Katica Konstantinović već 15 godina radi kao učiteljica. Radi u Osnovnoj školi Nikole Tesle, Mirkovci. Iako je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske. Ovo je najnovija kolumna na Školskom portalu – učitelji od listopada 2016. godine svake srijede mogu pratiti događaje iz simpatične učionice i prijedloge ove kreativne učiteljice.
KREATIVNI KUTAK UČIONICE
Snoopy u prirodi
objavljeno: 4. travnja 2018.

Već sam se izvještila u izradi i kreiranju igara raznih oblika pa mi više ni nisu potrebna pravila igre. Dovoljno je da vidim ploču i tada moja mašta stupa na snagu.

Pomislila sam kako bi baš bilo dobro imati neku igru koju može igrati više učenika zajedno, koja će ih poticati na međusobnu suradnju i toleranciju, ali koja će i provjeriti stečena znanja.

Snoopy je ovdje pronašao svoje mjesto, jer mi je jako drag. Pogotovo jer i on povremeno stavi izviđačku maramu pa sa svojim najboljim prijateljem, ptičicom Woodstokom, ide u prirodu.

■ POTREBAN MATERIJAL ■

  • ploča za igranje (moći ćete je preuzeti)
  • kartice (moći ćete preuzeti primjer mojih)
  • dvije kockice
  • figurica za svakog igrača ili skupinu igrača

Ploču za igranje ispisala sam na četiri stranice A4 formata te ih slijepila po duljini da dobijem dva lista A3 formata kako bih ih tako plastificirala, a onda samo spojila ljepljivom trakom po sredini. Tako bih dobila ploču koju mogu samo preklopiti i pospremiti u ormar, no… Toga je dana plastifikator bio dosta gladan pa mi je sve skupa sažvakao, zgužvao i uništio. Ponovo sam ispisala čitavu igru i samo ju slijepila te dala učenicima na igru.

Nisu se bunili. Očito to samo meni smeta. (!!)

Kartice sam radila i ispisala u boji, jer mi je boja potrebna za igranje same igre. Pitanja i zadatke na karticama pisala sam u četiri različite boje što označava četiri različite kategorije (glazbena kultura, jezik, priroda…).

Ukupno ih je 32, po šest na jednom listu papira. Ispisala sam ih, izrezala te plastificirala.

Dakako, vi ćete, ako želite, sami raditi svoje kartice te ih prilagoditi vama i vašim učenicima.

■ KAKO IGRATI ■

Igru mogu igrati od dva do četiri igrača, ali i dva do četiri para ili skupine igrača.

Ja sam učenike podijelila u četiri skupine od po tri učenika. Taman ih je toga dana bilo 12 u učionici.

Ploču za igranje stavila sam u sredinu, među učenike, a pored ploče, u kartonsku kutiju s otvorom, stavila sam kartice.  

Dobro je da ta kutijica ili bilo koji stalak u kojemu se karte nalaze nije preširok kako karte ne bi bile nagnute te tako omogućile učenicima varanje, tj. izvlačenje određene kartice.

Svakoj sam skupini odredila boju figurice i svi su krenuli s polja „start”.

(Nije potrebno dobiti šest na kockici kako bi se krenulo u igru!)

Igrači pomiču figurice po ploči bacajući dvije kockice zajedno. Dopušteno im je dva dobivena broja zbrojiti ili oduzeti pa čak i iskoristiti SAMO jedan od brojeva kako bi došli do polja s upitnikom.

Kada igrač stane na polje s upitnikom, izvlači karticu sa zadatkom. Ako točno riješi zadatak, može zadržati karticu. Ako je odgovor netočan, kartica mora biti vraćena među ostale kartice.

  • Zadatak je skupiti četiri kartice različitih boja, jer su u igri kartice otisnute ljubičastom, plavom, zelenom i crnom bojom.

Dogodit će se da jedan igrač ima pet kartica otisnutih plavom bojom i po jednu ljubičaste i crne boje i potrebna mu je još samo jedna zelena kako bi priveo igru kraju.

Tada je dozvoljeno pregovaranje s protivničkim igračima.

Prije bacanja kockice, igrač kojemu je potrebna kartica određene boje može pozvati igrača iz protivniče ekipe na razmjenu kartica. Primjerice, može mu ponuditi dvije plave za jednu zelenu kartu. Ili jednu plavu za jednu zelenu. Tu Građanski odgoj stupa na snagu.

  • Tek kad igrač ima po jednu karticu od svake boje, uzima samo jednu kockicu i svoju figuricu upućuje prema cilju. Da bi došao do polja na kojemu piše „cilj”, igrač mora dobiti točan broj na kockici.

Sjajno ih je vidjeti kako se međusobno dogovaraju pri bacanju kocaka. Raspravljaju o tome koliko se trebaju pomaknuti da bi došli do sljedećeg polja s upitnikom, hoće li zbrajati ili oduzimati… A onda izvlače karticu pa si pomažu. Jedan poučava drugoga. Melem za oči.

Uživali smo.

Djeca kažu da sam im napravila baš dobru i zanimljivu igru. Iskušajte je i vi.

…..

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica, trenerica voditelja te načelnica za program Saveza izviđača Hrvatske.