Kreativni kutak učionice

KREATIVNI KUTAK UČIONICE

Pogodi broj

srijeda, 29. studenoga 2017.

Kad je moja kći bila malena, igrale smo razne društvene igre. Imamo ih vrlo mnogo. Najčešće je voljela igrati igru POGODI TKO.

U igri Pogodi tko cilj je pogoditi osobu koju je izabrao suigrač. Svaki igrač ima ploču s 24 nacrtana lika. Likovi imaju kosu različite boje i duljine, neki imaju naočale, neki brkove, neki šešire, polovica je ženskoga roda…

Za uspjeh u igri potrebno je dobro osmisliti pitanje koje će dovesti do konačne pobjede. Igrač postavlja pitanje npr. „Ima li tvoj lik dugu kosu?“. Ako suigrač odgovori potvrdno, igrač uklanja sve likove koji imaju kratku kosu te ima pravo postaviti novo pitanje. Ako je suigračev odgovor negativan, tada on stječe pravo na postavljanje pitanja.

Poželjela sam osmisliti matematički oblik igre, no baš mi je nezgodno izrađivati tu igru jer treba imati prozorčiće koji se pomiču pa sam preko Facebooka zamolila prijatelje da prekopaju ormare u nadi da netko ima staru igru koja mu nije potrebna.

Uspjela sam u svojoj nakani. Javila mi se dobra duša koja je imala jednu igru viška.

Na samoljepljivu naljepnicu veličine A4 ispisala sam 24 broja koja će igrači trebati pogađati. To sam ispisala u dva primjerka jer oba igrača imaju iste brojeve.

Ponovo sam ispisala te brojeve na malo tvrđi papir te ih izrezala kako bih dobila 24 kartice koje će igrači izvlačiti kao tajni broj.

Preko stare igre s likovima nalijepila sam nove „likove“, tj. brojeve.

Brojevi su jednoznamenkasti, dvoznamenkasti i troznamenkasti i ne vidim problem da ovu igru ne zaigraju čak i drugašići.

 KAKO IGRATI?

Igraju dva učenika. Svaki ima svoju ploču. Uz ploče nalazi se i 24 kartica s brojevima. Igrači izvlače po jednu kartu. Broj na karti je „tajni broj“ odnosno broj koji suigrač treba pogoditi.

 KOJA PITANJA POSTAVLJATI?

  • Je li broj paran?
  • Je li neparan?
  • Je li djeljiv brojem 5?
  • Ima li na mjestu desetica znamenku 7?

Ako igrač na postavljeno pitanje dobije pozitivan odgovor, postavlja sljedeće pitanje i tako dalje sve dok odgovor ne bude negativan ili dok ne pogodi zagonetni broj.

Učenici se igraju i ne razmišljajući o tome da vježbaju i izoštravaju svoje matematičke sposobnosti, razgovaraju o djeljivosti brojeva, analiziraju brojeve, zabavljaju se. Jer bit matematike i jest zabava.

A ja se i dalje nadam kako će mi se javiti još neka dobra duša kojoj ova igra samo smeta pa ću moću izraditi još koji primjerak igre kako bi se više učenika moglo igrati u isto vrijeme.

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske. 

Vezani članci
Školski portal: Znatiželja, želja, igra, istraživanje

Znatiželja, želja, igra, istraživanje

Nekako se izgubila motivacija, ono što nas je poticalo na…

Školski portal: Učimo crtanjem

Učimo crtanjem

Isto tako, rezultati pokazuju i da je u učenika potrebno…

Školski portal: Projekt na koji sam ponosna

Projekt na koji sam ponosna

Učitelji razredne nastave na Loomenu trenutačno uče kako osmisliti projekt…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Izdanja za lakše učenje i poučavanje

Izdanja za lakše učenje i poučavanje

Kako biste brzo i jednostavno osmišljavali,…

Školski portal: Malo edukacije [1. dio]

Malo edukacije [1. dio]

… na kojima možete pronaći sadržaje…

Školski portal: Od povišenog tona do razrednog bontona

Od povišenog tona do razrednog bontona

… te se smatralo kako je…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…