Kreativni kutak učionice

KREATIVNI KUTAK UČIONICE

Zbroji me, oduzmi me

srijeda, 8. studenoga 2017.

Danas predstavljam još jednu matematičku igru jer matematike nikad dosta. Do ideje za ovu igru došla sam posve slučajno. Još mi je draža jer za izradbu igre nije potrebno ni mnogo truda ni mnogo troška.

Igrom učenici vježbaju kombinatoriku te usavršavaju pisano zbrajanje i oduzimanje brojeva.

Kako sam sad u četvrtom razredu, uglavnom predstavljam „teže“ i zahtjevnije igre, no ova igra primjenjiva je za učenike drugoga, trećega i četvrtog razreda (a možda je i za starije učenike, tko zna).

Za igranje je potrebno učenike podijeliti u parove, a svaki igrač treba imati jednu igraću ploču. Kako igraju u parovima, po paru je potrebno imati 20 žetona sa znamenkama ako obrađujemo zbrajanje ili oduzimanje troznamenkastih brojeva odnosno 30 žetona ako radimo s četveroznamenkastim brojevima.

ŽETONI SA ZNAMENKAMA

U mome omiljenom kafiću konobari, moji dragi prijatelji, čuvaju mi čepove koje bi inače bacili. Stoga imam zalihe čepova ako mi zatrebaju za neke od mojih kreativnih aktivnosti. Budući da jedan par učenika treba imati najviše 30 čepova, o krajnjoj količini neću govoriti. Mogu samo savjetovati da, ako imate priliku, skupljajte ih. Ionako u mojim kolumnama možete naići na igre koje se izrađuju baš od takvih čepova pa ih nikako ne možete imati previše.

Ružna stvar na čepovima je ta što je većina čepova s pivskih boca, a nije u redu da jedna učiteljica „reklamira“ pivo u svojoj učionici. Nabavila sam si okrugle naljepnice od učenika viših razreda. U njihovim mapama za likovnu kulturu postoji list pun naljepnica koje njima ne koriste. No one su baš pravih dimenzija i savršeno prekrivaju vanjsku površinu čepa. A usto, čepovi s tim naljepnicama baš lijepo izgledaju. U unutarnji dio čepa potrebno je ispisivati znamenke od 0 do 9. Jedan čep – jedna znamenka.

Jedan par igrača trebao bi dobiti 20 žetona na kojima je podjednak broj znamenaka, odnosno po dvije od svake. Ako je igračima potrebno dati 30 žetona, tada bi trebalo biti po tri žetona sa svakom znamenkom.

Znamenke možete ispisati markerom. Ja sam lijepila naljepnice s brojkama.

POTREBAN MATERIJAL

  • ploča za igranje za svakog učenika (moći ćete preuzeti četiri različite igraće ploče)
  • žetoni sa znamenkama
  • štoperica

KAKO IGRATI

OBJASNIT ĆU IGRANJE IGRE ZBRAJANJA TROZNAMENKASTIH BROJEVA.

DVA IGRAČA sjede jedan nasuprot drugomu i svatko ispred sebe ima igraću ploču (ja sam im ispisala dvije igre nasuprotno okrenute na papir formata A3 pa su ga već nazvali „ratnim poljem“) .

Pokraj njih, na klupi, nalazi se UKUPNO 20 ŽETONA SA ZNAMENKAMA (po dvije od svake). Žetoni su okrenuti tako da se znamenke ne vide.

Na zadani znak, SVAKI UČENIK UZIMA DESET ŽETONA i okreće ih tako da vidi sve znamenke. U zadanom vremenu (dovoljna im je 1 minuta, no, ovisno o sposobnostima učenika, jedan krug igranja može trajati i minutu i pol ili čak dvije minute) učenik treba, od znamenki koje ima, složiti pravilan zadatak zbrajanja.

CILJ IGRE je od zadanih znamenaka složiti pisano zbrajanje koje će dati što veći zbroj.

Ako je moguće, trebalo bi iskoristiti svih deset žetona, no ako znamenke „ne dopuštaju“, moguće je ne iskoristiti sve žetone, nego postaviti pisano zbrajanje dvoznamenkastoga i troznamenkastog broja ili čak i manje.

JEDAN KRUG TRAJE JEDNU MINUTU, a pobjednik je učenik koji u zadanom roku uspije složiti matematički zadatak.

Točnost provjerava protivnički igrač ili voditelj igre.

Nakon završenoga kruga igranja učenici ponovo okreću žetone te ih miješaju i tako se pripremaju za drugi krug.

IGRA JE DOSTA DINAMIČNA i pomaže učenicima automatiziranje zbrajanja i oduzimanja brojeva, a posebno je zanimljiva jer učenik mora unaprijed razmišljati koja mu je znamenka potrebna da bi radnja bila točna.

Napredni igrači mogu se igrati zbrajanja i oduzimanja četveroznamenkastih, pa i peteroznamenkastih brojeva, no tada treba voditi brigu o tome da im je potrebno mnogo više žetona, a i malo više vremena.

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primaran, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske.

Oduzmi me (3znam)

Preuzmi 14.17 KB (.pdf)

Oduzmi me (4znam)

Preuzmi 14.47 KB (.pdf)

Zbroji me (3znam).pdf

Preuzmi 15.65 KB (.pdf)

Zbroji me (4znam)

Preuzmi 15.96 KB (.pdf)
Vezani članci
Školski portal: Gusarsko množenje

Gusarsko množenje

Matematičku igru Gusarsko množenje osmisila sam za učenike kada smo…

Školski portal: Zaokruži broj

Zaokruži broj

Ideja za tu igru javila se kad su moji učenici…

Školski portal: Marljive pčelice

Marljive pčelice

Igra Marljive pčelice je matematička igra koju sam osmislila za…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: „Učenje nije nadmetanje”

„Učenje nije nadmetanje”

U Oregonu, u SAD-u, učenike se…

Školski portal: Nije sve u uključenosti

Nije sve u uključenosti

Provedite neko vrijeme među odgajateljima ili…

Školski portal: Pismo ravnatelju radi „ophodnje učionica”

Pismo ravnatelju radi „ophodnje učionica”

Molimo vas da nas upitate –…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…