.

Svaki igrač ima figuricu jedne boje. Sve figurice se postavljaju na polje „start”.

Figurice se pomiču u smjeru suprotnom od kazaljki na satu.

Svi učenici igraju u isto vrijeme tako da nije potrebno određivati tko će prvi zaigrati, no mogu se dogovoriti tko će prvi bacati kockice.

Prvo se baca kockica s 20 strana. Ta kockica određuje ciljani broj.

Ako nemate takvu kockicu, možete izraditi i koristiti se spinerom o kojemu sam pisala u kolumni pod nazivom

Brojke bez slova ili se pak ciljani broj može odrediti bacanjem dviju ili triju kockica sa šest strana, a onda se dobiveni brojevi zbroje.

Ta se kockica postavlja u sredinu igraće ploče kako bi svi igrači mogli vidjeti ciljani broj.

Nakon što se odredi ciljani broj, jedan igrač baca pet kockica (ili šest).

Rabeći sve četiri računske radnje, od što više dobivenih brojeva s kockica, igrači pokušavaju dobiti ciljani broj.

Npr. ciljani broj je 7. Bačene su kockice i dobiveni su brojevi: 6, 6, 5, 2, 2. Broj 7 moguće je dobiti na nekoliko načina:

5 + 2

(6 + 6) - 5

(6 + 6 - 5) ∙ (2 : 2)

Potrebno je iskoristiti što više kockica, jer se figurica pomiče za broj iskorištenih kockica. Pa će se figurica iz prvoga primjera pomaknuti za dva polja, figurica iz drugog primjera za tri, a figurica iz posljednjeg primjera pomaknut će se za pet polja.

✿  PONOVIMO !

Prvo se baci kockica za ciljani broj koja se položi u središte igraće ploče. Zatim se bacaju kockice (pet ili šest komada). Tada igrači počinju računati („u glavi”, ništa se ne zapisuje). Prvi igrač koji smatra da ima ciljani broj odnosno zbrajanjem, oduzimanjem, množenjem i/ili dijeljenjem dobio je rezultat, izvikuje: „Imam!”.

Igra tada staje. Igrač koji je zaustavio igru treba reći koliko je kockica iskoristio. Ako se nijedan drugi igrač ne javi s više upotrijebljenih kockica, prvi igrač pokazuje način dolaska do ciljanog broja. Ako je igrač točno prikazao broj, pomiče svoju figuricu naprijed za onoliko mjesta koliko je kockica iskoristio.

Igra se nastavlja bacanjem kockice za ciljani broj, a zatim se bacaju ostale kockice.

Ova se igra svidjela mojim učenicima. Kažu da je jako napeto i u trenutcima teško, jer „stane mozak” u stresnoj situaciji. Ali nisu htjeli prekinuti. Igrali su cijeli sat. U početku u skupini od šest učenika, a ona su formirali dvije skupine sa po tri igrača.

..............

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica, trenerica voditelja te načelnica za program Saveza izviđača Hrvatske.


Vezani članci
Školski portal: Moj osvrt o Pravilniku o napredovanju i nagrađivanju

Moj osvrt o Pravilniku o napredovanju i nagrađivanju

Na početku želim pohvaliti što je, nakon toliko godina, konačno…

Školski portal: 5 strategija za prevladavanje poteškoća s učenjem

5 strategija za prevladavanje poteškoća s učenjem

… ona tvrda „vođenost” prije pola stoljeća popularnim „programiranim učenjem”…

Školski portal: Ne mogu disat'...

Ne mogu disat'...

Pri svakom sljedećem gledanju u ježiću sam vidjela mnoge drage…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Kuda koji, mili moji

Kuda koji, mili moji

Zboraši idu u 2. d, prirodnjaci…

Školski portal: Učenje je muka. Znanje je moć.

Učenje je muka. Znanje je moć.

Znati govoriti strani jezik tečno euforija…

Školski portal: Prednosti i mane rada u privatnoj školi

Prednosti i mane rada u privatnoj školi

… a neki ih smatraju igraonicama…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…