Katica Konstantinović već 15 godina radi kao učiteljica. Radi u Osnovnoj školi Nikole Tesle, Mirkovci. Iako je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske. Ovo je najnovija kolumna na Školskom portalu – učitelji od listopada 2016. godine svake srijede mogu pratiti događaje iz simpatične učionice i prijedloge ove kreativne učiteljice.
KREATIVNI KUTAK UČIONICE
Tko sam? Što sam?
objavljeno: 28. ožujka 2018.

Po uzoru na već viđenu igru „Hedbanz – Pogodi tko si” [ više pročitajte OVDJE ], izradila sam svoju verziju. Izradila sam kartice na kojima je prikazan najčešći alat koji izviđači rabe pri svojim aktivnostima u prirodi te ostali dio osobne ili kolektivne opreme. Igrom sam ostvarila svoj cilj pa sam je ponijela i u školu kako bih je iskušala i u drukčijim uvjetima.

Baš smo započeli obradu cjeline Živa priroda i tema je „Životinje” – razlikovanje domaćih i divljih životinja, imenovanje mužjaka, ženki i njihova pomlatka. Idealna tema za igru. Igrom sam postigla svrhu i u školskom okruženju pa sad mogu pisati o njoj i podijeliti iskustva.

■ POTREBAN MATERIJAL

  • trakica/povez za glavu za svakog igrača
  • kartice s motivima

Igru je moguće igrati (ma i vi ste je sigurno tako igrali) s post it papirićima tako što se traženi pojam napiše na papirić i potom zalijepi na čelo igrača. No, to mi je neprihvatljivo za djecu, jer bih stalno slušala: „Učiteljice, učiteljiceeee! Meni/njemu je otpalooo!!” A to baš ne bih željela.

Kupila sam gumu širine dva centimetra i izrezala je na trakice duljine oko 35 centimetara. Na oba sam kraja dodala špagu/konop, debljine tri milimetra (toga izviđač uvijek ima u kući). Taj konop najradije koristim, jer se lako razveže bilo koji čvor ili nespretno zavezana gula. A djeca češće vežu gule nego čvorove (…)

Imam mnogo malenih plastičnih i drvenih kvačica u raznim bojama pa sam po jednu prišila na sredinu gume.

Guma je tu da djecu ne bi ništa žuljalo pri igranju, konop sam stavila na krajeve kako bi si dijete samo moglo zavezati i razvezati traku oko glave, a kvačica će pridržavati kartice za igru.

Izradila sam 15 takvih trakica. Za svako dijete po jednu.

A sad o karticama …

Prije nekoliko mi je godina moja draga prijateljica Lada iz Splita poslala paket. Rekla mi je kako je pronašla hrpu kartica s različitim slikama što ju je podsjetilo na mene, jer bih ja to sigurno znala iskoristiti. I da! Bila je u pravu. Poslala mi je pravo bogatstvo, paket s više od 500 kartica sa sličicama (poput američkih „flashcardsa”) koje prikazuju razne vrste voća, povrća, životinje, kućanskih aparata, zanimanja, ljudi… Ma rabim ih skoro stalno u nastavi. No u ovoj su igri ove kartice pravi hit.

■ KAKO IGRAMO

Učenike treba podijeliti u skupine od po četiri učenika. Ako ih je više u skupini, bit će im teže pa je moguće da odustanu.

Svaki učenik na glavi ima zavezanu trakicu, a na trakici zakvačenu karticu.

Igru počinje učenik po dogovoru.

  • Igrač treba što prije pogoditi pojam koji je prikazan na kartici koja mu je na čelu. DOPUŠTENO JE POSTAVLJATI PITANJA NA KOJA JE MOGUĆE DOBITI ODGOVOR DA ILI NE.

Ako je odgovor suigrača (kojima igrač i postavlja pitanja) DA, tada je dopušteno postaviti sljedeće pitanje. Ako je odgovor NE, igru nastavlja sljedeći igrač.

Igrač se poistovjećuje s motivom koji mu je zadan pa pitanja mogu glasiti „Jesam li ja divlja životinja?” ili „Imam li rep?”.

  • Treba dobro osmisliti pitanje i pamtiti odgovore kako bi se što prije otkrio traženi pojam.

Ako igrač pogodi traženi pojam, svi skidaju kartice sa čela te izvlače nove pa započinju novi krug igre.

Za igranje nije potrebno imati kartice sa slikama. Moguće je na komad papira ili kartončića napisati pojmove koje želimo da učenici otkrivaju.

NA PRIMJER:

  • na Satu razrednika govoriti o emocijama pa izraditi kartice o toj temi. Npr. tužno, sretno, veselo, razočarano, ljutito, zabrinuto itd.
  • na satu Matematike moguće je otkrivati višekratnike brojeva, djeljivost brojeva…
  • na satu Hrvatskog jezika možemo pogađati imenice, pridjeve, glagole…
  • na satu Glazbene kulture tražit ćemo instrumente, ritmove, note…
  • na satu Likovne kulture razgovarat ćemo o materijalu za slikanje, crtanje, otkrivat ćemo boje…

Zaista ima mnogo mogućnosti, a potrebno je samo malo papira i jedna olovka.

…..

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica, trenerica voditelja te načelnica za program Saveza izviđača Hrvatske.