Katica Konstantinović već 15 godina radi kao učiteljica. Radi u Osnovnoj školi Nikole Tesle, Mirkovci. Iako je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske. Ovo je najnovija kolumna na Školskom portalu – učitelji od listopada 2016. godine svake srijede mogu pratiti događaje iz simpatične učionice i prijedloge ove kreativne učiteljice.
KREATIVNI KUTAK UČIONICE
Pogodi broj
objavljeno: 29. studenoga 2017.

U igri Pogodi tko cilj je pogoditi osobu koju je izabrao suigrač. Svaki igrač ima ploču s 24 nacrtana lika. Likovi imaju kosu različite boje i duljine, neki imaju naočale, neki brkove, neki šešire, polovica je ženskoga roda…

Za uspjeh u igri potrebno je dobro osmisliti pitanje koje će dovesti do konačne pobjede. Igrač postavlja pitanje npr. „Ima li tvoj lik dugu kosu?“. Ako suigrač odgovori potvrdno, igrač uklanja sve likove koji imaju kratku kosu te ima pravo postaviti novo pitanje. Ako je suigračev odgovor negativan, tada on stječe pravo na postavljanje pitanja.

Poželjela sam osmisliti matematički oblik igre, no baš mi je nezgodno izrađivati tu igru jer treba imati prozorčiće koji se pomiču pa sam preko Facebooka zamolila prijatelje da prekopaju ormare u nadi da netko ima staru igru koja mu nije potrebna.

Uspjela sam u svojoj nakani. Javila mi se dobra duša koja je imala jednu igru viška.

Na samoljepljivu naljepnicu veličine A4 ispisala sam 24 broja koja će igrači trebati pogađati. To sam ispisala u dva primjerka jer oba igrača imaju iste brojeve.

Ponovo sam ispisala te brojeve na malo tvrđi papir te ih izrezala kako bih dobila 24 kartice koje će igrači izvlačiti kao tajni broj.

Preko stare igre s likovima nalijepila sam nove „likove“, tj. brojeve.

Brojevi su jednoznamenkasti, dvoznamenkasti i troznamenkasti i ne vidim problem da ovu igru ne zaigraju čak i drugašići.

 KAKO IGRATI?

Igraju dva učenika. Svaki ima svoju ploču. Uz ploče nalazi se i 24 kartica s brojevima. Igrači izvlače po jednu kartu. Broj na karti je „tajni broj“ odnosno broj koji suigrač treba pogoditi.

 KOJA PITANJA POSTAVLJATI?

  • Je li broj paran?
  • Je li neparan?
  • Je li djeljiv brojem 5?
  • Ima li na mjestu desetica znamenku 7?

Ako igrač na postavljeno pitanje dobije pozitivan odgovor, postavlja sljedeće pitanje i tako dalje sve dok odgovor ne bude negativan ili dok ne pogodi zagonetni broj.

Učenici se igraju i ne razmišljajući o tome da vježbaju i izoštravaju svoje matematičke sposobnosti, razgovaraju o djeljivosti brojeva, analiziraju brojeve, zabavljaju se. Jer bit matematike i jest zabava.

A ja se i dalje nadam kako će mi se javiti još neka dobra duša kojoj ova igra samo smeta pa ću moću izraditi još koji primjerak igre kako bi se više učenika moglo igrati u isto vrijeme.

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske.