Sandrina učionica

SANDRINA UČIONICA

Zar nije bilo zelene?

ponedjeljak, 16. prosinca 2019.

Naslov ove kolumne je figurativan. Naime, sve češće upoznajem ljude koji drže da je u redu prigovarati i negativno komentirati čiji rad (jer je to dio kritičkoga mišljenja), a istodobno se...

Zar nije bilo zelene?

... pozivaju na svoje pravo kreativnosti zbog čega njihov rad nije javan i dostupan.

Dvostruki standardi, zar ne? Nedavno sam napravila jednu potvrdu: bila je jednostavna, bez šablona, bez sličica (clip art nepoznatog autora), imala je tri boje i nekoliko crta. Kolegica ju je pogledala i rekla: „Zar nije mogla biti zelene boje?“ Poslušala sam je i učinila tako. Zatim me pitala: „Zar ne bi moglo s nekoliko snjegovića na rubu?“

Odustala sam. Predložila sam joj da sama izradi potvrdu koju ću ja rado preuzeti. Odbrusila mi je da ona za te gluposti nema vremena i da se samo kritički osvrnula da bi potvrda bila ljepša, da sam teška i da teško prihvaćam prijedloge.

Navedeni primjer potpuno je benigan, ali neprestano se nalazim u takvim ili sličnim situacijama.

Posljednji tjedan studenoga (tri dana) bila sam u Bruxellesu na edukacijama vezanim za Future Classroom i inkluziju. 

Bilo je 25 polaznika (učitelja).

Prvo nam je prikazano kako trebamo odustati od učionica u kojima učenici sjede u trima redovima jer tako djeca tako ne vide ispred sebe, nego gledaju u potiljak jedni drugima i sve je svedeno na frontalnu nastavu.

Pitate se kako izgleda moja učionica? I što sam naučila u prvoj lekciji? Naučila sam da se mogu nositi s tim, odnosno da mogu pronaći načine kako pobijediti takvu organizaciju sjedenja i ipak biti kreativna, a ne gubiti svaki dan 15 minuta nastave razbijajući frontalni način rada kojemu moja kolegica daje prednost.

Morate se veseliti malim koracima, malim pomacima, pomacima koje će osjetiti vaš razred, a ne što u nekoj knjizi piše da je to suvremeno.

U Bruxellesu sam shvatila da ne postoje teme o kojima trebam učiti, da sam u mnogim temama dublje i trajnije potkovana te da moja znatiželja već sada otkriva nove načine učenja i spoznavanja.

Prikazala sam primjer svojega rada i svega onoga što radim sa svojim učenicima. Reakcije su bile iznimno pozitivne, dobila sam pljesak, a mnogi su se i uključili u moje eTwinning projekte.

Što je meni značio Bruxelles? Osim što sam dodala još jednu novu priču i prijateljstvo u svoj život, složila sam nove slike o kojima ću godinama pričati, shvatila sam, kao i prije tri godine, da bih znala raditi svoj posao (struku) bilo gdje u svijetu. Shvatila sam da su djeca djeca, da suvremeni način života ne mijenja ono najvažnije ꟷ djeca u primarnome obrazovanju doživljavaju svojega učitelja kao model i nastoje biti poput njega.

Odmah nakon Bruxellesa imala sam još jedan predivan doživljaj, predavanje na Učiteljskome fakultetu u Zagrebu. Predavala sam budućim učiteljima koji su me pozorno slušali, sudjelovali u svim aktivnostima i na kraju rekli jednu predivnu rečenicu: Motivirali ste nas, Vi ste netko iz razreda, netko tko poznaje učiteljski posao i tko je iskreno oslikao učiteljski poziv.“

Je li moje predavanje moglo završiti ljepšim riječima?

Volonterski posao koji radim sa svojim kolegicama u projektu „Webučionica“ konačno poprima znakove prepoznatljivosti, stidljivo bih rekla da postaje „brend“. Radimo s dušom, učimo zajedno, razvijamo se kao učitelji i ljudi te, najvažnije, kritički razmišljamo analizirajući i procjenjujući vlastite primjere. 

…………………….

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja ■ Moj web https://xn--sandrinauionica-z3b.weebly.com/  ■  Razredna stranica 3. B https://sites.google.com/view/svetanedelja3b/ ■ Webučionica web alati za rad u nastavi https://webucionica.weebly.com/ ■

..........

Kolumna je utemeljena na osobnome iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskoga portala i Školske knjige. 

Vezani članci
Školski portal: Za našu učiteljicu

Za našu učiteljicu

...Trebalo je biti više petica jer smo puno vježbali.“ Nije…

Školski portal: Međupredmetna tema Građanski odgoj i obrazovanje [2.]

Međupredmetna tema Građanski odgoj i obrazovanje [2.]

U radionicama o kojima sam pisala u prethodnoj kolumni učenici…

Školski portal: Međupredmetna tema Građanski odgoj i obrazovanje [1.]

Međupredmetna tema Građanski odgoj i obrazovanje [1.]

...u pojedinca i socijalne osjetljivosti prema društvu u kojemu odrasta.…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…