Katica Konstantinović već 15 godina radi kao učiteljica. Radi u Osnovnoj školi Nikole Tesle, Mirkovci. Iako je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske. Ovo je najnovija kolumna na Školskom portalu – učitelji od listopada 2016. godine svake srijede mogu pratiti događaje iz simpatične učionice i prijedloge ove kreativne učiteljice.
KREATIVNI KUTAK UČIONICE
Stoti dan škole
objavljeno: 1. ožujka 2017.

Kod nas se „javno“ slavi već četiri godine. Ideja za pokretanjem ove zanimljive inicijative krenula je zaslugom učiteljice Sandre VUK, moje drage kolegice i uzora. Zahvaljujući učiteljskim forumima, društvenim mrežama, Udruzi učitelja Zvono te eTwinning platformi, obilježavanje toga dana je nadaleko poznato čak i među učiteljima/učiteljicama iz našega susjedstva.

Divno je vidjeti kako su se u projekt uključile i učiteljice i njihovi učenici iz Makedonije, Bosne…

Da bi pripreme za obilježavanje toga posebnog dana prošle u što jednostavnijoj atmosferi, otvorene su grupe na popularnoj mreži Facebook te stranice na eTwinningu (o divoti i bogatoj ponudi interneta neću ni pričati).

OVE GODINE SAM OSMISLILA IGRU KARTAMA ZA SVOJE UČENIKE.

Jako im se svidjela i igramo ju gotovo svaki dan nakon proslave. Još im nije dosadila. Baš zbog toga podijelit ću je s vama.

Napravila sam karte od čvršćeg papira.

■ Veličinom odgovaraju običnim kartama za kanastu.

■ Na karte sam debelim markerom ispisala brojeve:

5, 10 i 15 – svaki broj desetak puta,

broj 20 sam ispisala 8 puta, a

brojku 30 na pet karata.

Otprilike imam 45 karata. Brojke sam malo ukrasila markerima u boji.

Učenike sam podijelila u 3 skupine i svakoj skupini dala po 3 magneta.

■ Cilj nam je zbrajanjem doći do broja 100.

U PRVOM KRUGU svaka skupina dobije po dvije karte. Brojeve na kartama zbrajaju. Učenici zajedno odlučuju žele li uzeti još jednu kartu ili ne.

■ Igra postaje jako napeta kad dođemo do broja 80.

Tada počinje „žestoko“ dogovaranje.

Učenici mogu zatražiti još jednu kartu i, ako je na karti brojka 30,

tada mogu izgubiti jedan magnet jer zbroj brojeva prelazi ciljani broj 100.

Učenici mogu čak i stati, tj. odustati od izvlačenja karte. Tada ne gube magnet.

■ Ako dobiju ciljani broj, ZARAĐUJU JEDAN (1) MAGNET.

………..

DAKLE, PRAVILO JE JEDNOSTAVNO: ako smo ispod broja 100, ništa se ne događa.

Ako dobijemo 100, zaradimo magnet, a ako prijeđemo broj 100, gubimo ga.

Je li doista sve tako lagano?

PITAJTE UČENIKE KOJI SU IZGUBILI. ONI NAJBOLJE ZNAJU.

■ Uz ovu igru, napravila sam i četiri različite društvene igre u obliku broja 100 koju djeca i sad rado zaigraju u vrijeme odmora. Među njima je i jedna „prazna“ koju možete prilagoditi po željama. Prije nekoliko godina izradila sam igru „Utrka do sto“ za učenike 1. razreda, no primjenjiva je u svim razredima.

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske.