Kreativni kutak učionice

KREATIVNI KUTAK UČIONICE

Nastanak zemljovida i plan mjesta

srijeda, 11. siječnja 2017.

Dio gradiva iz prirode i društva u 3. razredu, kad učimo o nastanku zemljovida, jedna mi je od omiljenijih tema u tom razredu. Ipak sam godinama izviđač. To mi je u krvi.

U raznoj metodičkoj literaturi starijega datuma vezanoj uz predmet prirode i društva spominju se pješčanici, prozirne folije i kutije kao pomoć pri izradi maketa.

Sjećam se kako smo moji prijatelji i ja s našim učiteljem izrađivali Vinkovce u malom od kreda za pisanje po ploči. I još se živo sjećam toga sata.

No, pješčanicima je valjda sad mjesto u sjećanju. Novo je doba. Tehnologija napreduje, ali ipak ne smijemo odbacivati i stare iskušane metode.

  • Prvi korak koji sam odradila s učenicima bilo je proučavanje okolice naše škole. Prošetali smo. Uočili obližnje građevine, kuće, trgovine, crkve, prometnice. Uspoređivali veličine. Uspoređivali udaljenosti.

■ Nakon toga smo to isto područje proučavali u učionici iz „ptičje perspektive“, pomoću popularne aplikacije Google Earth.

■ Svatko od nas dobio je zadatak izraditi maketu jedne od građevina iz okolice škole. Makete smo izrađivali od kutija čaja, kutija za cipele…, od onog što smo našli i što nam je oblikom odgovaralo.

■ Na veliki stol pričvrstila sam veliki komad bijelog pak-papira na koji smo poslagali makete redoslijedom kako su i uživo smještene. Predsjednik razreda zapisivao je sve na papir i vodio brigu o tome da svi objekti budu složeni pravilno. Olovkom smo iscrtali mjesta za ulice, na koja smo potom nalijepili sivi papir (poput asfalta).

■ Učenici su čak od kuće donijeli i igračke: autiće, autobuse koji su se, divnim čudom, baš lijepo uklopili u maketu.

U društvu makete koja nam je neko vrijeme krasila učionicu, proučavali smo različite vrste zemljovida: topografske karte, geografske karte, planove mjesta i dr. Uočili smo tako da svaki zemljovid ima tumač znakova – legendu, mjerilo (dvije vrste), boje…

ODLUČILI SMO NAPRAVITI SVOJ PLAN MJESTA.

Prišli smo maketi s debelim vodootpornim markerima. Svaki je učenik opcrtao tlocrt njegove građevine te odlučio kakvim znakom označiti određeni objekt jer trgovina i obična kuća ne mogu biti jednako označene. Kako je koja građevina ocrtana, bila je upisana u tumač znakova te uklonjena s makete.

  • Na kraju su nam ostali tlocrti.
  • Ispisali smo imena ulica.
  • Malo ukrasili, potpisali se te ponosno izvjesili naš prvi plan mjesta.

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske.

 

Vezani članci
Školski portal: Zmaj i vitezovi

Zmaj i vitezovi

Voditeljica našeg ŽSV-a pozvala me da održim predavanje o matematičkim…

Školski portal: Skockani toranj

Skockani toranj

Sad vozim, jedem i pjevam u isto vrijeme. Ne razmišljam…

Školski portal: Igre u učionici

Igre u učionici

A možda mi i ne bi bilo zabavno, jer bih…

e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Zlatne medalje robotičarima 'Školske knjige' i ' Yazaki Croatia teama'

Zlatne medalje robotičarima 'Školske knjige' i ' Yazaki Croatia teama'

Mladi robotičari nastoje sudjelovati na natjecanjima…

Školski portal: Jednom učitelj, uvijek učitelj

Jednom učitelj, uvijek učitelj

Kad smo nedavno bili u kinu,…

Školski portal: Seminar o suvremenim metodama u učenju i poučavanju

Seminar o suvremenim metodama u učenju i poučavanju

Seminar je održan u 3 susreta…

E-priručnik Školske knjige

E-priručnik Školske knjige

E-priručnik jest predivan digitalni svijet koji…

Neke su stvari važnije od petica!

Neke su stvari važnije od petica!

Oduvijek se divim vrijednoj, posvećenoj djeci…