IZ IZVRSNE UČIONICE ■ 63. ■
Umorni, da umorniji ne mogu biti …
objavljeno: 1. travnja 2021.

Ima neka tajna veza između količine umora, iscrpljenosti, zasićenosti i početka školskih praznika. Ovo prvo kulminira u tjednu neposredno prije početka ovog drugog. I kod malih i kod velikih. Pri tom mislim i na roditelje. Djeci je dosta škole, učiteljima je dosta učenika, roditeljima je dosta učitelja.

I tako u trokut.

Varijacije na temu su različite. Nekada je učiteljima malo više dosta roditelja, a s djecom će nekako izgurati, a djeci je nekada malo više dosta škole, a s učiteljima bi se još nekako i dalo.

– Zar je moguće da ti još ne znaš tablicu množenja? – pitala sam na rubu snaga objašnjavajući opet i opet ispočetka pisano množenje.

– Da! Ne znam! – odgovorio je prkosno i pomalo optužujući.

– Zašto? – pitala sam jednakim tonom.

Zbog online škole.ispalio je k’o iz topa.

U toj je izjavi bilo i gorčine, i optužbi, i nemoći, i tuge, i bijesa, i prkosa…

Krenula sam objašnjavati kako ja, eto, za vrijeme online škole nisam bila isključena i uživala ispijajući koktele na nekoj pustoj plaži, kako je bila i Škola na Trećem, kako su i roditelji pružali itekakvu pomoć i podršku i kako je, na kraju krajeva, već prošlo godinu dana od tada. Iako se činilo da smo na različitim stranama, zapravo smo bili na istoj. Nemoćna ja, nemoćni oni.

Onda je netko tiho, pomirljivim tonom rekao:

Svima je bila online škola.

Potom smo malo šutjeli, a onda krenuli ispočetka. I tako svaki dan. I tako svaki mjesec. Prvog u mjesecu u informativku lijepimo tablicu s ispisanim danima i datumima u koju učenici svaki dan upisuju svoju izmjerenu temperaturu kod kuće. Naravno, dio djece to zaboravi svaki ili barem svaki drugi dan.

I onda ja kažem: „Tko nema temperaturu? Mislim, tko nema izmjerenu temperaturu? Nadam se da nitko nema temperauru.“

Beskrajni dani. Srećom, slijedi tjedan dana praznika koji se preklapaju sa sljedeća ključna dva tjedna i strožim mjerama koje stupaju na snagu. A bit će i kolača. Proteklih tjedana u učiteljskim grupama kolači su top tema. Ne bave se učitelji unapređivanjem svoga rada, stručnim usavršavanjem, najnovijim dostignućima nastave na daljinu, izborom udžbenika…. A ne…

Oni se nadmeću tko će bolje i slasnije kolače ispeći. A zašto? Na članak i izjavu ministra Fuchsa o tome kako dvije trećine županija prelazi na online nastavu jedna je roditeljica napisala da je to zato što ide Uskrs pa učitelji moraju peći kolače, a da bi u tome uspjeli, tjeraju jadnu djecu u online nastavu.

Kao učiteljica sam jako ponosna jer većina kolega, barem prema onome što sam vidjela, nije upala u klasičnu zamku objašnjavanja što, kako i koliko radimo, da je i nama samima online nastava teža nego djeci, već su na bačenu kost odgovorili – humorom.

Tako se razmjenjuju narudžbe za mađarice, juliške, bijele pite i princes krafne, snimaju videotutorijali o skandaloznim mafinima iz Lidla, objavljuju nazivi najnovijih stručnih skupova za učitelje mahom kulinarske tematike, najavljuje se novi oblik polaganja stručnog ispita – sudjelovanje u emisiji „Tri, dva, jedan – kuhaj!“, a osvanulo je i ime liječnika koji će pomoći učiteljima koji trpe PTSP od online nastave – dr. Oetker se zove.

Moji učenici i ja rastajemo se umorni.

Nisam sigurna hoće li kolači pomoći. Završili smo veliku cjelinu proučavanja Samobora i na kraju sam im dala da napišu onako iz srca i duše što je prema njihovu mišljenju najvažniji događaj vezan za prošlost, sadašnjost i budućnost Samobora.

Maks misli da je u prošlosti najvažnije što je Stari grad bio čitav, u sadašnjosti je Stari grad ruševina, a budućnost Samobora je Interspar. Nadam se da su im dobri kolači.

■  Piše: Marija Mapilele, učiteljica razredne nastave ■  OŠ Bogumila Tonija, Samobor ■