Katica Konstantinović već 15 godina radi kao učiteljica. Radi u Osnovnoj školi Nikole Tesle, Mirkovci. Iako je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske. Ovo je najnovija kolumna na Školskom portalu – učitelji od listopada 2016. godine svake srijede mogu pratiti događaje iz simpatične učionice i prijedloge ove kreativne učiteljice.
KREATIVNI KUTAK UČIONICE
Kartonski nogomet
objavljeno: 9. svibnja 2018.

Već dugo proučavam, a nikako da nađem slobodnog vremena kako bih to i isprobala… Sve do sad.

Mislim da sam našla dobar „ispušni ventil” djeci u ovo vrijeme. A, ako ne djeci, onda sebi samoj. Jer, i za nas počinje napeto razdoblje.

Potrebno je malo kartona, vrućeg ljepila, nadzora odrasle osobe i kreativnosti. Izradila sam i isprobala kartonski nogomet.

✿ ŠTO JE POTREBNO

  • 5 ploča ravnoga, čvršćega kartona (debljine barem 3 mm)
  • vruće ljepilo
  • skalpel
  • ravnalo
  • šestar
  • crni marker
  • 4 magneta (jača)
  • kuglica ili pikula
  • drveni štapići za pregled grla ili za ražnjiće

✿ KAKO RADIMO

1. KORAK

 

Izrezala sam kartone kako bih dobila pet komada pravokutnog oblika. Prvi je i najvažniji „nogometno igralište”. Važno je da taj komad kartona ne bude previše debeo kako bi magneti, a i kuglica slobodno klizili po njemu. Stranice su mu dugačke 40×30 cm.

Ostala su četiri kartona potrebna za stranice pa sam ih rezala u parovima. Dva su dimenzija 40×12 cm, a druga dva 30×12 cm.

2. KORAK

Na većem komadu kartona nacrtala sam igralište, a dio na kojemu će biti golovi malo sam zarezala te ukosila kako bi kuglica, ako upadne, tamo i ostala (kako bismo izbjegli moguću svađu među igračima o tome je li bio gol ili ne).

Na stranicama igrališta, tj. na kartonima dimenzija 40x12cm olovkom i ravnalom označila sam prugu debljine 1 cm koja se nalazi 3 cm ispod jedne od duljih stranica tih kartona. Rupe sam isjekla skalpelom. Te su rupe važne jer ćemo iz tog mjesta upravljati igračima.

Sad je moguće i obojiti igralište zelenom bojom (ako želite).

3. KORAK

Pomoću vrućeg ljepila potrebno je složiti igralište pazeći da se glavna ploča, „igralište”, zalijepi tik iznad uzdužne pruge širine 1 cm.

Ako je sve precizno zalijepljeno i izrezano, „igralište” će biti u vodoravnom položaju i kuglica se na njemu neće sama kotrljati.

4. KORAK

Htjela sam stavili bijelu mrežu na golove, no nisam našla ništa slično i bijelo, pa sam iskoristila malo sive gumirane trake koja je inače namijenjena za sprječavanje proklizavanja tepiha.

Vratnice su šibice. Vrućim sam ljepilom zalijepila mrežicu za šibicu, a šibice sam zalijepila za „tlo” – probila sam rupu u kartonu, na šibicu stavila malo vrućeg ljepila i stavila ju u rupu koju sam probušila.

 

Nogometno igralište je gotovo. Sad nam trebaju igrači.

5. KORAK

Izrezala sam dva trokuta iz malo debljega kartona. Trokuti predstavljaju igrače. Na njih sam nalijepila po magnet.

Imam dugačke plosnate štapiće za ražnjiće. Duljina je kao stvorena za ovu igru. Na vrhove sam također zalijepila (pripazite samo koju stranu magneta lijepite kako se na kraju igrač i njegov štapić ne bi međusobno odbijali – što nije poželjno).

Obojila sam igrače i štapiće markerom.

 6. KORAK

 

Igra je gotova.

Pozvala sam kći na probnu igru. Loptica nam se često „skrivala” u kutovima igrališta pa sam doskočila i tom problemu. U kutove sam stavila četiri kartonska trokutića. Sad se loptica odbija od kutova pa je igrati mnogo lakše i zabavnije.

 

Za kraj sam dodala i „semafor”.

Perlice sam nanizala na štapiće za ražnjiće te ih pričvrstila komadom kartona.

Svojim ću učenicima pokazati igru. Odigrat će. Uvjerena sam da će im se svidjeti. Pripremit ću im kartone te ih izrezati, a oni će od tih dijelova sastaviti funkcionalno igralište. Bit će to njihov projekt za kraj školske godine.

Ponudit ću im dva zadatka. Prvi je nogomet, a o drugom ćete čitati u idućoj kolumni.

…..

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica, trenerica voditelja te načelnica za program Saveza izviđača Hrvatske.