Sandrina učionica

SANDRINA UČIONICA

Na putu dobrote

ponedjeljak, 9. prosinca 2019.

U predbožićno vrijeme u svojim razredima/školama organiziramo različite aktivnosti kojima je cilj „dijeljenje“ dobrote. Planirajući novi projekt, željela sam ostati u onome istom pozitivnom ozračju…

Na putu dobrote

… koje je u svih sudionika potaknulo provođenje projekta „Dvadeset dana dobrote“ te takvo ozračje prenijeti i u novi projekt.

Dvoumila sam se koje ime dati projektu jer oba projekta u nazivu imaju riječ dobrota, ali držim da će novi projekt svojim novostima, drukčijim sadržajima i učeničkim postignućima utabati novi put projektnome pristupu.

Učenje na bazi projekta / project based learning (PBL)

Primjenom ovoga modela učitelj pomno planira aktivnosti koje su dugotrajne, interdisciplinarne i usredotočene na učenike − oni postavljaju pitanja, uočavaju probleme u zajednici i traže rješenja. Učenje na bazi projekta omogućava da učenici međusobno surađuju i organiziraju se u grupe da bi riješili konkretne probleme/aktivnosti koje su im važne. Na kraju predstavljaju svoj rad i što su sve postigli u određenome vremenskom razdoblju. Rezultat projekata najčešće su određeni pomaci, odnosno promjene unutar razreda, u obitelji i zajednici. Često se cijelo učenje prati i prezentira na roditeljskome sastanku, božićnom sajmu, na razrednim stranicama, eTwinningu…

Uzevši u obzir sve te korake, smislila sam novi projekt – „Na putu dobrote“.

Projekt možete pratiti na poveznici https://live.etwinning.net/projects/project/206998.

Možete nas naći i na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/498219907438397/.

 

CILJ PROJEKTA je s pomoću niza aktivnosti tijekom prosinca promovirati vrijednost/važnost dobrote. Tim se aktivnostima otkriva da je potrebno samo dobro pogledati oko sebe i izdvojiti što možemo promijeniti, podijeliti i učiniti drukčije.

Projekt će u učenika povećati svijest o tome kako mogu napraviti promjenu u svijetu tako da počnu od sebe i da s drugima dijele ono što imaju. Potrebno je voljeti sebe, a zatim i druge te širiti dobrotu – tako ćemo napraviti promjene u svojemu okružju. Nadalje, potrebno je poticati i zajednicu da se aktivno uključi u provedbu projekta.

Cilj nam je uključiti učenike u dobrotvorne aktivnosti, primjerice u pripremanje božićnih darova za dobrotvorne organizacije.

Partneri će predstaviti tradicionalne običaje iz svojega zavičaja. Proizvodi (digitalni CD sa zvučnim pričama i pjesmama, kolačići, karte za Božić itd.) bit će donirani dobrotvornoj organizaciji u lokalnoj zajednici.

NEKI OD ZADATAKA:

  • upoznati tradicionalne božićne običaje zemalja partnera
  • upoznavanje drugih kultura
  • poboljšanje vještina prepoznavanja potrebitih u zajednici
  • uporaba IKT alata u obrazovanju
  • primjena komunikacijskih vještina u provedbi projekta u zajednici.

RADNI POSTUPAK

  • trajanje projekta: od 2. 12. 2019. do 20. 12. 2019.

Tijekom tog razdoblja učenici će provoditi mnoge aktivnosti u grupama i razmjenjivati ishode aktivnosti elektroničkom poštom (TwinSpace/prezentacija).

Učenici će biti uključeni u tri glavne aktivnosti, odredit će ishode zadataka (crteži, pokloni, mali darovi, skupljanje predmeta, knjige/ugovori, prezentacije s pomoću dramskih tehnika itd.) te ih objavljivati i pratiti putem Twinspacea. Isto tako, razmjenjivat će digitalne čestitke kako bi usporedili svoj rad s ostalim školama koje sudjeluju u projektu.

Sve prezentacije aktivnosti i rada na projektu mogu biti u PPT-u ili PDF obliku.

Projekt je aktivni dio sadržaja međupredmetne teme GOO-a i očekuje se da učenik stekne kompetencije ostvarujući sljedeća postignuća:

  • goo A. 2. 1. Ponaša se u skladu s ljudskim pravima u svakodnevnom životu.
  • goo A. 2. 2. Aktivno zastupa ljudska prava.
  • goo B. 2. 1. Promiče pravila demokratske zajednice.
  • goo B. 2. 2. Sudjeluje u odlučivanju u demokratskoj zajednici.
  • goo C. 2. 1. Sudjeluje u unaprjeđenju života i rada škole.
  • goo C. 2. 2. Promiče solidarnost u školi.
  • goo C. 2. 3. Promiče kvalitetu života u školi i demokratizaciju škole.
  • goo C. 2. 4. Promiče razvoj školske kulture i demokratizaciju škole.

Projekt ima svoj temelj u svim kurikulumskim predmetima i međupredmetnim temama.

  • Za sve smo izradile (Nevena, Lana i ja) pregršt materijala, sve možete pronaći na poveznici

https://adobe.ly/34cuULj.

  • Poticajni plakati nastali zajedničkom suradnjom partnera:

https://docs.google.com/presentation/d/1fgx6CZHup8l4fwLadCL3SNq6JcGY6wrfMZ7gPvikgUA/edit?usp=sharing.

 

*** plakat za praćenje vlastitoga napretka u ostvarivanju aktivnosti projekta***

 …………………….

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja ■ Moj web https://xn--sandrinauionica-z3b.weebly.com/  ■  Razredna stranica 3. B https://sites.google.com/view/svetanedelja3b/ ■ Webučionica web alati za rad u nastavi https://webucionica.weebly.com/ ■

..........

Kolumna je utemeljena na osobnome iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskoga portala i Školske knjige. 

Vezani članci
Školski portal: Za našu učiteljicu

Za našu učiteljicu

...Trebalo je biti više petica jer smo puno vježbali.“ Nije…

Školski portal: Međupredmetna tema Građanski odgoj i obrazovanje [2.]

Međupredmetna tema Građanski odgoj i obrazovanje [2.]

U radionicama o kojima sam pisala u prethodnoj kolumni učenici…

Školski portal: Međupredmetna tema Građanski odgoj i obrazovanje [1.]

Međupredmetna tema Građanski odgoj i obrazovanje [1.]

...u pojedinca i socijalne osjetljivosti prema društvu u kojemu odrasta.…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…