Katica Konstantinović već 15 godina radi kao učiteljica. Radi u Osnovnoj školi Nikole Tesle, Mirkovci. Iako je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske. Ovo je najnovija kolumna na Školskom portalu – učitelji od listopada 2016. godine svake srijede mogu pratiti događaje iz simpatične učionice i prijedloge ove kreativne učiteljice.
KREATIVNI KUTAK UČIONICE
Nastanak zemljovida i plan mjesta
objavljeno: 11. siječnja 2017.

U raznoj metodičkoj literaturi starijega datuma vezanoj uz predmet prirode i društva spominju se pješčanici, prozirne folije i kutije kao pomoć pri izradi maketa.

Sjećam se kako smo moji prijatelji i ja s našim učiteljem izrađivali Vinkovce u malom od kreda za pisanje po ploči. I još se živo sjećam toga sata.

No, pješčanicima je valjda sad mjesto u sjećanju. Novo je doba. Tehnologija napreduje, ali ipak ne smijemo odbacivati i stare iskušane metode.

  • Prvi korak koji sam odradila s učenicima bilo je proučavanje okolice naše škole. Prošetali smo. Uočili obližnje građevine, kuće, trgovine, crkve, prometnice. Uspoređivali veličine. Uspoređivali udaljenosti.

■ Nakon toga smo to isto područje proučavali u učionici iz „ptičje perspektive“, pomoću popularne aplikacije Google Earth.

■ Svatko od nas dobio je zadatak izraditi maketu jedne od građevina iz okolice škole. Makete smo izrađivali od kutija čaja, kutija za cipele…, od onog što smo našli i što nam je oblikom odgovaralo.

■ Na veliki stol pričvrstila sam veliki komad bijelog pak-papira na koji smo poslagali makete redoslijedom kako su i uživo smještene. Predsjednik razreda zapisivao je sve na papir i vodio brigu o tome da svi objekti budu složeni pravilno. Olovkom smo iscrtali mjesta za ulice, na koja smo potom nalijepili sivi papir (poput asfalta).

■ Učenici su čak od kuće donijeli i igračke: autiće, autobuse koji su se, divnim čudom, baš lijepo uklopili u maketu.

U društvu makete koja nam je neko vrijeme krasila učionicu, proučavali smo različite vrste zemljovida: topografske karte, geografske karte, planove mjesta i dr. Uočili smo tako da svaki zemljovid ima tumač znakova – legendu, mjerilo (dvije vrste), boje…

ODLUČILI SMO NAPRAVITI SVOJ PLAN MJESTA.

Prišli smo maketi s debelim vodootpornim markerima. Svaki je učenik opcrtao tlocrt njegove građevine te odlučio kakvim znakom označiti određeni objekt jer trgovina i obična kuća ne mogu biti jednako označene. Kako je koja građevina ocrtana, bila je upisana u tumač znakova te uklonjena s makete.

  • Na kraju su nam ostali tlocrti.
  • Ispisali smo imena ulica.
  • Malo ukrasili, potpisali se te ponosno izvjesili naš prvi plan mjesta.

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske.