Katica Konstantinović već 15 godina radi kao učiteljica. Radi u Osnovnoj školi Nikole Tesle, Mirkovci. Iako je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske. Ovo je najnovija kolumna na Školskom portalu – učitelji od listopada 2016. godine svake srijede mogu pratiti događaje iz simpatične učionice i prijedloge ove kreativne učiteljice.
KREATIVNI KUTAK UČIONICE
Zmaj i vitezovi
objavljeno: 15. veljače 2017.

Voditeljica našeg ŽSV-a pozvala me da održim predavanje o matematičkim igrama množenja. S veseljem sam prihvatila jer željela bih da te igre vidi što više učiteljica koje bi ih kasnije mogle ponijeti u svoje učionice. Bez uvrede ikome sada, jer ne želim reći da se nitko osim mene ne igra u učionici. Ali, ako idejom mogu potaknuti barem jednoga učitelja ili učiteljicu, to mi puno znači.

Dok sam pripremala igre koje ću predstaviti, poželjela sam napraviti još jednu. Mislim, ovih dvadesetak koje sam pripremila baš neće biti dovoljno (!!!). I tako, našla sam ovu o kojoj ću danas pisati.

Izvrsna je. Primjenjiva je i u razrednoj i predmetnoj nastavi. Nije samo za matematiku. Nije samo za množenje. Ali, ja sam ju sredila za množenje jer je moje predavanje na ŽSV-u bilo takve tematike.

Nešto sam (nešto potpuno drugo) tražila na internetu i nabasala sam na OVU stranicu  i na njoj našla zanimljivoga zmaja koji nosi još zanimljiviju priču. I poveo me u avanturu.

ŠTO JE SVE POTREBNO ZA IGRU?

Igraća ploča s dvorcem koju će imati svaki igrač ili skupina (moći ćete preuzeti primjerak),

„cigle“ za gradnju dvorca (ispisati na papirima u boji kako bi svaki igrač ili skupina igrača mogli imati jednu boju).

PLOČA S USPAVANIM ZMAJEM

Setovi karata za igranje igre: karte sa zadatcima te 8 karata koje prikazuju budnoga zmaja.

Malo više vremena mi je trebalo za obradu i izradu karata, a da bih vama olakšala, u prilogu ćete moću preuzeti „prazne“ karte kako biste mogli personalizirati igru ovisno o tome koju tematiku obrađujete.

KAKO IGRATI?

Dakle, ponavljam, moja igra je za vježbanje množenja.

Učenike sam podijelila u četiri skupine i svaka je dobila ploču s dvorcem i paketić ciglica u bojama. U sredini stola su ploča s uspavanim zmajem i kutija puna karata.

Izradila sam ukupno 90 karata, među kojima je 8 karata koje prikazuju budnoga zmaja te 8 karata s dvorskim ludama. Dvorskim ludama zadajemo razne zadatke prije početka igre. Na primjer, ako izvučeš dvorsku ludu, smiješ uzeti 4 cigle ili moraš dvije cigle dati igraču koji ti je s desne strane ili propuštaš krug igre ili vraćaš jednu ciglu, … mogućnosti je bezbroj. Ostale karte su sa zadatcima podijeljenima u četiri skupine – prema zahtjevnosti. Karta s jednostavnijim zadatkom, na primjer 2 ∙ 2 „daje“ jednu ciglu, a zadatak tipa 8∙9 četiri cigle.

CILJ IGRE je sagraditi dvorac prije nego što se zmaj probudi.

Igrač izvlači kartu iz kutijice. Ako je zadatak, izgovara ga glasno, rješava i, ako točno riješi, uzima onoliko cigala koliko na karti piše i njima popločava svoj dvorac. Sljedeći igrač izvlači kartu. Ako igrač izvuče kartu koja prikazuje dio zmaja, tu kartu stavlja na ploču s uspavanim zmajem. Igru nastavlja sljedeći igrač. Kad se izvuče svih osam karata koje predstavljaju zmaja u dijelovima i kad se cijela slika zmaja složi, smatra se da se ZMAJ PROBUDIO i igra završava.

POBJEDNIK MOŽE BITI ONAJ IGRAČ koji je za gradnju upotrijebio najviše ciglica. Ako zmaj i dalje spava, pobjednik je onaj koji prvi sagradi cijeli dvorac.

Sve sam karte i dijelove igre plastificirala da bi dulje trajale pa to predlažem i vama. I želim vam ugodno igranje.

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske.